Treholt-dommen - nok et norsk justismord?

M

maestro

Gjest
Helt siden jeg en gang i tiden leste Arne Treholts bok "Alene" har jeg vært overbevist om at han var offer for et politisk styrt justismord. Meg om det. Hva skal vi si etter de siste opplysningene? Kanskje vi får Affa på banen igjen? Er det fortsatt noen som har tro på det norske rettsvesen?

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=510773

Alfred

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.10.2007
Antall liker
0
La oss slippe treholtkulten! Mannen skulle spikret paller ennå.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det skulle ikke forundre meg om det er noe muffens som har skjedd på bakrommet i denne saken. På den måten er lille Norge i ferd med å miste møydommen. Jeg tenker f.eks. plasseringen av Gardermoen av don Oppseth.

Og at noen har funnet det betimelig å fikse på beviser i denne saken, ja, tanken er ikke fremmed.

Vi har altså å gjøre med en fredselskende sosialist i vårkåt omgang med ledende attråverdige KGB agenter, (her man man gå ut fra at den godeste Treholt var i lykkerus), og attpåtil med kompromiterende dokumenter i veska. En tikkende bombe med andre ord.

I en slik situasjon må man naturligvis reagere, og få mannen ut av sirkulasjon. Da har man kanskje vurdert at det var nødvendig å fikse litt på bevisene, og det kan ha skjedd i denne saken.

M

maestro

Gjest
Barbaresco skrev:
Den som lever får se, og hvis mine anelser stemmer så skal jeg nok vite å konfrontere dere skråsikre. Det norske rettsvesen har vel etter hvert fått en del riper i lakken og det skulle ikke forundre meg om mange flere dukker opp når fernissen blir skrapt av. Makt korrumperer, det har menneskehetens historie med all tydelighet vist oss. Uansett: artig å lufte synspunkter!

Topp Bunn