Trist av å lese!

C

CAP

Gjest
Du må passe deg nå så du ikke blir uthengt som rasist av de som forsvarer allt av avskum her på HFS, er en del landssvikere her som bruker og forsvare allt søppelet som finnes, sorte eller hvite.
At gjerningsmennene går fri og offeret er livredd er da ikke noe nytt, det skjer da dageligdags her i landet.
Med minimale straffer i ferie-fengsler med flere permer i måneden er det ikke mange av våre nye landsmenn som frykter og begå kriminalitet, straffen er jo ferie med eget rom, treningslokaler, turer, skolegang, kost og losji.
Vet om en etnisk nordmann /pakkistaner) som har blitt tatt for biltyveri, skadeverk, trusler og narko omsettning i mindre grad 68 ganger, han fikk 3 mnd ubetinget og 2 år betinget, hipp-hurra, hadde fyren vært hvit hadde han vel fått 15 år.

Husk:
Alle muslimer er ikke terrorister, men merkelig nok er alle terrorister muslimer.

yellow

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
438
Mulig jeg har levd et skjermet liv, men det nærmeste jeg har kommet en slåsskamp er på TV. Tror at en slik episode
ville vært meget traumatisk for meg.

På en eller annen måte må offeret få satt sluttstrek. Frykt og paranoia er ikke bra. Er en fare for at samekniven
kan bli en fast følgesvenn også utenfor husets fire vegger. Det kan ende med at offeret selv blir voldsutøver.
I denne situasjonen burde politiet arrangere et møte mellom partene. Hvis dette møtet blir vellykket så er det bra.
Hvis ikke, ville jeg faktisk vurdert å flytte. Et siste alternativ kan være å "rydde opp" på egen hånd, men dette
resulterer gjerne i en lengre fengselsstraff...
//y

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Begge siders rettigheter skal ivaretaes etter et lovbrudd! Derom må det ikke herske noen tvil.Dessverre er det bare laget skikkelige retningslinjer i norsk lov for den ene siden,nemlig forbryterens.Der er det ett lovverk,for en forbrytelse,inbefattet sjønn i hvert enkelt tilfelle for mildere overtredelser.
-Men dette lovverket omfatter dessverre ikke alle ofrene for forbrytelsene.De er henvist til å finne seg til rette med hva loven (inbefattet sjønn i hvert enkelt tilfelle) måtte finne det for godt å dømme en forbryter til.
Jeg stemmer heller slett ikke FrP,men ærlig talt: det kan ikke være for mye forlangt i en rettsstat at de overgrepne skal kunne føle seg trygge i etterkant av en allerede begått forbrytelse! Det å gå seg på den personen som i forrige uke brøt seg inn hos deg,uka etter,på gata;hører ingen steder hjemme! Dette om bevisbyrden er sikker,og i mange tilfeller er den det.Det er bare det at som en forbrytelse som ikke er regnet å være en direkte trussel for den vanlige borgers sikkerhet-generellt,så kan slike slippes ut med en gang,i påvente av en ev.rettssak!
Nei-Kan vi finne steder i dette land for midlertidig opphold for feks asylsøkere,så må det være mulig å finne tilsvarende for kriminelle under sterk mistanke også! Staten har jo ellers ingen særlig sympati med folk som mistenkes for å ha undratt noen mill på skatten. De ryker jo inn i varetekt tvert! Heller utgjør de jo,nesten helt uten unntak,ingen fare for vanlige folks sikkerhet i sitt eget hjem!
Hvorfor kan ikke loven skille mellom snørr og bart?
Mvh Rune

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Antall liker
228
Enig i at ofrenes rettigheter må styrkes. Retten til oppfølging i etterkant blant annet. Vi må bare ikke forledes til å tro at vi noen gang vil få et voldsfritt samfunn...

(SV's Inga Marte Thorkildsen er tydelig på at det er voldsutøveren som burde gå med voldsalarm. Altså en omvendt løsning av dagens. De fleste kjenner jo den som utøver vold mot de, og de ville da bli varslet dersom voldsutøveren nærmet seg offerets hjem. Dette er dessverre bare en av mange løsninger som må til for å sikre offeret rettigheter, men det er iallefall et steg i riktig retning.)

Alle som har sterke meninger burde engasjere seg i politikken. Da får vi bredere debatt, og en del som har noe i overkant krasse utspill, ville da få slipet seg litt realpolitisk.

Venstresida i norsk politikk må komme på banen i innvandringsspørsmålene, vi må tørre å snakke om de uheldige konsekvensene også. Det er kun når vi annerkjenner at de finnes, at vi kan snakke om løsninger på de utfordringene vi står ovenfor.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Det er slik flertallet ønsker å ha det i Norge. Forbrytere og voldsmenn er definerte som stakkarslige,syke mennesker som fortjener medfølelse og støtte, og man må for alle del ikke hindre dem i sin livsutfoldelse, det kunne nemlig medføre at de føler seg som tapere....tenk, det er jo det samme som å stigmatiser og sette svake grupper opp mot hverandre..

Nei de må støttes og hjelpes tilbake til samfunnet ved å få hybler med eget bad og TV+ gratis romservice i fenglslene - hvis de noen gang kommer dit-, og hvis de synes det er for fælt der så kan de får "sone" hjemme med elektronisk fortlenke- sosionomene i kriminalomsorgen vet jo at dette er en fryktelig straff, de "innsatte" sier jo selv at det er virkelig fælt å måtte være hjemme om kvelden istedet for å voldta og rane folk som de pleier...

Og kommer fyren uten for den vestlige kulturkrets så må vi ha fortåelse for den kulturelle konflikten han opplever og tilpasse oss hans normer slik at han ikke blir fornærmet.

Hvem er eksponeneten for dette synet og plotikken?, døm sjøl og bruk stemmeretten.

Sleiven

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.925
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Er ikkje sikker på om framstillinga her er 100% korrekt. Vidare saknar eg ei vurdering av årsakssamanhengane. Det er vel klart at innvandrarar utfører fleire brotsverk enn etniske nordmenn. Men det er ikkje slik at ein averterer etter avvikarar i utlandet og lokkar dei hit...
Vi treng dessutan enorme mengder arbeidstakarar innan offentleg sektor i laupet av dei neste 20 åra. Vi utdannar alt vi klarar, men med 1/3 av elevane på vidaregåande skule som droppar ut, er det ikkje lystelege framtidsutsikter. Eg trur ikkje vi kan klare oss utan innvandring framover.
Kva med vandelsattest, obligatorisk norskkurs og klar jobb til dei som kjem hit?

Folk som dett utanfor og får ein dom for t.d. fyllekøyring, vil neppe sosialiserast attende til samfunnet ved hjelp av å setjast i same bur som knallharde kriminelle med 100% tilbakefallsprognose. Fotlenke-sonarane får ikkje forlate heimen utan at alarmen går. Trur ikkje psykopatar i særleg grad får tilbod om denne soningsforma.
Elles trur eg mykje kunne vore løyst med tilstrekkjeleg mykje politi. Det er iallfall for lite politi i dette landet.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.925
Sted
Torget vurderinger
0
Only Crap skrev:
Du må passe deg nå så du ikke blir uthengt som rasist av de som forsvarer allt av avskum her på HFS, er en del landssvikere her som bruker og forsvare allt søppelet som finnes, sorte eller hvite.

Husk:
Alle muslimer er ikke terrorister, men merkelig nok er alle terrorister muslimer.
- Det kjem an på kven som ser. USA har iallfall stempla ein ikkje-muslimsk nasjon som terroristar; Nord-Korea. Israel har same vurdering av alle som er kritiske til deira handsaming av palestinarar og ikkje-jødar. For 30 år sidan var vi veldig skeptiske til dei som brukte kvitlauk i maten her i landet.

Elles kunne det vore interessant å høyrt korleis du definerte landssvikar.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Audiophile-Arve skrev:
.....Men det er ikkje slik at ein averterer etter avvikarar i utlandet og lokkar dei hit...
......
Vi avskrekker ihvertfall ingen fra å komme hit..
Leste i A-magasinet at en asylsøker fra Irak mente at fengslene i Norge var som 5-stjernes hoteller i Irak. Et asyl mottak må da være som paradiset, og norsk sosialvesen den syvende himmel.

Å juge på alder og identitet er mer regelen enn unntaket da det sikkrer opphold i Norge. Oppskriften og kriteriene for opphold er til og med publisert av myndighetene og tilgjengelig på internett..(det var litt støy i pressen om det i fjor eng gang men det ble fort glemt)

Når så "alle" som har en trist histore får bli, og man ikke kan sendes tilbake til visse u-returnerbare land (Mullae Krekar saken osv) er det ikke mye som begrenser strømmer av skakkjørte opportunister å søke hit... (1% er vel ca reelle forfulgte flykninger)

Norge har allerede verden største offentlige sektor med byråkrater og utredere og offenlige konsulenter over alt. På toppen av det er det knapt noen land som har så stor del av arbeidstokken på trygd. Her er det nok å ta av mht arbeidskraft i helsevesenet. Ikke tror jeg at det er til mye hjelp å importere analfabeter fra den 3dje verden for å "redde offentlig sektor". Da er det lettere å omskolere de 10 tusenvis som mister jobben i oljenæringen fremover mot 2020.

Selv med oljefondet vil den norske velferdstaten gå under hvis utviklingen fortsetter. Det hjelper ikke å importere sosialklienter når det man trenger er verdiskapere til å skape de skattekroner som offentligsektor forbruker i stadig økende grad.

Jeg lurer nå på om jeg noengang får den pensjonen jeg er tiltenkt. Kassa er nok tom når det er min tur...Det er nok derfor jeg er så krass i dag...

Beklager at jeg sporer tråden helt av,men jeg klart ikke å holde meg...

Sleiven

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.925
Sted
Torget vurderinger
0
Sleiven skrev:
Audiophile-Arve skrev:
.....Men det er ikkje slik at ein averterer etter avvikarar i utlandet og lokkar dei hit...
......
Vi avskrekker ihvertfall ingen fra å komme hit..
1. Leste i A-magasinet at en asylsøker fra Irak mente at fengslene i Norge var som 5-stjernes hoteller i Irak. Et asyl mottak må da være som paradiset, og norsk sosialvesen den syvende himmel.

2. Å juge på alder og identitet er mer regelen enn unntaket da det sikkrer opphold i Norge. Oppskriften og kriteriene for opphold er til og med publisert av myndighetene og tilgjengelig på internett..(det var litt støy i pressen om det i fjor eng gang men det ble fort glemt)

3. Når så "alle" som har en trist histore får bli, og man ikke kan sendes tilbake til visse u-returnerbare land (Mullae Krekar saken osv) er det ikke mye som begrenser strømmer av skakkjørte opportunister å søke hit... (1% er vel ca reelle forfulgte flykninger)

4. Norge har allerede verden største offentlige sektor med byråkrater og utredere og offenlige konsulenter over alt.

5. På toppen av det er det knapt noen land som har så stor del av arbeidstokken på trygd. Her er det nok å ta av mht arbeidskraft i helsevesenet.

6. Ikke tror jeg at det er til mye hjelp å importere analfabeter fra den 3dje verden for å "redde offentlig sektor". Da er det lettere å omskolere de 10 tusenvis som mister jobben i oljenæringen fremover mot 2020.

7. Selv med oljefondet vil den norske velferdstaten gå under hvis utviklingen fortsetter. Det hjelper ikke å importere sosialklienter når det man trenger er verdiskapere til å skape de skattekroner som offentligsektor forbruker i stadig økende grad.

8. Jeg lurer nå på om jeg noengang får den pensjonen jeg er tiltenkt. Kassa er nok tom når det er min tur...Det er nok derfor jeg er så krass i dag...

9. Beklager at jeg sporer tråden helt av,men jeg klart ikke å holde meg...

Sleiven
1. Bør vi ha buiessnessclass for norske fangar, og turistklasse (med rotter, vatn og brød, og kroppsleg avstraffing) for innvandrarar, kanskje?

2. Jaha. Om ting hadde vore hemmelege, hadde det sikkert vore betre. Men for kven?

3. Med det eg veit, utvisast det stadig folk som har vore i landet i ei lengre periode. Krekar kan ikkje utvisast fordi han i så fall skal sendast til ein stad der han kan drepast. 1% er dine ord.

4. Trur du har ferdast mellom låke vener som har skrøna for deg. Dersom du studerer litt helsevesen og skuleverk, ser du ei gjennomgåande underbemanning.

5. Og det meiner du skuldast.....? Vil du ha ein som er trygda (av ein eller annan grunn - det er ingen som vel å verte trygda, og får dette innvilga utan å gå ein lang, lang veg. Tek iallfall tre år med eit etter ganske så fornedrande rituale. Dei fleste grunnane for trygding er sjukdom) til heimehjelp for dine foreldre eller som lærar for dine barn?

6. Det vert nok litt vanskeleg å få dei bort frå der dei er. Relativt gode arbeidsvilkår som vanskeleg kan stettast av det offentlege, utan ei svært omfattande auke i skatt og avgifter.
Du kan sjølvsagt prøve å finne på noko som hindrar dei i å gå ut i trygd, t.d. fråta akkurat oljearbeidarar trygderettane, dersom du kan finne ein plausibel og ikkje-diskriminerande måte å gjere dette på. Altså; 67% av ei årsløn på 7 -800 tusenlappar er meir freistande enn ei toppløn som lærar på ca 450 000.

7. Og kvar skaffar du desse verdiskaparane? Mellom børspengeflyttarar, ringetoneutsal og homoseksuelle herrefrisørar? Eller mellom dei 33% dropout-elevane som no årleg kjem ut frå vidaregåande? Konstruktive løysingsmodellar må gjerne leggjast fram...

8. Ganske sikkert. Med eit utgangspunkt på å vere i 30-åra, vil du nok sjå enden av vår sivilisasjon før oppnådd pensjonsalder. Så mitt råd er: Busett deg ein stad der du har tilgong på båt og fiskeplassar, og ha ein hage der du iallfall kan dyrke poteter nok til eigen familie.

9. Å halde seg er ein dyd. Og tru meg, det vert vanskelegare og vanskelegare med åra.....

G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Trur du har ferdast mellom låke vener som har skrøna for deg.
Hvilken elegant oppsummering. Dette uttrykket kommer jeg til å rappe og bruke i ein høveleg anledning. Får nesten lyst til å lære meg nynorsk av slikt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Hvilken elegant oppsummering. Dette uttrykket kommer jeg til å rappe og bruke i ein høveleg anledning. Får nesten lyst til å lære meg nynorsk av slikt.
Det er å stjele !

Tyveri er sett på som "lavstatus" kriminalitet, og nynorsktyveri er nok i tillegg i den nedre del av skalaen. Det blir ikke noe "businessclass" soning på det viset ! Er redd du må ta til takke med vann og brød, rotter og mus ! :-\

Diverre Arve, eg er redd dei herskande klassane i landet ser det såleis. Eg ber om orsaking om du finn det støtande.

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
Det er å stjele !
Det er jo et annet uttrykk det har gått løpsk inflasjon i. Hva er forøvrig den korrekte måten å inkludere et © i godt muntlig sprog? Jeg våger jo ikke risikere et søksmål fra hverken TONO eller Arve.

ps. Beklager digresjonen for dem som vil diskutere de skumle lykkejagende asylvoltektsmuslimnegrene. Får vel flytte språklige avsporinger til en annen tråd.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.604
Torget vurderinger
1
Så så slapp nå av, han hadde nok bare en dårlig dag, det pleide elderaneren også å ha, dømt for 16 voldelige ran av kvinner mellom 70-90år og dette i en periode på 10år, hvilken bragd av rettssystemet ::)

Når Ola Normann stadig ser at lovbrytere slipper billig og de eldre/ pleietrengende ser med misunnelse på soningsforholdene for lovbrytere klinger det litt hult når venstresiden roper om egoistiske Frpere. Når fellesskapsløsningene blir dårlig nok, vil ikke folk bidra lenger….

Så til den håpløse påstanden om at vi trenger innvandringen, nei det gjør vi ikke og dette gjelder stort sett samtlige land på kloden.

Et fungerende samfunn trenger flest mulig som bidrar, jo flere som ikke vil bidra dess tyngre lass å dra for de som gjør det, alternativt kan man øke antallet(barnefødsler/innvandring). Men å løse utfordringene med barnefødsler eller importere folk fra områder der +5 barn er vanlig er en utrolig tåpelig løsning da klodens største problem er overbefolkning.

Mvh Roald

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.925
Sted
Torget vurderinger
0
Spiralis skrev:
Gjestemedlem skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Det er å stjele !

Tyveri er sett på som "lavstatus" kriminalitet, og nynorsktyveri er nok i tillegg i den nedre del av skalaen. Det blir ikke noe "businessclass" soning på det viset ! Er redd du må ta til takke med vann og brød, rotter og mus ! :-\

Diverre Arve, eg er redd dei herskande klassane i landet ser det såleis. Eg ber om orsaking om du finn det støtande.
Det skal vere støytande.
Elles kunne eg kommentere "tyveri" og "stjele" også, men ettersom det endå ikkje er erklært konvertering, skal eg halde meg i skinnet.
Korleis er konvertering sett på av bokmålsfolk, forresten? Er det slik som når muslimar melder overgong til kristendom?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.925
Sted
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Det er å stjele !
ps. Beklager digresjonen for dem som vil diskutere de skumle lykkejagende asylvoltektsmuslimnegrene. Får vel flytte språklige avsporinger til en annen tråd.
I den grad dette er ein digresjon, er det heller trådstartar som skal ha kjeft for å ha brukt ei misvisande overskrift.
Eg vert trist når eg les (for) mykje bokmål, men konvertering kan ganske sikkert rette på dette.
Språk er elles aldri ei avsporing når ein kommuniserer verbalt.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.919
Torget vurderinger
0
Audiophile-Arve skrev:
Det skal vere støytande.
Elles kunne eg kommentere "tyveri" og "stjele" også, men ettersom det endå ikkje er erklært konvertering, skal eg halde meg i skinnet.
Korleis er konvertering sett på av bokmålsfolk, forresten? Er det slik som når muslimar melder overgong til kristendom?
Da har jeg lært noe i dag og Arve fått gleden av å bruke rødblyanten i dag. To fornøyde mennesker på en søndag formiddag. Ikke ille ! :D

Men noe mer vesentlig Arve, hva ble bakt til frokost i dag ? ;D

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Her er det en som setter ord på ting, og ikke sparer på kruttet;

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.925
Sted
Torget vurderinger
0
Spiralis skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Det skal vere støytande.
Da har jeg lært noe i dag og Arve fått gleden av å bruke rødblyanten i dag. To fornøyde mennesker på en søndag formiddag. Ikke ille ! :D

Men noe mer vesentlig Arve, hva ble bakt til frokost i dag ? ;D
Gaddakje rundstykkje. Berre grovebrød i maskina.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.925
Sted
Torget vurderinger
0
Roald skrev:
1. Når Ola Normann stadig ser at lovbrytere slipper billig og de eldre/ pleietrengende ser med misunnelse på soningsforholdene for lovbrytere klinger det litt hult når venstresiden roper om egoistiske Frpere.

2. Når fellesskapsløsningene blir dårlig nok, vil ikke folk bidra lenger….

3. Så til den håpløse påstanden om at vi trenger innvandringen, nei det gjør vi ikke og dette gjelder stort sett samtlige land på kloden.

4. Et fungerende samfunn trenger flest mulig som bidrar, jo flere som ikke vil bidra dess tyngre lass å dra for de som gjør det,

5. alternativt kan man øke antallet(barnefødsler/innvandring).

6. Men å løse utfordringene med barnefødsler eller importere folk fra områder der +5 barn er vanlig er en utrolig tåpelig løsning da klodens største problem er overbefolkning.

Mvh Roald
1. Det er ikkje egoismen som er problemet med FrP, men den politikken dei truleg kjem til å føre. Rom vart ikkje bygd på ein dag. Men brent på ei natt.

2. Nettopp.

3. Klart vi kan klare oss utan fleire i helsevesenet. Vi må berre redusere talet på gamle, sjuke og andre pleietrengande. Det finnest modellar, utvikla av ytterleggåande politikarar i 30-åra....

4. Dei som ikkje kan, bridreg heller ikkje. Eg trur nok du kan tenkje deg grupper som vi ikkje kan forvente bidrag til fellesskapet frå, om du berre tenkjer deg om litt. Så vi må nok vere innstilte på å yte bidrag, vi som kan. Ein skal ikkje be om ei lett byrde, men ein sterk rygg.

5. Norske (og vesteuropeiske) jenter vil ikkje settast på i same grad som tidlegare (etter krigen).

6. Det vil dessutan berre utsette problemet om vi aukar fødselstalet. Planeten har problem med å klare seg når vi er så mange storforbrukarar av ressursar. Det vil ikkje vere rettferdig med ei skeiv fordeling. Så det einaste som vil hjelpe på lang sikt, er at vi siktar oss inn på å regulere folketalet på planeten ned til noko som er berekraftig utan at vi treng avskoging, utbyggingar og betydeleg forbruk av fossil energi. Dette er det lite vits å diskutere. FrP så vel som oss andre kan fornekte det så lenge det går. Så vert det neste generasjon si oppgåve å sette på bremsene.
Det kjem til å verte stygt.

G

Gjestemedlem

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
6. Det vil dessutan berre utsette problemet om vi aukar fødselstalet. Planeten har problem med å klare seg når vi er så mange storforbrukarar av ressursar. Det vil ikkje vere rettferdig med ei skeiv fordeling. Så det einaste som vil hjelpe på lang sikt, er at vi siktar oss inn på å regulere folketalet på planeten ned til noko som er berekraftig utan at vi treng avskoging, utbyggingar og betydeleg forbruk av fossil energi. Dette er det lite vits å diskutere. FrP så vel som oss andre kan fornekte det så lenge det går. Så vert det neste generasjon si oppgåve å sette på bremsene.
Det kjem til å verte stygt.
Et viktig poeng. Norge vil ha for få mennesker i årene som kommer til å løse de nødvendige oppgaver, arbeide og betale skatt, mens andre land har overskudd på menneskelige ressurser. Ikke noen god grunn til å øke produksjonen her når det er bare å flytte litt på ressursene.

Innvandring er positivt for Norge. Men det er viktig å gjøre det på en måte som sikrer oss de utdannede og arbeidsføre menneskene og ikke bare de pleietrengende og asylsøkende. Men innvandring og asyl er jo to helt forskjellige tema, selv om noen liker å sause dem sammen.

Mennesker er den aller viktigste ressursen for Norge, og vi har den økonomiske styrken som trengs til å investere i mennesker hvis vi bare vil.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.604
Torget vurderinger
1
Audiophile-Arve

1. Skremselspropaganda

2.

3. Litt trist å se vokse folk være så indoktrinert på at egne løsninger er eneste måten, alternativet er….. men hitling er jo en velkjent teknikk fra venstresiden. Vi har fremdeles arbeidsledige, trygdeantallet skyter i været, det finnes i tillegg en rekke” meningsløse” yrker i et rikt samfunn som vårt.

4. Det finnes helt klart personer som ikke er i stand til å bidra, problemet er de som er det men ikke vil.

5. ??? Hvor får du det til at jeg vil øke fødselsratene

6. ??? igjen hvor taler jeg før økte fødselsrater, jeg er ikke med på at et moderne samfunn trenger vokse for å klare sine oppgaver. Man klarte seg i tidligere tider, men i dagens samfunn der et hav av oppgaver er automatisert er det manko på hender i jobb?

G

Gjestemedlem

Gjest
Roald skrev:
jeg er ikke med på at et moderne samfunn trenger vokse for å klare sine oppgaver. Man klarte seg i tidligere tider, men i dagens samfunn der et hav av oppgaver er automatisert er det manko på hender i jobb?
Spørs om det er lurere å vente på en slik:

Vedlegg

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.604
Torget vurderinger
1
Er ingen vits å kaste bort en fin dag som denne på en provokatør, du hopper lett over spørsmålet om et moderne samfunn må vokse for å løse sine oppgaver og om omprioritering ikke er et alternativ.

Men for å legge meg på ditt nivå, omskolering av asylindustrien kunne gitt mange nye hender i helsevesenet

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.925
Sted
Torget vurderinger
0
Roald skrev:
Audiophile-Arve

1. Skremselspropaganda

2.

3a. Litt trist å se vokse folk være så indoktrinert på at egne løsninger er eneste måten, alternativet er…..
3b. men hitling er jo en velkjent teknikk fra venstresiden.
3c. Vi har fremdeles arbeidsledige, trygdeantallet skyter i været, det finnes i tillegg en rekke” meningsløse” yrker i et rikt samfunn som vårt.

4. Det finnes helt klart personer som ikke er i stand til å bidra, problemet er de som er det men ikke vil.

5. ??? Hvor får du det til at jeg vil øke fødselsratene

6. ??? igjen hvor taler jeg før økte fødselsrater, jeg er ikke med på at et moderne samfunn trenger vokse for å klare sine oppgaver. Man klarte seg i tidligere tider, men i dagens samfunn der et hav av oppgaver er automatisert er det manko på hender i jobb?
1. Det står att å sjå ......

3a. Sant nok.
3b. Generalisering er neppe noko du berre finn på venstresida. Eg tykkjer elles du tek veldig lettvint på å fjerne folk frå dei "meiningslause" yrka og dei som jobbar med innvandringsspørsmål for å stette behovet for nye folk m.a. i skule, helsevesen og politi. Det vert for få hender.
3c. Kunne vore artig (?) å sjå metodene du har tenkt å bruke for å sile "snytarane" frå dei andre....

4. Og korleis kjenner vi dei att frå resten?

5. ". alternativt kan man øke antallet(barnefødsler/innvandring)." (Sitat slutt)

6. Problemet er demografisk stabilitet, bereevne og kva levestandard vi må legge oss på. "Tidlegare tider" har stort sett hatt ekstrem barnedød, fram til vi fekk helsestell. Deretter var det eit betydeleg fødselsoverskot (som Europa kvitta seg med ved hjelp av emigrasjon til Amerika) fram til at kvinnene fekk utdanning, dei også. Då gjekk fødselstala ned, levealder og levestandard opp. Så fekk vi prevensjon, og fødselstala datt endå meir.
Elles fører ikkje automatisering til færre jobbar, heller færre - og andre. Jfr innføring av rasjonell EDB.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.925
Sted
Torget vurderinger
0
Roald skrev:
1. Er ingen vits å kaste bort en fin dag som denne på en provokatør, du hopper lett over spørsmålet om et moderne samfunn må vokse for å løse sine oppgaver og om omprioritering ikke er et alternativ.

2. Men for å legge meg på ditt nivå, omskolering av asylindustrien kunne gitt mange nye hender i helsevesenet
1. Utrygt for regn. Og eg har spelt musikk i tre timar.
2. Kor mange % i høve det som trengs?

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.861
Torget vurderinger
96
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:
Det er å stjele !
Det er jo et annet uttrykk det har gått løpsk inflasjon i. Hva er forøvrig den korrekte måten å inkludere et © i godt muntlig sprog? Jeg våger jo ikke risikere et søksmål fra hverken TONO eller Arve.

Ironi og sarkasme funker som regel når det det ironiseres over er overdrevet og gjerne usant. Her blir det ganske patetisk. Selv du kommer ikke bort fra at
svært mange vold og ranssaker har innvandrere som gjerningsmenn, og at problemene nå diskuteres av alle politiske partier. Hvis du ikke har fått med deg det, er du enten uopplyst eller nesten sykelig ignorant.
Du kan jo slå en spøk for alle de som er offer for disse, jeg tror ikke de tar sarkasmen og ironien din.

G

Gjestemedlem

Gjest
Polkagris skrev:
Selv du kommer ikke bort fra at
svært mange vold og ranssaker har innvandrere som gjerningsmenn, og at problemene nå diskuteres av alle politiske partier. Hvis du ikke har fått med deg det, er du enten uopplyst eller nesten sykelig ignorant.
Du kan jo slå en spøk for alle de som er offer for disse, jeg tror ikke de tar sarkasmen og ironien din.
Jeg har ingen problemer med å sympatisere dypt med dem som blir utsatt for vold eller annen kriminalitet. Men jeg har liten sympati med dem som vil legge skylden for dette på andre individer enn dem som har utført dem bare fordi man kan score et billig politisk poeng på å klumpe dem sammen i en gruppe. (innvandrerne, asylsøkerne, lykkejegerne, muslimene, negrene, somalierne.. eller hva det nå er som passer best for anledningen)

Å legge skylden for overfall og voldtekter på mennesker som aldri i sine leve dager kunne drømt om å gjøre noe slikt er både trist og kritikkverdig. At noen prøver å piske opp en stemning der mennesker som søker asyl i Norge skal ses på og behandles som voldtektsmenn og kriminelle som bare ikke er tatt ennå har jeg svært lite til overs for. Og ja... da blir sarkasme og nedlatende replikker fra min side noe jeg skal stå inne for.

Alvorlig kriminalitet og vold skal man slå hardt ned på, men man skal ikke behandle uskyldige som kriminelle heller. Det er viktige prinsipper man ikke skal gi slipp på selv om det er valgkampinnspurt aldri så mye, og det begynner å demre for frpistene at de ikke kommer i regjering denne gangen heller.

Utenlandske statsborgere som blir tatt i noe slikt bør dømmes strengt, og hvis mulig bør sone i sitt hjemlands fengsler for aldri noensinne å få slippe inn i landet igjen. Og kan de ikke sendes hjem får de holdes under oppsyn og settes til pallespikring til man finner ut av hva man skal gjøre med dem, eller de reiser frivillig.

Men slutt nå å behandle skikkelige mennesker, og det er jo de aller aller fleste av dem, som farlige kriminelle. Å slutt i alle fall å syte om jeg uttaler med en smule krast om en slik måte å behandle mennesker på.

AKA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2007
Antall liker
668
Torget vurderinger
6
Gjestemedlem skrev:
Jeg har ingen problemer med å sympatisere dypt med dem som blir utsatt for vold eller annen kriminalitet. Men jeg har liten sympati med dem som vil legge skylden for dette på andre individer enn dem som har utført dem bare fordi man kan score et billig politisk poeng på å klumpe dem sammen i en gruppe. (innvandrerne, asylsøkerne, lykkejegerne, muslimene, negrene, somalierne.. eller hva det nå er som passer best for anledningen)

Å legge skylden for overfall og voldtekter på mennesker som aldri i sine leve dager kunne drømt om å gjøre noe slikt er både trist og kritikkverdig. At noen prøver å piske opp en stemning der mennesker som søker asyl i Norge skal ses på og behandles som voldtektsmenn og kriminelle som bare ikke er tatt ennå har jeg svært lite til overs for. Og ja... da blir sarkasme og nedlatende replikker fra min side noe jeg skal stå inne for.

Alvorlig kriminalitet og vold skal man slå hardt ned på, men man skal ikke behandle uskyldige som kriminelle heller. Det er viktige prinsipper man ikke skal gi slipp på selv om det er valgkampinnspurt aldri så mye, og det begynner å demre for frpistene at de ikke kommer i regjering denne gangen heller.

Utenlandske statsborgere som blir tatt i noe slikt bør dømmes strengt, og hvis mulig bør sone i sitt hjemlands fengsler for aldri noensinne å få slippe inn i landet igjen. Og kan de ikke sendes hjem får de holdes under oppsyn og settes til pallespikring til man finner ut av hva man skal gjøre med dem, eller de reiser frivillig.

Men slutt nå å behandle skikkelige mennesker, og det er jo de aller aller fleste av dem, som farlige kriminelle. Å slutt i alle fall å syte om jeg uttaler med en smule krast om en slik måte å behandle mennesker på.

+?

Godt skrevet Gjestemedlem

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.861
Torget vurderinger
96
Gjestemedlem skrev:
Polkagris skrev:
Selv du kommer ikke bort fra at

Dette er selvfølgeligheter og utenomsnakk. Jeg har ikke beskyldt noen for noe. Jeg jobber selv i barnehage og er daglig i kontakt med barn og foreldre
fra mange land. Alle oppegående mennesker vet at vi har mange skikkelige innvandrere. Ærlig alt, en slik diskusjon trodde jeg var litt "ut".
Men, når du ironiserer og skriver "diskutere de skumle lykkejagende asylvoltektsmuslimnegrene" så virker det som du ikke har innsett de tildels store problemene vi har med ikke vestliges kraftige overrepresentasjon på krimstatistikken. Synes du ikke at det er et problem, når alle anmeldte overfallsvoldtekter de siste 3 år er begått av innvandrere? Hva med drosjejukset? flere hundre svindlere, nesten alle med innvandrerbakgrunn. Dette er fakta, og ikke oppdiktet svada fra vigrid eller andre ekstremister. Hva skal vi gjøre med dette. Forstår du virkelig ikke at enkelte blir mer skeptisk till flommen av asylsøkere når vold og kriminalitet stiger i takt med antallet som kommer inn? Det er selvfølgelig synd for alle som er skikkelige mennesker og opplever økt mistro som følge av hva deres landsmenn/kvinner gjør.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Audiophile-Arve skrev:
Sleiven skrev:
Audiophile-Arve skrev:
......
5. På toppen av det er det knapt noen land som har så stor del av arbeidstokken på trygd. Her er det nok å ta av mht arbeidskraft i helsevesenet.

Sleiven

4. Trur du har ferdast mellom låke vener som har skrøna for deg. Dersom du studerer litt helsevesen og skuleverk, ser du ei gjennomgåande underbemanning.
La meg ta det punktet angående vennene min som juger for meg ang offentlig ansatte.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2004/01/20/388868.html

Jeg var nøye med å ikke nevne lærer og helsepersonell som overflødig fett i offentlig sektor. Skole og helse er det mest grunnleggende gode i samfunnet og må opprettholdes med ansteding bemanning,lønn og respekt.
MEN
800 000 mennesker er offentlig ansatt.
Det burde være mulig å finne nok lærer og helsepersonell for en befolkning på 4,8 milioner blant disse. Det er alle de ansatt i ikke grunnleggende tjenester jeg er kritisk til.

Sitat fra artikkelen
Sagt annerledes; 38 prosent av yrkesbefolkningen er ansatt i offentlig forvaltning eller virksomhet, mens 12,5 prosent av den samme befolkningen er uføretrygdet.

Per i dag har over 50 prosent av yrkesbefolkningen enten offentlig forvaltning eller offentlig understøttelse som levebrød i Norge.

I deler av Distrikts-Norge er tallene enda sterkere. I Troms og Finnmark er mer enn 45 prosent ansatt i offentlig sektor. I mange kommuner i de nordligste fylkene er mer enn 50 prosent av befolkningen ansatt i kommunal eller offentlig sektor. Til sammenlikning er rundt 25 prosent av Oslos og Rogalands befolkning ansatt i offentlig sektor.

Sleiven

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Saken har visst to sider:
http://www.abcnyheter.no/node/95254

Hvem snakker sant? En ustraffet småbarnsfar eller en verdaling som "ikke er ukjent for politiet"?
Vær så snill og slutt med den forferdelige generaliseringa. La de kriminelle få sin straff.

Hva blir logikken til de som roper om å sende ut alle utlendinger om det viser seg at det var Sandberg som angrep først? Send ut alle verdalinger? Eller kanskje de burde blitt internert i det nye asylmottaket på Vaterholmen:
http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1380358.ece

Topp Bunn