Treff 7 november

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Jeg VAR altså ikke der, det var mitt eneste ankepunkt i grunn. Forsøkt skrevet på Fidelityspråk. ;)

    Manglet ikke trøkk sist jeg hørte de hjørneskapa! :))

    Godt å høre at det var et vellykket treff folkens.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    rumath skrev:
    Jeg VAR altså ikke der, det var mitt eneste ankepunkt i grunn. Forsøkt skrevet på Fidelityspråk. ;)

    Manglet ikke trøkk sist jeg hørte de hjørneskapa! :))

    Godt å høre at det var et vellykket treff folkens.
    ikke når jeg var der heller
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    easyrider skrev:
    Hei. Jeg var der og kan bekrefte at det bare var raringer der:)

    Takk for i går folkens. Lytteintrykk og litt bilder av folk og fe kommer i løpet av kvelden.

    Er
    Ser vi fram i mot :)

    /jan
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hei.

    Litt bilder av de glade gutter og de fine kjøleskap:)

    Det kom en dame litt utpå kvelden også, men hun fikk jeg ikke noe bilde av.... hmmm...
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    endelig et fornuftig innlegg i denne tråden.

    tøffe bilder!
    formannen breier seg godt ut i midten av sofaen der, ser jeg.

    sist jeg hørte dette anlegget spilte det glimrende.
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Som dere ser av bildene altså bare rare folk:)

    Først av alt vil jeg takke for vertskapet. Kringle, sjokolade, kaffe julebrus og pottis. Ikke verst. Som vanlig gikk praten løst. Det er jo halve morroa å treffe nye folk og prate litt om forskjellig utstyr i tillegg til det man er der for å høre.

    Vi fikk høre mye "sær" musikk på både CD og en skikkelig fet vinyl rigg. Veldig gøy å høre Joan Baez på både vinyl og så CD rett etterpå. Her var det også uenighet om hva som låt best. Vinyl var litt mer organisk og løsrevet fra høytalerene med litt mer "smack" og trøkk i mellomtonen. CD var litt mer forfinet med en anelse mer hifi gjengivelse. Jeg likte CD best, mens andre likte vinyl best. Hadde vert spennende å høre flere slike sammenlikninger.

    Dette oppsettet setter opp et stort lydbilde, og med riktige låter blir man raskt øltørst! Noe jeg også ble denne gangen:) Det er noe helt spesielt med horn og rør. Man bryr seg ikke så mye om plassering og mikrodetaljer men hører etter sounden. Og sounden var tilstede!

    MEN, også på dette oppsettet var det store forskjeller på innspillinger... noe var litt flatt og kjedelig, mens annet ble syperdynamisk og skikkelig fett.

    Vi fikk også testet hele tre sett med effekttrinn. To forskjellige 300B forsterkere og en AudioNote L4 (som jeg forøvrig fikk låne med meg hjem). Vi hørte klar forskjell på disse, men jeg tror ikke jeg tar på meg oppgaven å beskrive disse her.

    Mot slutten spilte vi litt fra Ayreon, og det skapte skikkelig stemning. Ingen ville vel egentlig skru av, så vi ble sittende en stund å høre på denne "fortellingen".

    Syns det var en fin balanse mellom bass mellomtone og diskant. Jeg savnet kanskje litt definisjon og dybde i bassen, men nivået i bassen var bra. Mellombassen var det også skikkelig driv i og det er kanskje noe av det som så raskt gir rokkefot i dette oppsettet.

    Dette ble kanskje en litt ustruktuerert tilbakemelding, men det går vel greit tenker jeg. Syns de andre som var tilstede også bør komme med noen inntrykk. Diskusjonen her er jo også en del av treffet.

    Nå må jeg gå å teste den AN L4 jeg fikk låne:)

    ER
     

    easyrider

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    269
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    JanOlav skrev:
    Veldig bra Kim, du tar FLOTTE bilder. :D
    Thanks... pene modeller (mekaniske og biologiske) gjør jo halve jobben.

    ER
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    easyrider skrev:
    JanOlav skrev:
    Veldig bra Kim, du tar FLOTTE bilder. :D
    Thanks... pene modeller (mekaniske og biologiske) gjør jo halve jobben.

    ER
    God til å beskrive lyd er du også! :D

    Takker for god beskrivelse av anlegget. Moro å få andres oppfatning av hvordan det låter.
    Dere andre må også gjerne skrive litt.
     

    olisn1

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.11.2004
    Innlegg
    532
    Antall liker
    4
    Og skriver godt! Har ikke noe å tilføye.
    Fin kveld.

    Forresten - den kommentaren til Rumath var morsom, fra hæ? Til a ha, til he he.

    Ole G :)
     
    J

    J.J

    Gjest
    Klipsch-horn

    Som ikke sto helt i hjørne, men hadde en toe inn på ca 5 - 7 cm. Jeg har lest at dem skal stå dønn inn i hjørnene, gjerne tilogmed uten gulvlist. Har ikke hørt med/uten så jeg skal ikke si mer om det. At dem gjerne kunne stått enda en meter ifra hverandre tror jeg på. JO hvor lang er bakveggen ? Drøye 4 meter ?

    Sofa/lytteposisjon var inntil bakvegg, men satte enn seg helt ytterst så hjalp det noe - jeg tror sweetspot er et sted der sofabordet står.
    Men sånn ellers så er det en svær sound-stage, nesten samme hvor en sitter så er det goolyd - godt når enn er flere.

    Det spiller stort og dem spiller meget bra - jeg vil gjerne ha ;D

    At det ikke er rom for forbedringer - selv med bedre delefilterkomponenter og kabling........ Joa - det er det.
    Bassystemet er uten tvil det beste med Khønn . Mulig det er det beste for "hvermannsen". Enn ser hva andre gjør med Klipsch og selvfølgelig så skjønner enn jo potensialet.....
    Jeg har hørt samme modell som JO har, med Fostex T500 mkII i toppen - og det gir etter min mening full valuta for penga - løp og kjøp ;)
    Noen sier JBL mellomtone driver gjør susen ....

    Som sagt så ble det spilt enn masse - muligens sær musikk - men det er bra, fordi at enn da kan se forskjellige kvaliteter.
    Jeg vil si at disse er altetende. Og med den samlingen som JO har så er det nok gull verdt med slike store rakkers....


    Dynamikk .... Jeg er jo smått vandt til La Scala - og kjenner jo litt til sounden - Jeg ville gjerne hatt mer futt og fart, enn det det var.
    Khønn er jo tross alt litt mer siviliserte....
    Men hvordan få det til ??

    Kanskje en annen dac ?
    Kanskje en annen PU ??

    Det er der jeg ville startet.... etter nevnte Fostex og JBL........ Dette er bare min ringe mening OM det var jeg som skulle tweaket dette .....

    Til tider så blir det vel "varmt og musikalsk" om dere forstår hva jeg mener med begrepet. På en måte så blir det ikke den dynamiske lyden enn er vant til, men på en måte litt inneklemt. Enn snakker om småpirk her, men noe må enn jo si ;)



    JO har nok funnet det han vil ha - AN så langt øye kan se omtrent - mangler vel bare en transport derifra så hadde det vært komplett.... ;)

    Og noen svære - men dog så flotte Khønn


    Kvelden var svært så vellykket - med flott bevertning .... synd at enn kjørte for jeg så noen flasker som fremdeles det var noe i ..... ;)

    Håper å kunne ta en tur siden .. kanskje enn kan få myst litt mer igjennom vinylen...



    Chief Whip
    Jan Robert
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Tusen takk for en god og ærlig beskrivelse av det du hørte. :D
    Du har helt sikkert rett i mange av påstandene dine, det kan nok med fordel gjøres endringer, men ikke enda.
    Veggen er nok drøye 4 meter lang.


    Du må komme å myse på vinylen når som helst, musikken står (som regel) på hele tiden. ;D
     
    J

    J.J

    Gjest
    JanOlav skrev:
    Tusen takk for en god og ærlig beskrivelse av det du hørte. :D
    Du har helt sikkert rett i mange av påstandene dine, det kan nok med fordel gjøres endringer, men ikke enda.
    Veggen er nok drøye 4 meter lang.


    Du må komme å myse på vinylen når som helst, musikken står (som regel) på hele tiden. ;D
    Det er bare hva jeg syntes..... Det er et flott anlegg som spiller godt ... men vi har jo en liten nevrosa .. og jeg bare prøver å stikke med noen nåler der .... ;D 8)


    /JR
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    J.J skrev:
    JanOlav skrev:
    Tusen takk for en god og ærlig beskrivelse av det du hørte. :D
    Du har helt sikkert rett i mange av påstandene dine, det kan nok med fordel gjøres endringer, men ikke enda.
    Veggen er nok drøye 4 meter lang.


    Du må komme å myse på vinylen når som helst, musikken står (som regel) på hele tiden. ;D
    Det er bare hva jeg syntes..... Det er et flott anlegg som spiller godt ... men vi har jo en liten nevrosa .. og jeg bare prøver å stikke med noen nåler der .... ;D 8)


    /JR
    Noen ganger er det greit med nålestikk. ;D
     

    jonlam

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.01.2009
    Innlegg
    438
    Antall liker
    5
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ofte på visit hos JO og kan vel si at jeg kjenner nokså til lyden hos JO.
    Jeg stortrives med Khorn. Stort lydbilde med kjærlighet til musikk. Syns anlegget er altetende, spiller lekende lett og rolig og trår til når det trengs.

    Jeg kjenner igjen beskrevelsen fra JJ at det spiller varmt og musikalsk. Det er også grunn til at jeg har falt for oppsettet til JO. For meg så er DIY 300B effekten favoritten og det nettopp på grunn av dette.

    Takk for kaffe og snacks, JO. Hyggelig å se dere igjen gutter.

    Mvh. Lam
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    jonlam skrev:
    Jeg er ofte på visit hos JO og kan vel si at jeg kjenner nokså til lyden hos JO.
    Jeg stortrives med Khorn. Stort lydbilde med kjærlighet til musikk. Syns anlegget er altetende, spiller lekende lett og rolig og trår til når det trengs.

    Jeg kjenner igjen beskrevelsen fra JJ at det spiller varmt og musikalsk. Det er også grunn til at jeg har falt for oppsettet til JO. For meg så er DIY 300B effekten favoritten og det nettopp på grunn av dette.

    Takk for kaffe og snacks, JO. Hyggelig å se dere igjen gutter.

    Mvh. Lam
    Takk for ros av anlegget Lam, det er moro at du liker det! :D
    Takk for besøket! Neste gang hos deg kanskje? ;)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Disse tre ampene ble benyttet under treffet:
    -DIY PSE 300B
    -Welborne Labs SE 300B monoblokker
    -Audio Note L4 EL34

    Noen bilder av ampene, først et av 300B DIY fra innsiden.


    Den ene blokka til Welborne Labs.


    Audio Note L4 fra innsiden
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn