Har litt (!) problemer med komfyren og lurer på om noen kvalifiserte kan gi meg en indikasjon på hva som er galt.
Vi har jorfeilvarsler montert på kretsen til kjøkkenet. Nå jeg slår på stekeovnen begynner den å gi et forvarsel om jordfeil (med piping og blinkende lys).
Komfyrplatene kan brukes uten problemer.
Varselet slår inn om jeg slår på lyset i komfyren; dvs uten å involvere termostaten.
Stekeovnen bruker nå avsindig lang tid på å bli varm, men om det var varmeelementet (eller hva det nå heter) som er problemet - hvorfor slår varselet inn når jeg slår på lyset?
Jeg avstiller varsleren
p) og bruker både stekeovnen og platene uten at det skjer noe mere - hvorfor ryker det ikke en sikring om det er jordfeil en eller annen plass i komfyren????? Kan ha 3 plater på full pinne og stekeovnen i full oppvarming uten at noe mere skjer.
Er det en liten bagatell (skitt på føleren eller noe slikt) eller er skroting eneste alternativ?
Den er bare 5 år så det siste vil vi helst unngå.
På forhånd takk.
mvh Hans
Vi har jorfeilvarsler montert på kretsen til kjøkkenet. Nå jeg slår på stekeovnen begynner den å gi et forvarsel om jordfeil (med piping og blinkende lys).
Komfyrplatene kan brukes uten problemer.
Varselet slår inn om jeg slår på lyset i komfyren; dvs uten å involvere termostaten.
Stekeovnen bruker nå avsindig lang tid på å bli varm, men om det var varmeelementet (eller hva det nå heter) som er problemet - hvorfor slår varselet inn når jeg slår på lyset?
Jeg avstiller varsleren
Er det en liten bagatell (skitt på føleren eller noe slikt) eller er skroting eneste alternativ?
Den er bare 5 år så det siste vil vi helst unngå.
På forhånd takk.
mvh Hans