Hei har en Mingda på vei. Lurer på hvilke rør man kan anbefale som oppgradering.
Tenker da på smårøra (ecc82 og ecc83)
Mingda EU
Mvh Morten
Mingda EU
Mvh Morten
De beste ecc82 rørene (ekvivalent) jeg har prøvd er disse.Hei har en Mingda på vei. Lurer på hvilke rør man kan anbefale som oppgradering.
Mingda EU
Mvh Morten
De beste ecc82 rørene (ekvivalent) jeg har prøvd er disse.Hei har en Mingda på vei. Lurer på hvilke rør man kan anbefale som oppgradering.
Mingda EU
Mvh Morten
rca cleartop låter fett ecc82(12au7) syntes disse er de beste som ikke ruinerer en stakkar![]()
Enig, de er de nest beste jeg har prøvd.rca cleartop låter fett ecc82(12au7) syntes disse er de beste som ikke ruinerer en stakkar![]()
Enig, de er de nest beste jeg har prøvd.rca cleartop låter fett ecc82(12au7) syntes disse er de beste som ikke ruinerer en stakkar![]()
Dem er litt lysere i toppen og spiller litt magrere selv om det e mye trykk helt i bunn
Jan Philips rørene låter mer naturtro i mine ører.
Takk, er kanskje å finne på ebay!Når det kommer til ECC83 anbefaler jeg deg å se etter NOS JAN GE 12ax7. De har gitt veldig god lyd hos meg.
Takk for god info, har h3 klipsch så de første du nevner burde jo bli veldig gøy -)Spenstig alternativ:
Ecc82: bruk Ecc186 Philips miniwatt om du har råd. Spitzenklass!
Ecc83: bruk Russiske 70'talls 6N2P-er med adapter for ecc83
Du vil da få en detaljert og stor lyd. Up front.
Moderat:
Ecc82: RCA 12au7 clear top
Ecc83: Mullard Ecc83
Du vil da få en litt bakoverlent lyd men med masse av finesse og lush mellomtone
Alt er avhengig av hvordan du liker lyden, hvilken lydsignatur det er på EL34 og ikke minst hvilke ht du bruker og hvilken lydkarakter de har. Er du ikke fornøyd med lyden rett ut av eska og etter innspilling så må du eksperimentere SELV, men det er god ekspertise på rør her inne. Lykke til! Artig med rør!
Hei....ja der er jeg på tynn is, aner ingen ting om denne Mingda. Eneste jeg ser er at det er på 2x40.For 12au7 er jo også e80cc et alternativ dersom gløden i forsterkern din leverer nok juice.
Vær obs på at KAN bli "to much" med Klipsch. Du må nesten prøve selv. Jeg har hatt gode stunder med førstnevnte kombinasjon på Tannoy ht.Takk for god info, har h3 klipsch så de første du nevner burde jo bli veldig gøy -)Spenstig alternativ:
Ecc82: bruk Ecc186 Philips miniwatt om du har råd. Spitzenklass!
Ecc83: bruk Russiske 70'talls 6N2P-er med adapter for ecc83
Du vil da få en detaljert og stor lyd. Up front.
Moderat:
Ecc82: RCA 12au7 clear top
Ecc83: Mullard Ecc83
Du vil da få en litt bakoverlent lyd men med masse av finesse og lush mellomtone
Alt er avhengig av hvordan du liker lyden, hvilken lydsignatur det er på EL34 og ikke minst hvilke ht du bruker og hvilken lydkarakter de har. Er du ikke fornøyd med lyden rett ut av eska og etter innspilling så må du eksperimentere SELV, men det er god ekspertise på rør her inne. Lykke til! Artig med rør!
Mvh
Juice her=nok glødestrøm. E80cc trekker dobbelt med glødestrøm enn ecc82. På Mingda burde det ikke være noe problem da de er overdimensjonert på den siden. E80cc kan prøves, men kan gi litt øretrettende lyd spesielt på Klipsch.Hei....ja der er jeg på tynn is, aner ingen ting om denne Mingda. Eneste jeg ser er at det er på 2x40.For 12au7 er jo også e80cc et alternativ dersom gløden i forsterkern din leverer nok juice.
Mvh
5751 er gode rør, men de har ikke +- 70% gain i forhold til ecc83. De har en gain på 70 i stedet for en gain på 100 for ecc83 - altså -30 i gan i forhold til ecc83.Du kan også se etter 5751 rør i stedet for ECC83/12AX7. Disse har +/- 70% av gain til sistnevnte. I mitt oppsett roer det ned litt responsen på volumkontrollen og gir litt fyldigere lyd på lave volum. En av de andre fordelene med 5751 er at de er rimeligere enn sine ekvivalenter i ECC83.
MingDa er ingen dårlig forsterker, men det går nok en grense for hvor langt opp den kan løftes ved hjelp av rør. Eksotiske rør på ebay kan ofte være katta i sekken. Kjøp lokalt med rett til retur dersom de ikke holder mål.Hei har en Mingda på vei. Lurer på hvilke rør man kan anbefale som oppgradering.
Mingda EU
Mvh Morten