Tykke pledd som akustikkdempning og hjelp til å forstå emnet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 8

    8x12_TOM

    Gjest
    Mye fornuftig fra Ethan Winer, men også noe som avslører at han ikke har full kontroll på alt.:cool:
    Meget interessant med hvad han ikke har fuld kontrol over. Kunne du ikke uddybe det?
    Det var vel først og fremst det han nevnte om å unngå lytteposisjonen i midten av rommet fordi det alltid er bassproblemer der. Det stemmer ikke. I mitt rom er det nesten der det er best og jevnest bassrespons. Har også andre steder opplevd midten av rommet som et helt ok sted
    Det at han mener, en SVS plassert i et hjørne, er en top of the line subwoofer får også tankene hen på at han kanskje ikke har hørt alt
     
    Sist redigert:

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hej
    Jeg syntes heller ikke, at deres bredbåndsabsorbenter går dybt nok ned. Det skyldes nok princippet med bredbåndsabsorbenter.
    Jeg mener også, at en subwoofer ikke skal placeres i et hjørne. Min er under fladskærmen. Fungerer meget fint.
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Hvilken type er suben din? Er den aktiv eller passiv? Er det diy? Har vert borti noen sånne suber (diy prosjekt) og de går veldig høyt i frekvens (opp mot 200)... Det som slår meg i så tilfelle er med plassering bak høyttaler i ene hjølrnet med hoved høyttaler forran må jo forkludre den opprinnelige dynamikken?
     

    Sven_Palvig

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    3.803
    Antall liker
    1.645
    Sted
    Sjælland. Danmark.
    Hvilken type er suben din? Er den aktiv eller passiv? Er det diy? Har vert borti noen sånne suber (diy prosjekt) og de går veldig høyt i frekvens (opp mot 200)... Det som slår meg i så tilfelle er med plassering bak høyttaler i ene hjølrnet med hoved høyttaler forran må jo forkludre den opprinnelige dynamikken?
    Jeg mener man skal se på, hvordan vand reagerer når man smider en sten i vandet. Der kommer bølger og er der frit omkring kommer der en perfekt cirkel. Når vandet rammen noget, ændres bølgen. Ved placering opad en væg er der mere frit end i et hjørne. Jeg syntes selv det er et godt billede.
    Det er en subwoofer, jeg har fået bygget af en person der ved en masse om højtalerbygning mm. Resultatet er bare blevet godt. Den er passiv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn