Sport, sykkel og trening Tour de France 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• M

mfufu

Gjest
    En av de beste på Tempo ja. Liker ikke helt tanken på at Contador skal vinne, men nå hadde vel Froome og en avslutning på en av fjelletappene i fjor som det luktet dop av....
    Tenkte det samme om Contador, litt surt hvis... Men samtidig så tror jeg de alle sitter i samme "båt" isåfall. Og for ikke og ødelegge morroa for meg selv har jeg bestemt og ta den naive approachen og tenke at hvis de bruker noe de ikke skal, så blir de tatt. Så om Contador skulle vinne i år og ikke blir tatt, er det fordi han var den beste :rolleyes:

Ellers så er det nok mange som kommer til og ane ett større håp om seier nå som Froome er ute, så håper på ett skikkelig race med masse action resten av touren. Det er jo ihvertfall lov og håpe...

N

nb

Gjest
    Det tynnes ut i feltet. Nibali storfavoritt nå som Contador måtte bryte. Selvasgt synd når noen må bryte etter fall men det er også et kriterium for å vinne at man faktisk holder seg på sykkelen og behersker eventuelle vanskelige forhold, men velt o.l. er ofte ikke selvforskyldt.

Av sammenlagtlandidtatene er vel Nibali den som rett og slett er best til å sykle rent teknisk.

For øvrig interessant at en tre-fire hjelperyttere til sammen klarer å holde ca samme fart som Tony Martin setter alene i fjellene. Samme greia i går - rolland hadde tre mann til å kjøre men likevel tapte de tid til Martin opp førstekategorien.

Sist redigert:

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Endelig en norsk etappeseier igjen!

Alexander Kristoff var klart foran i dagens spurt - gratulerer!

Moro at vi fortsatt henger med som sykkelnasjon - etter litt motganger for både den ene og den andre av våre stjerner tidligere i år.

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Endelig en norsk etappeseier igjen!

Alexander Kristoff var klart foran i dagens spurt - gratulerer!

Moro at vi fortsatt henger med som sykkelnasjon - etter litt motganger for både den ene og den andre av våre stjerner tidligere i år.
    st

Det var utrolig morsomt og se på, fantastisk spurt av Kristoff og en utrolig jobb av Paolini.

M

mfufu

Gjest
    Lurer på hva som bor i disse Katusha rytterene, de må jobbe uansett om det er fjell etappe eller spurt etappe, kudos til Paolini som igjen ligger fremme i dette øyeblikket og jobber for lagkameratene sine.

Selv om de har delt opp laget slik at noen jobber for Rodriguez og noen for Kristoff lurer jeg på om dette laget er ett av de som må jobbe hardest i årets tour? :)

Edit: i retrospekt så er det vel kanskje Astana som har måtte jobbe hardest pga den gule trøyen, sammen med Cannondale som har jobbet for Sagan :)

Sist redigert:

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    378
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Men ser nå at Porsev er ute pga tidslimit grunnet dårlig taktik.
    Kanskje ikke så kudos alikevel!!

N

nb

Gjest
    Null kudos til Kajusja. Idioter. Å kjøre for klatrertrøya til en som detter av på den første lille bakken på etappen er stupdumt. Nå hadde de kanskje ikke sett for seg at Rodriguez skulle være så dårlig eller at Porzev ikke skulle klarte tidslimiten, men uansett. Mulig de trodde på etappeseirer til Rodriguez bare bruddet ble hentet.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.380
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje Katusha hadde kommunikasjonsproblemer fordi de ikke lenger fikk lov til å sende SMS-meldinger til hverandre?

N

nb

Gjest
    Skjønner ikke maset om Nibali og doping. Under normale omstendigheter ville ham vært på en solid fjerdeplass med Froome, Contador og Quintana (som ikke deltar) foran seg. Han tok to minutter på forbilledlig vis på brosteinen på å ganske enkelt være mye bedre til å sykle enn de andre sammenlagtlandidtatene og tiden i fjellene har han tatt på at de beste er ute eller ikke deltar. Rodriguez er håpløst ute av form og har ingen ambisjoner i sammendraget og Valverde blir nok distansert av to unge franskmenn. Nibali er inne spesielt god, det er bare konkurransen som er borte. Jeg er rimelig sikker på at Contador i åpenbar storform hadde gitt Nibali mye tid i sekken i fjellene om han ikke hadde gått på snørra. Se bare hvor sterke de som skulle hjelpe han er. Sky er en vits i årets tour og den største overraskelsen med negativt fortegn. Artig at en franskmann har en fair sjanse på podiet, men kun for at de åpenbare folkene foran er ute.

Belkin er anarki og Kristoff viser at han er en av verdens beste syklister. En artig Tour så langt selv om sammendraget ikke et spesielt spennende. Jeg har dog en liten hunch på at Froome hadde tapt mange minuttet på brosteinen om han ikke hadde brutt, men de ville han tatt tilbake fra Nibali i fjellene og på tempoen.

Tøffeste gutten i klasse er dog
    Tony Martin. Uten uhell tar han tempoetappen på walkover nå som cancellara har stått av. Verdens beste hjelperytter og fint at han fikken seier på en vanlig etappe etter å ha vist hvem som er sjefen. Følgt opp av å dra i ti-tolv mil for Kiakowski dagen etterpå som om ingen ting hadde skjedd dagen før.

Sist redigert:

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Du har rett NB, jeg hadde tippet Nibali som nummer 3 i dette Tdf etter Contador og Froome, folk glemmer at Nibali ble nummer 3 i Tdf for 2 år siden kun slått av Wiggins og Froome, før Contador ble skadet og måtte bryte rykket han jo fra Nibali på den ene etappen og tok 3 sekunder,jeg tror ikke han hadde vunnet Tdf hvis Froome og Contador hadde vært med.

Sist redigert:

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.303
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det handler om å holde seg på sykkelen og ! Slik sett er det bare tull å spekulere hvor Nibali hadde vært om Froome med mer hadde vært med fortsatt. Hva om Kristoff hadde hatt like bra opptrekkstog som osv.....

N

nb

Gjest
    Det var rått av vår mann!

Kaotisk spurt, noe som nok var til Krostoffs fordel siden han var alene. Greipel som angivelig skal
    være raskere ble fullstendig parkert i spurten.

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.102
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20

Kaotisk spurt, noe som nok var til Kristoffs fordel siden han var alene. Greipel som angivelig skal
    Det virket som om spurtlagene har svidd av mye krefter i Alpene - det var ikke mye futt i tråkket i det som vanligvis er uovervinnelige spurtopptrekk. To utbrytere som lå alene i 220 km var nær ved å lykkes. På en flat spurtetappe. Men all ære til kristoff - nok en rå spurt av vår mann. Champs Elysées neste?

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Kaotisk spurt, noe som nok var til Kristoffs fordel siden han var alene. Greipel som angivelig skal
    Det virket som om spurtlagene har svidd av mye krefter i Alpene - det var ikke mye futt i tråkket i det som vanligvis er uovervinnelige spurtopptrekk. To utbrytere som lå alene i 220 km var nær ved å lykkes. På en flat spurtetappe. Men all ære til kristoff - nok en rå spurt av vår mann. Champs Elysées neste?
    Først fredag og så Champs Elysées på søndagen :)

Men jeg tror at Kristoff har større sjanse på fredag etter 3 dager I fjellene enn søndag da alle spurtlagene tar det helt rolig på tempoen dagen før.

Sist redigert:

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.163
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Dere glemmer at Nibali har teft. Her hadde garantert Froomey køddet det til:

N

nb

Gjest
    Dere glemmer at Nibali har teft. Her hadde garantert Froomey køddet det til:
    QUOTE]

Jepp, som nevnt er han nok den beste til å sykle av alle sammenlagtkanonene. Fint at det ikke holder å holde blikket stivt på wattmåleren for å vinne TdF. Hvor sterk han faktisk er i år er vanskelig å vite siden de argeste konkurrentene i fjellene er borte eller ikke stiller til start. Han og Fuglesang var rå på brostenen og han har hatt bra kontroll i fjellene så langt til tross for at han ikke har hatt mange rundt seg.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.213
    I år synes jeg det er uviktig hvem som vinner.
    Siden de største favorittene er borte ( og jeg liker hverken Froome eller Contador )
    og det bare er en Norsk rytter med, er det bare etappeseiere som teller.
    Og Alex gjør det bra.

Dessverre liker jeg fjelletappene best, og der har vi jo ingen som kan hevde seg.
    Dere som er inne i miljøet, er det noen norske ryttere som kunne utvikle seg til å bli gode fjellgeiter?

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    I år synes jeg det er uviktig hvem som vinner.
    Siden de største favorittene er borte ( og jeg liker hverken Froome eller Contador )
    og det bare er en Norsk rytter med, er det bare etappeseiere som teller.
    Og Alex gjør det bra.

Dessverre liker jeg fjelletappene best, og der har vi jo ingen som kan hevde seg.
    Dere som er inne i miljøet, er det noen norske ryttere som kunne utvikle seg til å bli gode fjellgeiter?
    Ja det har vi etter Kaggestad sin mening, men jeg husker ikke navnet hans, han ble nr 2 i en fjelletappe på lørdag i et u23 ritt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn