pengelek skrev:
Nifelheim skrev:
pengelek skrev:
Skal kjøpe et TV som befinner seg i København, og jeg holder til ved kristiansand i norge. Derfor lurer jeg på om noen her inne har link til en hjemmeside, evt noe telefon nr til et bud eller transport firma som kjører københavn - hirtshals, så jeg har mulighet for å kunne hente tv'et i Hirtshals? Og en prisantydning?
www.google.no
Greit nok at det befinner seg svært mye kunnskap her inne, men dette her skriker av at du ikke har giddi å gjort noe egenresearch, og emnet er ikke akkurat allemannskunnskap heller. Hvor mange her inne tror du har inngående kjennskap om transportbransjen i Danmark og dets prisnivå?
Første bud når man spør om hjelp er at man selv har gjort et forsøk. Ut i fra meldingen ønsker du at alle andre skal gjøre arbeidet for deg og til og med finne prisene(!).
Gjør det sjøl! Får du det ikke til, spør om hjelp.
Det du spør om kan med enkelthet spores opp med
www.google.no.
Jeg prøvde ca 45 minutter å søke på google.dk uten å finne noe, den finner kun "turistbusser". Kansje jeg er utrolig dårlig til å søke, eller kansje du er alt for god?
Her er to søkeord som du kan bruke:
varetransport site:dk
Jeg fikk opp svært mange transportfirmaer i danmark ved hjelp av de 2 søkeordene. "Frakt" er et annet ord du kan bruke. Engelske ord burde vel finne noe også. Shipping f.eks. Viktig å huske å bruke site:dk for den søkeparamteren returnerer kun sider som har domenet .dk.
Et annet tips er å se hva slags fraktmuligheter forskjellige webshopper bruker i danmark og se om disse har noe å tilby privatpersoner.
Vil tro at postvesenet har en måte å levere på også. Der de sender varen til postkontoret for henting. Jeg gjorde det selv i Sverige en gang da jeg kjøpte høytalere. Sendte de til Sälen postkontor og plukka høytalerne opp der. Husker ikke detaljene rundt hvordan man går frem. Varen blir da liggendes på postkontoret i 2 uker før de returneres.
Så det er nok du som trenger litt trening i bruk av google 8) og nå har du muligheten.