TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt flaut å si det, men da jeg hadde besøk i helgen og det ble spilt på Hovedanlegget, så stod loudnessknappen inne, det fant jeg ut i etterkant. Jeg synes det låt litt ullent, men så ikke dette. Det er lys for at loudness er aktivert, men tilsvarende lys rett ved siden av, indikerer "Direct", altså uten noe tonekontroller eller loudness. Loudness lyder aldri bra på høyere nivå! Så min gjest må ha fått et "ullent" lydinntrykk. Vi får ta det igjen en annen dag...
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God morgen ja. Litt kjølig, men topp vær her i skaukanten. Har gjort litt rokkering i anlegget, da Luxmanspilleren skal justeres. Da er det veldig greit å ha en spiller på "lager". Utseendemessig passer den ikke så godt inn, da den er sort (ja, dra krenkekortet!), men til gjengjeld er den en flott 3 hoders fra Technics, nemlig RS-B 905. Skal gjøre noen opptak og da er denne perfekt. Ha en vakker dag!

    image.jpg


    Shakatak - Rest of your life

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er litt spent på om sendingen fra LP gear (Nevada,US) bruker like lang tid som tidligere sendinger? Er flere her inne som har nevnt at det går tregt derfra om dagen/natten. 😁
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Er litt spent på om sendingen fra LP gear (Nevada,US) bruker like lang tid som tidligere sendinger? Er flere her inne som har nevnt at det går tregt derfra om dagen/natten. 😁
    Hva er det du har på gang derfra? :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har sittet og studert innfestingen på Shure pu på Revoxen og jeg kan da ikke skjønne at jeg ikke kan bruke hvilken som helst pu med lignende "kropp". Vil nå tro at jeg kan få på AT95SH? Er det høyden på pu som avgjør? Tror jeg må gurgle litt og se hva jeg finner av alternative løsninger
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.034
    Antall liker
    20.217
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Neida.......
    Nå har jeg jo noe å glede meg til.
    "Older" kommer også i Juli....... Det bli´r jo den rene gavebod 😂 😂 .
    Og måneden etter er det bursdag. Får vel invitere så mange som muligt, at det kan bli´ en "skikkelig høst" :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Neida.......
    Nå har jeg jo noe å glede meg til.
    "Older" kommer også i Juli....... Det bli´r jo den rene gavebod 😂 😂 .
    Og måneden etter er det bursdag. Får vel invitere så mange som muligt, at det kan bli´ en "skikkelig høst" :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
    Travle dager fremover skjønner jeg 😂
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.034
    Antall liker
    20.217
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Fy faen...... :LOL: :LOL: :LOL:
    Men de ser likevel mere "happy" ut, enn super-HiFi-entusiasterne på demo :ROFLMAO::ROFLMAO:
    Finner ikke bildet nå (det finnes på HFS fra en butikk-demo). Det var den mest triste flokken, jeg ennå har set.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ja desverre, ti tynnhårete halvgamle gubber som sitter og tenker på hvordan de skal lure sin kone, hvordan de skal finansiere og hva de må selge for å få råd. Det blir ikke mye smil av slikt
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Har sittet og studert innfestingen på Shure pu på Revoxen og jeg kan da ikke skjønne at jeg ikke kan bruke hvilken som helst pu med lignende "kropp". Vil nå tro at jeg kan få på AT95SH? Er det høyden på pu som avgjør? Tror jeg må gurgle litt og se hva jeg finner av alternative løsninger
    Slik ser det altså ut

    A7C08C5D-86D9-4521-96FC-F3CD12D33549.jpeg
    C93BDFD9-030A-42F0-A367-11CE5F91E893.jpeg
     

    frode n

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Innlegg
    227
    Antall liker
    329
    Er det ingen høydejustering på armen ? Jeg og har tangentialarm, der er det mulighet for å heve/senke.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Er det ingen høydejustering på armen ? Jeg og har tangentialarm, der er det mulighet for å heve/senke.
    Jo, med et kit fra Revox, så finnes det muligheter og da kan jeg benytte bla annet Ortofon sine OM pu's, men det står utrykkelig at modifisering og montering er på eget ansvar og dessuten "for highly skilles technican only". Så lite vinyl som jeg spiller, så lar jeg den "risikosporten" være. Det får holde å se på Ekstremsportveko" fra Voss på TV!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Dessuten er det understreket at det er kun "high compliance" pu som kan benyttes og det er vel ikke AT95SH
     

    frode n

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.07.2010
    Innlegg
    227
    Antall liker
    329
    Tror de skriver dette mest for å " skremme " folk fra og gjøre det selv. Dette for å slippe reparasjoner fra ukyndige, samt tjene på service /oppgraderinger. Du virker som over gjennomsnittet teknisk dyktig. Har du sjekket ut hva kittet består av ? Muligens noen avstands stykker
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tror de skriver dette mest for å " skremme " folk fra og gjøre det selv. Dette for å slippe reparasjoner fra ukyndige, samt tjene på service /oppgraderinger. Du virker som over gjennomsnittet teknisk dyktig. Har du sjekket ut hva kittet består av ? Muligens noen avstands stykker
    Description
    The STUDER REVOX TONABNEHMER MONTAGE KIT (Art. 05790 ) for the installation of pickups into the Linatrack tonearms of Revox turntables (e.g. 790, 791, 795, 291, H 9) is available again as a replica, assembled by MrStylus.
    We have saved the tonearm scale included in the original set, but included 4 solderable terminals, because they like to break after a few years in use.

    Hint:
    The mounting set is intended for technically experienced users. We accept no liability for damage of any kind. Should you not be able to cope with this set, you can return it within 14 days of receipt. If necessary also together with your turntable, then we will retrofit it according to your wishes.

    Included in the set:

    • Mounting aid
    • 5 RASSbones MKII VTA-spacers: 1,3 mm to 5 mm
    • 10 lead strips a’ 2.5 gram
    • 4 silver plated (higher conductivity versus gold plated), solderable cartridge terminals
    • 4 pairs of non-magnetic light metal screws in lengths (approx.) 7.5 mm, 10.0 mm (VA), 10.5 mm, 13.6 mm
    • 2 nylon-shims
    • Installation instructions in English, French and German
    • Elegant cardboard box for storage
    From REVOX owners recommended pickup systems
    The pickup slide is ultra light at REVOX! Here are very few systems that have a needle with correspondingly high compliance
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Står glatt over evt pubytte. Det får holde med stiftbytte. Det skal selv jeg klare. Og med tre stk underveis, har jeg herfra til glade hjul og tebasjeatt
    og to av dem kommer mest sannsynlig i morgen
    Paul Brown & Marc Antoine - Foreign exchange

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er ikke bare forsendelser fra USA som går tregt. Fikk melding om at en forsendelse fra HFS Hokksund skulle ankomme i ettermiddag. Noen timer etterpå kom det kontra og at forsendelsen var forsinket og ikke hadde kommet lengre enn Drammen. Har sommervikarene allerede overtatt? 🙄
    Naboen har "ODA" som sin "butikk" og i ettermidag kom hennes bestilling. Sjåføren fra ODA gadd ikke eller evnet ikke å lese skiltet som står hvilket hus som er hvor, så han kjørte feil og havnet på nedsiden av naboen. I stedet for å rygge, tok han like gjerne alle varene gjennom min hekk, gressplen og hage. Hadde det vært et nødstilfelle, så hadde det vært greit, men dette var rett og slett latskap. Slikt irriterer meg. Skal jeg fortelle hvor sjåføren kom i fra? Nei, det kan jeg ikke, for da kommer krenke og rasismekortet. Er det virkelig fritt fram?
    107FBB0A-9D7A-45BF-91F3-9BE0E19FB5D8.gif
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt mer inngående studier av Revoxen i dag og det slår meg hvor anderledes de har tenkt i Sveits enn i Japan (Technics SL-7-10-15 osv). Revoxen er kanskje litt røffere, mer mekanisk, enklere, men alikevel avansert i sin enkelthet. Jeg har hatt 4 stk SL 10, 2 stk SL 15 , 1 stk SL V5 (vertikal utgave) og SL DL 5 (på 80 tallet). Der alt er automatisk og med egen type pu (T4P). Technics er nok mye mer avansert og de er faktisk også konstruert på samme tid, Det virker som om ReVox er lettere å reparere og drive service på, da den har mindre elektronikk, av det jeg har sett.
    veldig artige prinsipper og løsninger hos begge. Kassetter har blitt innspilt i dag og det slår meg hvor bra kassetter fortsatt kan være om kilden er bra og at opptakeren er preparert og innstilt for oppgaven. Det krever en del forberedelser for å få det optimalt, men når det først sitter, så blir det veldig bra.
    Vi nerder på hver vår måte, men målet er nok det samme, best mulig lyd pr kr. Gøy at vi er forskjellige. Ha en riktig god natt. Takk herfra
    Soundscape UK - Cascade

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God morgen og HEI!
    Hyggelig å se st det er liv i tråden selv om jeg ikke er med 😉👍. Ang bildet som diskuteres, så synes jeg egentlig det er litt synd hvis det er slik vi blir oppfattet av de på "utsiden". Hifi skal være gøy, spre glede og være inkluderende. Ikke bare en gjeng med sure gubber. Jeg kjenner ingen på bildet, så jeg kommenterer på generelt grunnlag. Har dessuten div messer i minnet, der folk ikke hilser eller sier hei når man setter seg ned ved siden av for å ta en "lytt" eller se nøyere på diverse utstyr. Vi er ikke mange i denne hobbyen og det går an å si hei. Eller?
    Går man tur på fjellet eller i skogen og treffer på ukjente, sier man iallefall hei og det burde kunne gå an i vår hobby også eller er vi småkonger som sitter på toppen av hver vår høyttaler med nesen i sky? Håper ikke det. Det dreier seg vel mer om dannelse og vanlig folkeskikk, ikke vet jeg, men trist blir jeg av det. Det var dagens hjertesukk. Ha en flott dag! HEI HEI!

    Paul Jackson jr & Michael Lington - Hey you!

     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    @TT – helt enig i det. På det mellommenneskelige planet må det gå an å være både høflig og hyggelig. Synes bare kanskje det var litt urettferdig å dømme noen som sitter og lytter konsentrert, som en «trist gjeng». Hadde de derimot sett sånn ut rundt kaffeautomaten hos Mala, hadde det vært veldig stusselig :ROFLMAO:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.036
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    @TT – helt enig i det. På det mellommenneskelige planet må det gå an å være både høflig og hyggelig. Synes bare kanskje det var litt urettferdig å dømme noen som sitter og lytter konsentrert, som en «trist gjeng». Hadde de derimot sett sånn ut rundt kaffeautomaten hos Mala, hadde det vært veldig stusselig :ROFLMAO:
    Hvis du leser innlegget mitt en gang til, så kommenterer jeg på generelt grunnlag og hva jeg selv har opplevd på div messer
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn