Trøbbel med Fireface 800

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
742
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Har i det siste lekt litt med digital riaa korreksjon. Siden signalet uansett blir digitalisert i romkorreksjonen tenkte jeg det ville være gøy å prøve fulldigital riaa. Programmet er http://www.channld.com/pure-vinyl.html. Først lånte jeg en TC Konnect 8, men den kræsjet programmet. Det jeg dog oppdaget var at det låt veldig mye bedre fra digital utgangen på TC kortet enn rett fra maskinen ved avspilling av musikk fra itunes. I fyr og flamme hentet jeg et fireface 800 kort i dag (de var tomme for 400 som jeg egentlig ville prøve) og satset på at dette ville bli kuler og krutt.

Lang historie kort: fireface kortet virker veldig ustabilt. Hvis jeg pauser avspillingen og starter den igjen, forsvinner all lyd, og jeg må restarte firefacen for at det skal virke igjen. Det samme skjer hvis jeg endrer klokkefrekvensen. I tillegg låter det ikke i nærheten så bra som TC kortet på sp/dif utgangen.

Noen som har erfaring med fireface boksene og kan fortelle meg om det er noe jeg gjør feil? Har minimal erfaring med slike produkter.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
428
Sted
Friedrichstadt
theStig har hatt en slik såvidt jeg husker, du kan jo evt. sende ham en PM. Ellers går det kanskje an å ta kontakt med leverandørene.

trex

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
29
Prøv å fjerne driveren og legg den inn på nytt. Husk å laste ned siste ASIO-driver fra RME. De har ord på seg for å være bunnsolide på både software og hardware. Vær obs på at det er enkelte firewire chip,er som er generellt kranglete mot lydkort.

stianG

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
742
Sted
Bergen
Torget vurderinger
27
Takker for svar. ASIO drivere er ikke noe tema for meg siden jeg bruker mac. Hele problemet løste seg selv når jeg fikk fireface 400. Den fungerer helt uten problemer, så nå kan jeg kjøre 24/192 ut og inn helt uten hikke. Vinyl låter faktisk ganske bra digitalt ;)

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559
Interessant :) USD 229 for en RIAA er jo ikke altfor ille. Pluss ADen da...

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
michell skrev:
Interessant :) USD 229 for en RIAA er jo ikke altfor ille. Pluss ADen da...
Hvor har du sett FF 400 til den prisen?

Pk

michell

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.09.2005
Antall liker
559
Fireface er ADen. RIAAen er Pure Vinyl til USD 229 ;)

Finnes billigere ADer. HarmonyAudio for eksempel.

Topp Bunn