På tur og reise Trenger tips til ferie i Bergen

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.190
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Er det noen kjekke steder i Bergen hvor det er flott å slå opp telt?
Drar med meg hele spetakkelet til Bergen og trenger et sted å slå opp et svært campingtelt. Størrelse av typen hvor folk peker og rister på hodet. Ikke fjelltelt ala anorakk her i gården.
Undertegnede har vært i Gulasjland før, men fruen og barna har ikke og tiden er inne for å slå opp paraplyen og træ på seg sydvesten igjen.
Denne gangen håper jeg at jeg får hørt bergensdialekten. Sist hørte jeg bare østlandsdialekt og asiatisk.

Thomas

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
2.446
Torget vurderinger
75
Du har ikke mye å velge i når det gjelder camping i nærheten av sentrum, tror det bare er 2 stykker.

men det holder forsåvidt, lonecamping er meget koselig å bra.
er du heldig og tidlig på'n kan du slå opp teltet helt nede i vannkanten.
Oppfattet campingen som rolig, bra for barnefamilier med bading, kanopadling og fiske- rent og bra sanitæranlegg.

god tur, ta med paraply.

Aktiviteter

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.110
Lone Camping er nok det beste alternativet i Bergensområdet.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.147
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Lone Camping er bra, og ikke langt unna ligger Grimen. Mange år siden jeg har vært der, men siden de fremdeles er i drift er det sikkert ok i sommersesongen.
Ligger litt nærmere sentrum enn Lone, men ikke langt unna
Grimen Camping AS
Ellers finnes det en nyere mot nord, i Ytre Arna, omtrent samme kjøreavstand, husker ikke hva den heter.

trosse1

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2012
Antall liker
2.446
Torget vurderinger
75
Ligger 1 camp i mellom Grimen og Lone også, den heter Bratland camping, den så stusselig ut helt inntil vegen.

X-hilarate

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2010
Antall liker
13
Det er bare noen minutters kjøring mellom de nevnte campingplassene, og Lone er absolutt best! Jeg er oppvokst i området og kjører forbi daglig. Det skal dog sies at en kommunal lavblokk er satt opp like ved, men antar at det går greit til tross for noen "startproblemer".

Samling av vanskeligstilte - bygdanytt

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.190
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Takker for tips og innspill.
Da får vi se om det ikke blir en telttur med tjuaguttane og dragen i løpet av Juni/Juli.
Ulrikken, Fløybanen og akvariet er vel de tingene som bør stå på "to do" listen?
Mulig en Varg Veum utflukt og en pils på bryggen..

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Og ein tur innom Mikkelsen i stølegaten,er aldri feil:)
Stølegaten/omegn er forøvrig ein flott plass for rusling til fots mellom gamle hus.

Mvh.

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Siden det er Bergen,så trur eg det trengs ett lag med Seajet hardvoks på kroppen,det holder akkurat ei veke.

Mvh.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
12.067
Hvis du har tenkt deg innom Akvariet i Bergen så styr unna pingvinene. Stanken derfra er helt forjæ****. Akavriet er dessuten sterkt oppskrytt.

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
200
Sted
Trondheim
Takker for tips og innspill.
Da får vi se om det ikke blir en telttur med tjuaguttane og dragen i løpet av Juni/Juli.
Ulrikken, Fløybanen og akvariet er vel de tingene som bør stå på "to do" listen?
Mulig en Varg Veum utflukt og en pils på bryggen..
Edvard Grieg sitt hjem på Troldhaugen er vært å få med seg, ligger nydelig til, piano konserter holdes også her.

GRIEG museum | Kunstmuseene i Bergen

Apollon platebar er også et bra sted for å se på folket, vinyl og drikke samtidig

Recordjunkie: Apollon, Bergen, Norway

Ta med solkrem ! :cool:

G

Gjestemedlem

Gjest
Et partre anderledes ting å gjøre i Bergen.

Gå inn på poplet i Valkendorfsgate å kjøpe noe gøy, de har mye gøy. Ta med fruen og lag picnic på Mon Plasir. ... eller på Sandviksbatteriet om været er kanon og du er av den sportslige typen. Kjøp med en blings eller to fra Colonialen i Veiten.

Drikk noen gode øl og en Ratzeputz eller to på 'Folk og Røvere', Victoria og Minibaren K.O.Gate. Litt ekte Bergenssmiljø. (Men ta av 'enga-T-skjorten først).

Få en omvisning på Rekstensamlingene, det er åpent for publikum og de har en utrolig samling av Persiske tepper der! En av de fineste i verden, men "ingen" vet om det. .. om slikt er av interesse da.

Gå på Bondens Marked om det er er dagen for det og kjøp: varm Rømmegrøt og rømme fra Tyssen Gard, ost fra Osteriet i Samnanger og nysteikte sveler med rømme og syltetøy... fra de som selger det, og kanskje en hardangerkling.

Gå ut i nordnesparken og grill noe og drikk øl (og rydd etter dere).

Ta et par øl oppe i Steikjellerbakken og ute på Dr. Wiesner om været tillater.

Spis middag på Naboen.

Gå innom Apollon i Nygårdsgaten for øl og/eller LPer.

Se om det er noen konserter på Garage, Landmark eller Verftet.

Gå en tur langs Fjellveien!

Gjør du mye av dette har du fått med deg Bergen om sommeren.

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
34.107
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
....Eller er du frilufts- og fiskeinteressert, ta en tur vestover fra Bergen. Gå en tur i Nordsjøløypa på Sotra eller Askøy. Besøk den gamle kirken i Hjelmo. Dra til Hellesøy med fiskestenger og grill og prøv makrellfiske. Spis fiskesuppe på Glesvær. Gå en tur på Herdla og se på fuglelivet.

mvh

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.147
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Steike, nå lengter jeg til Bergen igjen.

Eviledorf

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
1.070
Sted
Bergen
Og om man er glad i øl er Henrik øl og vinstove å anbefale. Har rundt over 50 typer øl på fat og rundt 200 på flaske. Ligger like ved teateret bortenfor Musikk Magasinet.

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Antall liker
318
Torget vurderinger
3
Fisketorget er mest for utlendinger, ingen bergensere handler der.
Uteserveringene rundt Torget er sterkt overprisete
Ulriken har bedre utsikt og mindre køer enn Fløien. Hvis dere tar Fløibanen anbefales det å gå ned igjen.
Hvis interessen for en skikkelig fjelltur er der anbefales det å gå over Vidden mellom Ulriken og Fløien, du kan nesten regne deg som bergenser etter å ha gått den
Hvis dere er på Akvariet er Nordnesparken verdt å besøke, den koseligste parken i Bergen. Der går det an å bade i sjøen også.
Apollon platebar og Rennaisance Audio har vært nevnt, og Musik-Magazinet selger Linn og Naim.

G

Gjestemedlem

Gjest
Fin plass, men den ligger som du sikkert har sett i skyggenes dal. Men det er ofte et solgløtt rundt middagstider på skyfrie dager.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.190
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Nydelig vær i Bergen i dag.
Fikk tatt Fløybanen, men tok ikke sjansen på å gå til Ulriken med 2 barn på slep. Tok Fløybanen tur/retur.
Var en liten tur på bryggen og kikket og fikk meg en tur innom Musik Magazinet hvor jeg fikk hørt på Naim 202/200. Møtte en hyggelig bergenser som het Martin som lot meg sitte 15 minutter etter stengetid.
I morgen går turen tilbake og innom Akvariet ++
Bergen er en riktig så hyggelig by!

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.190
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Da var Bergen lagt bak oss og Stavanger ligger foran oss.
Vi tar en omvei og en natt i Stavanger på vei hjem.
Her fra fergen tatt i nåtid

20140703_103846.jpg

Topp Bunn