Trenger EAC-hjelp

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.807
Torget vurderinger
35
Enkelte av platene jeg har tenkt å rippe, finnes ikke i databasen EAC bruker. Finnes det noe annet sted å lete opp plateinfo som jeg kan bruke i EAC, eller må jeg legge inn alt manuelt?

Roy

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.262
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Du kan f eks bruke Winamp til de få dette gjelder, da den slår opp mot Gracenote-basen. Ripper også til FLAC. Du får rettnok ikke samme rippesikkerheten, men etter min mening er det verdt det; å slippe manuell innlegging er en kjempelettelse. Så kan du bruke den sparte tida til å høre gjennom for "kontroll".
(Forøvrig vil jeg nok en gang få lov til å framheve dBPoweramps fortreffelighet...)

Bernt K

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.807
Torget vurderinger
35
er dbpoweramps bedre sikkerhetsmessig enn EAC, eller er det andre fordeler med den kontra EAC?

Roy

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
Dette var en litt pussig problemstilling. Prinsippet om at hvis noen vil så, kan alle høste er et kjekk tanke. Noen vil altså bare høste og ser altså ikke poenget med å så. ::)

Just4Fun

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2005
Antall liker
29
Sted
Sauda
Torget vurderinger
1
R.E.S. skrev:
er dbpoweramps bedre sikkerhetsmessig enn EAC, eller er det andre fordeler med den kontra EAC?

Roy
dbpoweramp er raskere og mer brukervennlig en EAC, fordelen med EAC er at den er bedre til å rippe "dårlige" CD'er d.v.s CD'er som er oppskrapet etc. Personlig foretrekker jeg dbp.

Hvis EAC ikke finner info om plata du ripper kan du bare bruke et tage program som feks Tag & Rename i etterkant, da skriver du bare inn Artist og album manuelt, så søker programmet opp resten av informasjonen

Aubi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2007
Antall liker
1
Da var et par minutter med klipp og lim unnagjort, så nå er Ly av Kari Bremnes der for alle andre sin nytte!

Mener bestemt at det er tredje gangen jeg vert nødt til å gå igjennom "prøvelsen".

Topp Bunn