Trygg handel med utlandet?

D

Dilla

Gjest
Hei vinylfrender!

Jeg ønsker meg (helt) inn i vinylverdenen!

Har en regaspiller i stueanlegget, og nå vil jeg ha platespiller også i lytterommet i kjeller'n!

Har en Hovland HP-100 MC som jeg er på leting etter en passe partner til, og jeg må si at jeg har blitt mer en fristet av denne acutusen http://www.gumtree.com/london/20/22882220.html (Har jo lagt merke til Fosse sitt flotte oppsett).

Jeg synes prisen for spilleren og armen i annonsen er god, -er den for god?

Har fått et par mail fra selger og snakket med ham på telefonen én gang? Han snakket ikke så bra engelsk, så kommunikasjonen var derfor ikke helt førsteklasses, i tillegg var det tidsforsinkelse på linjen. Men, har fått navn og adresse og en 'viss' feeling for selger.

Hvilke forholdsregler børe jeg ta for ikke å kjøpe katta i sekken, og er det noen måter å få betalt på som gir trygghet både for meg som kjøper og for selger? (etter å ha lest litt om paypal på wikipeda er jeg ikke helt overbevist om den betalingsmåten, og leste også Fosse sine erfaringer med handel på ebay. Medfølelse!).

Alle råd, tips og vink taes imot med stor takk!

Hilsen Tommy

N

nb

Gjest
Helt trygg er det nok vanskelig å bli... prisen er uansett langt over det som eventuelt dekkes av PayPal.

Jeg aner ikke hva noe slikt bør gå for brukt, men synes kanskje det var vel billig forutsatt at førprisene fyren oppgir har noesomhelt med virkeligheten å gjøre. Men det kan jo være så mange grunner til at folk selger / ønsker å selge / må selge.

For noe såpass dyrt hadde jeg muligens vurdert å dra over selv.

P

Parelius

Gjest
NOK 900 t/r til London fra Oslo med Norwegian 29/30 april. Det absolutt lureste vil jeg tro.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.715
Torget vurderinger
28
Ville også tatt turen, det har du ingen ting å tape på. Prisen er så vidt god (fanstastisk rett og slett) at jeg nok ville vært litt skeptisk.
(Nyprisene han opererer med er høyst reel, sjekk bare prisen på SME V).

Jeg stusser bare på hvorfor han ikke legger ut på Audiogon. Acutus og SME V med Rohman burde gå som varmt hvetebrød.
Suverent oppsett du legger opp til forresten....

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Ska sei. Håper du legger ut rapporter og bilder. Gratulerer med flott vinylrigg! Kuzma er flotte saker. Den airline armen, er så gjennomført og vakker at jeg blir rent rørt. Blir spennende å høre om den spiller like flott som den ser ut :)..

D

Dilla

Gjest
Ska sjøl sei. Det tok mer av en jeg hadde tenkt. Ikke noe nytt mao i ferden gjennom denne hobbyen :)

Skal få laget en egen tråd når jeg har fått satt opp spilleren i musikkrommet som er under oppussing. Stay tuned!

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.632
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Er du usikker kan f. eks. www.escrow.com brukes.

Der betaler du inn til Escrow (som selvsagt tar gebyr). De "oppbevarer" pengene til du har mottatt varen(e), har hatt de en avtalt tid for å teste at alt er OK, og med din velsignelse betaler Escrow selger til slutt.

Eneste ankepunktene er at du må betale gebyr, og selger mottar ikke penger før varen er kommet frem.

På den annen side er selger garantert penger hvis varen kommer frem, og kjøper kan teste varen før godkjenning av betaling skjer.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.715
Torget vurderinger
28
Godt å høre at du sjekket dette grundig Ti Kei, den prisen var høyst mistenkelig. Jeg tror du kommer til å bli fornøyd med Stabi Reference også. Vurderte denne spilleren selv den gang jeg skulle handle. Og, det jeg har hørt av Kuzma i Horten (Audiofreaks) har spilt aldeles fabelaktig. Virker være velspillende og fornuftig konstruerte spillere.

Gratulerer så masse og fór oss med bilder når den kommer!

D

Dilla

Gjest
Du hildrande du... det ble få timer med søvn i natt ;D

Etter litt under en uke i UPS sin varetekt var to gigantiske Kuzmaesker flyttet fra Slovenia til Norge.

To kvelder og en halv natt tok det en vinylnovise å sette opp spiller og arm, fyllt olje på kompressor og routet trykkluftslanger og installert luftfiltre.

Spenningen og forventningen var påtagelig i går kveld da ventilen på armen ble åpnet og lufttrykket på 5 bar frikoblet arm og pickup fra denne verden... Jekket meg en øl for å få bukt med de verste skjelvingene før jeg fortsatte...
Benz'n ble senket ned på en rykende fersk The Doors plate, fikk samleboksen med de 7 studioalbumene samme dag som Kuzmariggen, kan anbefales, og jeg forsøkte å lene meg tilbake i godstolen....
Du verden dette spilte bra; rett fra eskene, uinnspilte kabler og jomfruelige mc trafoer i Hovland som aldri har hatt et signal gjennom seg. Dette lover veldig, veldig bra :)

Bilder og rapport kommer i en egen tråd etterhvert, men dette var så artig at jeg bare måtte få delt det med noen som skjønner begeistringen over disse tingene :)

Måtte vi få regn og gråvær... :)

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.715
Torget vurderinger
28
Høres herlig ut Ti Kei. Om jeg kommer meg tilbake til gamle trakter skal jeg sannelig ta kontakt for en lytt, og titt.

Dette ser vi svært gjerne utførlig dokumentert. Det er da noen utsøkte komponenter du har plukket (jeg har selv lurt på Guarneri og Kuzma til tider, og alltid vært svak for Jadis, så det må i stor grad være sammenfallende preferanser).

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.186
Torget vurderinger
6
Bilder mann, bilder! Vi vil ha flere lytteinntrykk, og se den flotte vinylriggen :)

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.923
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Gratulerer :)

Gleder meg masse til flere inntrykk, og BILDER ;)

D

Dilla

Gjest
Oversiktsbilde.

Stereo´n står "bortsuet" på et lite soverom i andre etasje til jeg får musikkrommet i kjelleren ferdig. Har ingen referanser på vinyl i dette anlegget fra før, men jeg er veldig fornøyd med lyden, selv i dette lille rommet. Godt fornøyd med kjøpet av kuzmaen. Det er en stor glede å spille vinyl, det blir liksom en deilig totalopplevelse i forhold til cd. Skal skyne meg å legge til at jeg er dypt inne i honneymoon fasen, i dobbelt forstand faktisk... :)

God natt :)

Vedlegg

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
31.715
Torget vurderinger
28
Gratulerer Ti Kei, i dobbelt forstand. Dette ser utrolig flott ut. Vi må gjerne få flere bilder og lytteinntrykk om du finner tid.
Jeg har virkelig sansen for Stabi Reference.

Topp Bunn