Tynn riaa-lyd

Biggen

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Antall liker
0
Heisann.
Jeg har et problem som kanskje dere der ute kan hjelpe meg med. For 3 uker siden byttet jeg forsterker og gikk over til proton AVS-2681. Mye bra å si om den, men den mangler platespillerinngang. Løsningen ble riaa (bombe) og her på forumet kjøpte jeg en brukt Rotel RQ-970bx. Jeg har nå prøvd den et par uker - både med MM og MC spillere, og lyden blir tynn og lav uansett. Hvis jeg skrur opp volumet en del, så kommer lyden seg litt, men hvis jeg så slår over til å høre på cd uten å skru ned volumet hopper jeg rett i taket fordi det er så høyt. Så volumforskjell på cd og platespiller er veldig stor. Jeg har prøvd å bytte utgan på forsterkeren uten resultat. Er det sånn det er, eller er det riaa.trinnet som evt bør skiftes? Evt til hva? Har ikke allverden av midler til å innvistere i dyrt utstyr nå i disse regningstider.
Alle forslag og annalyser mottas med takk.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Rotel 970-riaaen har hverken tynn lyd eller dårlig gain. Det er simpelthen en god riaa, og bør være evig god nok i massevis i kontekst av signatur-systemet ditt. Du har vel ikke en MC på MM-inngangen vel? En teknisk feil på riaa'en? Her er det noe muffens iallefall... :)

Mvh Vidar P

Biggen

Medlem
Ble medlem
22.06.2003
Antall liker
0
Neida, har MC på MC, og MM på MM. Har prøvd motsatt også bare for at det ikke skulle vere ugjort, og da var det iallefall dårlig lyd. Får kanskje sjekke litt kabler - om det kan vere noe der mellom riaa og forsterker. Evt hente ned gamleforsterkeren ogprøve forskejellen på platespillerinngang og med riaa på aux??

Topp Bunn