Tosken rir igjen

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Prosjekteringsavdelingen er ferdig her også, men funderer fremdeles på små detaljene. Outsource du kabinnettene helt eller delvis?
    Kabinettene kommer fiks ferdig, det jeg skal gjøre er å montere elementer og detaljer, montere kassene på plass, sparkle, pusse og male. Mao, ikke så mye å tenke på, bare gjøre.

    Har nå også beroliget meg med at Dayton har de beste elementene til mitt formål og bestiller ytterligere fire til bakraden. Alt dette skal sikre et solid fundament til kommende evolusjon i grotta.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Sweet. Litt misunnelig der. Pga lite ledig fritid burde jeg kanskje vurdert det samme. Men jeg kommer i mål. Ser fremt til fortsettelsen.... 12 x 18" nå altså.... satan:)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Heldigvis er ikke maks lydtrykk målet. Jeg skulle bare ha noe som var litt bedre enn 2 X 12" REL. Tok litt av og 8 X 18" har nesten blitt en besettelse, selv om opprinnelige plan var 8 X 15" som burde også holde til meg. Nok om mine lidelser;-)
     

    karmann

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.07.2012
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1.069
    Men etter data @karmann har gitt, ser det på meg ut som han faktisk er den eneste her som kan drepe med anlegget. Max lydtrykk ligger på omtrent 160db. 😵
    Jau, det kan drepe litt, det spiller så høyt du bare vil, egentlig. Jeg spiller skjeldent høyt meeeen, det er litt gøy når folk spør , kan du spille litt høyt engang. Så spiller jeg opp til folkedans og det er greit , men så spiller jeg opp 20db til og da driter folk i buksa, eller ler seg ihjel. Det ligger mange lik i bassfella .
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    @inselwind har tatt tidlig kvelden, så da sitter ikke jeg å venter ved døra og kan jeg trygt legge meg.

     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Lurer på en ting. Her har en nærmest kritisert kjøpesubber og hyllet DIY subber… Er det ikke nettopp kjøpesubber du har på gang, siden du outsource jobben? Bare mobber fordi jeg er litt misunnelig, men jeg kan i det minste kalle mine for DIY🥸
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Lurer på en ting. Her har en nærmest kritisert kjøpesubber og hyller DIY…. Er det ikke nettopp kjøpesubber du har på gang, siden du outsource jobben? Bare mobber fordi jeg er litt misunnelig, men jeg kan i det minste kalle mine for DIY🥸
    Vet ikke hvor godt du følger med her inne, men du har kanskje fått med deg at jeg har et anstrengt forhold til DIY.

    Problemet er likevel at de aller, aller fleste subber som kan kjøpes helt ferdig må ansees som små "lifestyle" subber. Se bare på oppskrytte REL som vi begge falt for. Et annet problem er selvfølgelig plass. Ikke alle som ønsker gigantiske kasser midt på gulvet.

    Løsningen blir da custom. La oss kalle det, det isteden for DIY.👍

    Når noen sier at de skal bygge hus, tenker du at de skal gjøre alt selv? Tegne huset, støpe ringmur, banke kabler, og legge opp rør?

    Alle de pengene du har lagt i verktøy til et prosjekt du sier du skal gjøre riktig med en gang - mao du har ikke planer om å bygge kasser på kasser - bruker jeg på faghjelp. Dermed er jeg snart i mål og garasjen ikke full av ubrukt verktøy.:p
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke hvor godt du følger med her inne, men du har kanskje fått med deg at jeg har et anstrengt forhold til DIY.

    Problemet er likevel at de aller, aller fleste subber som kan kjøpes helt ferdig må ansees som små "lifestyle" subber. Se bare på oppskrytte REL som vi begge falt for. Et annet problem er selvfølgelig plass. Ikke alle som ønsker gigantiske kasser midt på gulvet.

    Løsningen blir da custom. La oss kalle det, det isteden for DIY.👍

    Når noen sier at de skal bygge hus, tenker du at de skal gjøre alt selv? Tegne huset, støpe ringmur, banke kabler, og legge opp rør?

    Alle de pengene du har lagt i verktøy til et prosjekt du sier du skal gjøre riktig med en gang - mao du har ikke planer om å bygge kasser på kasser - bruker jeg på faghjelp. Dermed er jeg snart i mål og garasjen ikke full av ubrukt verktøy.:p
    Pøh, billige unnskyldninger for å dekke over egen utilstrekkelighet ;)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke hvor godt du følger med her inne, men du har kanskje fått med deg at jeg har et anstrengt forhold til DIY.

    Problemet er likevel at de aller, aller fleste subber som kan kjøpes helt ferdig må ansees som små "lifestyle" subber. Se bare på oppskrytte REL som vi begge falt for. Et annet problem er selvfølgelig plass. Ikke alle som ønsker gigantiske kasser midt på gulvet.

    Løsningen blir da custom. La oss kalle det, det isteden for DIY.👍

    Når noen sier at de skal bygge hus, tenker du at de skal gjøre alt selv? Tegne huset, støpe ringmur, banke kabler, og legge opp rør?

    Alle de pengene du har lagt i verktøy til et prosjekt du sier du skal gjøre riktig med en gang - mao du har ikke planer om å bygge kasser på kasser - bruker jeg på faghjelp. Dermed er jeg snart i mål og garasjen ikke full av ubrukt verktøy.:p
    Bare fyrer deg litt. Hadde ventet spydigheter igjen😜 Du svarte saklig og har gode poenger. Når det finnes dyktige folk som @inselwind så skjønner jeg deg godt. Jeg vet om ditt forhold til DIY, men at det ikke gjalt subber.

    For min del er litt av driven å skape noe selv. Verktøyet hadde jeg planer om å kjøpe inn uansett. Å bygge meg et lite snekkerverksted er en liten drøm. Å ha en garasje full av MDF støv er ikke så gøy.

    Veldig spent på resultatet ditt som inspirerer meg til å forsette😀 Snakke om subber kl 0600..🤪
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hadde ventet spydigheter igjen😜 Du svarte saklig og har gode poenger
    Lei for det, så selv at mitt svar ble for seriøst.😔

    Når det kommer til DIY, gjelder det alt! Det er morsomt å planlegge og det er morsomt å være ferdig, men alt mellom er dritt. Har jo gått på en rekke prosjekter - diffusor, noen benker, feller etc. Problemet er jo at det sjeldent eksisterer nøyaktig det produktet man ønsker seg, da har man jo faen ikke noe valg.

    At karer som @inselwind eksisterer, er en lykke. En som kan realisere bildet man har i hodet. Ser det som en plikt å ivareta slike ressurser og kan garantere at det kommer flere gjenstander derfra inn i grotte og stue.

    Jaggu unngikk jeg "s" ordet nå også! Men igjen ble svaret litt humørløst, sorry!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    At du nå bruker @inselwind sier noe om at du denne gangen ønsker et seriøst flott og sluttresultatet. Jeg er ingen DIY mann, men gjennomfører noen prosjekter som jeg er nysgjerrig på. Gikk på en liten smell med mine diffusere. Gøy å planlegge, jobben ble større og mere tidkrevende enn jeg så for meg.

    Å bygge caven min tok ca 3 mnd med intens jobbing. Fjerner en bærevegg osv.. mye jobb. Men med en driv og glede over en dag få egent lytterom. Basstårna kommer til å ta kanskje opp til 6mnd før de er ferdig. Ikke samme intensive jobbingen, men det sier litt. En jobb jeg egentlig ikke har tid eller sted til å utføre, samtidig som jeg setter meg selv høye mål til utførelsen og sluttresultatet. Om jeg lykkes vet jeg ikke.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Basstårna kommer til å ta kanskje opp til 6mnd før de er ferdig.
    Det er nok her vi skiller oss stort. Hadde ikke hatt et sekunds ro om det sto et uferdig prosjekt ute i garasjen. Hadde ikke tilbrakt lørdagen foran idiotboksen og sett på geriatriske Stjernekampen ihvertfall. Siden du ser på slikt, må jeg anta du bruker mye tid på eldresenteret også. Masse tid i søpla mao.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.089
    Antall liker
    16.989
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok her vi skiller oss stort. Hadde ikke hatt et sekunds ro om det sto et uferdig prosjekt ute i garasjen. Hadde ikke tilbrakt lørdagen foran idiotboksen og sett på geriatriske Stjernekampen ihvertfall. Siden du ser på slikt, må jeg anta du bruker mye tid på eldresenteret også. Masse tid i søpla mao.
    Å der var spydighetene tilbake😂😂 De siste døgnene har jeg vært stort sett på jobb og knapt sovet. Stjernekamp har jeg ikke sett på men fikk med meg Tomren klippet på nettet. Ellers så har du litt rett, jeg er litt lat og treg av meg. Samtidig skal ikke mine prosjekter gå ut over tiden jeg skal bruke i caven.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Toten kasser til en enkel kar på et jorde ved en flyplass.. Blir nok bra.. :).. At flere tenker bedre enn én vet jeg mye om.. :rolleyes::)
    Bare så det er sagt og ikke et forsøk på stjele noe skyld fra sambygdingen. Designet er 100% mitt og jeg som må ta kritikken for.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Å der var spydighetene tilbake😂😂 De siste døgnene har jeg vært stort sett på jobb og knapt sovet. Stjernekamp har jeg ikke sett på men fikk med meg Tomren klippet på nettet. Ellers så har du litt rett, jeg er litt lat og treg av meg. Samtidig skal ikke mine prosjekter gå ut over tiden jeg skal bruke i caven.
    Bla, bla, bla! Skjønner ikke en gang hvordan du kan nyte haltepink caven, når du har kuren i garasjen. Litt lat?!
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn