Transport av hi-fi i Norge.

O

Omar

Gjest
Skal ha en 37" flat tv transportert fra Sunnmøre til Oslo. Noen som vet om transpotfirmaer som kan fikse dette?

R

Roysen

Gjest
Bruk for Guds skyld ikke DHL. Se anne tråd ovenfor.

Mvh
Roysen

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.437
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Jeg har så langt ikke vært uheldig med Tollpost.

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
748
Torget vurderinger
1
Audiomix skrev:
Jeg har så langt ikke vært uheldig med Tollpost.
Jeg fikk sendt frontdeksler i tynn svart nattkjolesilke til mine Manger Zerobox fra Tyskland, og de skulle hentes ut fra Tollpost. Noen hadde kjørt tinnene på en trøffelgakk (gaffeltruck) gjennom hele pakken!

Skaden kunne skjedd hvor som helst under omlasting, men det var nå den lokale Tollpost som måtte ta støyten. Hele pakken veide knapt mer enn 1 kg inkludert pappesken og all isoporen. Det er utrolig hva enkelte får til!

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Håvarhede skrev:
Skal ha en 37" flat tv transportert fra Sunnmøre til Oslo. Noen som vet om transpotfirmaer som kan fikse dette?
Har faktisk brukbar erfaring med UPS, de har ikke ødelagt eller rotet bort noe. Blir litt personlig, men den lokale karen som kjører småpakker her i Vestfold viker veldig røddig også.

Box Delivery (eiet av posten) virket også bra, men pakken de kom med var nokså "banged up" til tross for omfattende varsel om ømtålig gods.

Tollpost har jeg brukt to ganger, og begge gangene har de levert uskadet pakke på avtalt tid.

Schenker sendte melding om at min pakke var kommet. Når jeg kom for å hente, hadde de rotet den bort inne på terminalen. Heldigvis kom jeg opp dit og fikk satt igang leting, for den var blitt plassert på rampa til en bil som skulle til Bø i Telemark?

DHL - har et merkelig tracking system, og en serie ennå mer merkelige unnskyldnigner. Stoler ikke helt på dem, og spesielt ikke etter å ha lest Roysen sine erfaringer.

Så å sende flatskjerm på tvers av landet.......lykke til - det kan du trenge ;)

K

krille_krokodille

Gjest
Jeg sender en del gods rundt om i landet i forbindelse med jobben, og har litt erfaring med forskjellige transportfirmaer både i Oslo og omegn, og de mer landsdekkende.

Den transportøren jeg har best erfaring med fra Oslo til vestlandet er Cargopartner. De har rett og slett et imponerende logistikknett land og strand rundt i hele landet, og er raske, pålitelige, og ikke så gale på pris heller.

http://www.cargopartner.no/

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Antall liker
14
Takk for det tipset; kontor rett borti høgget jo. :D Vet du om de betjener privatkunder i tillegg til bedrifter?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.755
Torget vurderinger
4
Har vært uheldig med alle fraktselskapene. Ingen er bedre / værre enn andre.
Vil nødig stigmatisere, men jeg lurer på om det er en egen rase mennesker som blir gaffeltruck kjørere.
Har mange ganger lurt på om de har vært ædru ;D

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
748
Torget vurderinger
1
RJEL skrev:
..... men jeg lurer på om det er en egen rase mennesker som blir gaffeltruck kjørere.
Har dere sett "instruksjonsfilmen" om Klaus, der Staplerfahrer? Den er severdig og litt grotesk! Let på nettet (Youtube?), den er over alt.

N

nb

Gjest
Hva med NorWay bussekspress? De har mye direkteruter, og da får du selv satt pakken på bussen og det er ingen omlastinger underveis, og mottaker kan selv hente den på bussterminalen i Oslo.

Jeg fikk sendt høyttalere på denne måten, det fungerte i alle fall strålende. Tror frakten var 300 kroner eller noe slikt for 2 pakker a ca 20 kg fra en bygd på vestlandet til Oslo.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.778
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
jezuzzz for en intstuksjonsvideo!! :eek: :eek: :eek: :eek:

Staplerfahrer Klaus

IsakAlexander

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Riktig emballering er stikkordet. Om det er en dyr tv, betal for 1 pallplass og send
kassen stående på en europall med 2 stropper og strekkfilm rundt.
Tilleggsforsikring er kansje en hundrelapp ekstra og lønner seg om Pioneer Kuroen til dømes skulle få seg en smæsj. Schenker er helt greit men trege til og levere ut fra terminal i mange tilfeller.

Topp Bunn