Audiophile-Arve skrev:
.....Men det er ikkje slik at ein averterer etter avvikarar i utlandet og lokkar dei hit...
......
Vi avskrekker ihvertfall ingen fra å komme hit..
1. Leste i A-magasinet at en asylsøker fra Irak mente at fengslene i Norge var som 5-stjernes hoteller i Irak. Et asyl mottak må da være som paradiset, og norsk sosialvesen den syvende himmel.
2. Å juge på alder og identitet er mer regelen enn unntaket da det sikkrer opphold i Norge. Oppskriften og kriteriene for opphold er til og med publisert av myndighetene og tilgjengelig på internett..(det var litt støy i pressen om det i fjor eng gang men det ble fort glemt)
3. Når så "alle" som har en trist histore får bli, og man ikke kan sendes tilbake til visse u-returnerbare land (Mullae Krekar saken osv) er det ikke mye som begrenser strømmer av skakkjørte opportunister å søke hit... (1% er vel ca reelle forfulgte flykninger)
4. Norge har allerede verden største offentlige sektor med byråkrater og utredere og offenlige konsulenter over alt.
5. På toppen av det er det knapt noen land som har så stor del av arbeidstokken på trygd. Her er det nok å ta av mht arbeidskraft i helsevesenet.
6. Ikke tror jeg at det er til mye hjelp å importere analfabeter fra den 3dje verden for å "redde offentlig sektor". Da er det lettere å omskolere de 10 tusenvis som mister jobben i oljenæringen fremover mot 2020.
7. Selv med oljefondet vil den norske velferdstaten gå under hvis utviklingen fortsetter. Det hjelper ikke å importere sosialklienter når det man trenger er verdiskapere til å skape de skattekroner som offentligsektor forbruker i stadig økende grad.
8. Jeg lurer nå på om jeg noengang får den pensjonen jeg er tiltenkt. Kassa er nok tom når det er min tur...Det er nok derfor jeg er så krass i dag...
9. Beklager at jeg sporer tråden helt av,men jeg klart ikke å holde meg...
Sleiven