Transrotor ZET-3 Nero erfaringer

dronefreak

Medlem
Ble medlem
11.08.2017
Innlegg
29
Antall liker
7
Sted
BRYNE
Planlegger å investere i en Transrotor ZET-3 Nero. Planen var å la den drives av to motorer og koble spilleren opp til en Electrocompaniet ECP2 MKII.

I første omgang vil jeg kun ha en arm koblet til. Så mitt spm; noen som har god kjennskap og erfaring med spilleren og kan anbefale arm og pickup som vil være en match ?
 
Sist redigert:

Bjørnendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
174
Antall liker
355
Sted
Karmøy
Planlegger å investere i en Transrotor ZET-3 Nero. Planen var å la den drives av to motorer og koble spilleren opp til en Electrocompaniet ECP2 MKII.

I første omgang vil jeg kun ha en arm koblet til. Så mitt spm; noen som har god kjennskap og erfaring med spilleren og kan anbefale arm og pickup som vil være en match ?
Jeg har en zet 3 og har hatt den noen år nå, det er noe av det bedre du kan handle deg 🙂
 

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Innlegg
5.632
Antall liker
15.463
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
De aller fleste tonearmer vil fungere helt utmerket på en ZET-3. Det hele er litt avhengig av smaken din - både visuelt, funksjonelt, budsjettmessig og tonalt.

På de Transrotorene som jeg har eid (ZET-3, Apollon og Orion Ref.) har jeg brukt SME (TR5009; en blanding av SME IV og V) og Reed (både 2P og 3P) med stort hell. Jeg ville har vært nysgjerrig på Transrotor sin nye tonearm TRA 9 (avbildet nedenfor), men jeg har en spesiell forkjærlighet for tonearmene fra Reed.

På spilleren til Bjørn overfor ser du en påmontert Reed 1H. Det er fantastisk mye tonearm for pengene. Armrøret kan enten være karbon, eller teak. Det tilpasses den pickupen du velger.

Pickup tilpasser du etter tonal smak, lommebok og den tonearmen som du velger. -Lykke til med en flott spiller!

Transrotor TRA 9:
tra-9-3.jpg

REED 1H:

Reed1HTonearm1.jpg


Det finnes selvsagt mange flere kombinasjoner av ZET-3 og tonearmer, men disse to + SME vet man at fungerer godt på en ZET-3.​
 
Topp Bunn