Trenger jeg ny motor?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Husker da jeg fikk LP12 i hus. Da gikk det ikke an å snurre tallerkenen rundt. Motoren hadde en slags "motstand" - mener også at den starta rimelig kvikt (dette siste kan meget vel være fri fantasi)

Nå knirker den seg i gang, og ønsker velkommen en liten dytt i ryggen. Ingen motstand i motoren når jeg snurre på tallerkenen.
Men skal det være sånn da?

Hva må man regne med å betale for en ny (original selvfølgelig) motor?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.428
Torget vurderinger
10
Sikker på at ikke reima begynner å bli slakk?

mvh.
Ketil

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Sikker på at ikke reima begynner å bli slakk?

mvh.
Ketil
Mja - ganske sikker. Den er bare fire måneder gammel. Skulle forsåvidt likt å se hvordan den oppfører seg ved oppstart, men det er jo umulig.

B

break_out

Gjest
Husker da jeg fikk LP12 i hus. Da gikk det ikke an å snurre tallerkenen rundt. Motoren hadde en slags "motstand" - mener også at den starta rimelig kvikt (dette siste kan meget vel være fri fantasi)

Nå knirker den seg i gang, og ønsker velkommen en liten dytt i ryggen. Ingen motstand i motoren når jeg snurre på tallerkenen.
Men skal det være sånn da?

Hva må man regne med å betale for en ny (original selvfølgelig) motor?
Du må betale rundt tusenlappen for en ny motor hos Kontrapunkt. Høres ut som den er klar for utskifting. Viktig del som må fungere perfekt for å få stødig drift, spesielt med ny og flott PS ;)

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
14.096
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Ny motor til en LP12 er plutselig en reservedel som er billig, jeg betalte under 1200.- for en ny orginal en, jeg kjøpte noe annet samtidig så jeg husker ikke den korrekte prisen, bare at jeg var litt overrasket over at den ikke var dyrere .
Dette er vel en ting de fleste eiere med en eldre LP12 bør koste på seg......... og ny olje i lageret eller nytt lager.

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Jeg hører dere! Da får vi forsøke med en ny motor. Montert inn Hercules II i går kveld, og det er merkelig hvor glad man blir når man holder på og pusler med LP12`ern.

Topp Bunn