Ja, for den åpner jeg liksom…Presskvalitet?
Ja, for den åpner jeg liksom…Presskvalitet?
Hmmm, det var generelt!Lurer litt på hvordan det går med Trinnov hos MakkinToshen? Lyst til å utdype?![]()
Takk for respons!Hmmm, det var generelt!Lyst til å hjelpe meg i gang med noen stikkord?
Genialt!!!Uff og uff @Proethifi !
1 og 3 kan jeg svare på samtidig, da Trinnoven fungerer som en fullverdig forforsterker med analoge og digitale innganger, til og med RIAA(ikke i bruk). Sammen med en PC med Roon fungerer den også som Streamer og et Roon endpoint via ethernet.
- PCen er også koblet til en projektor og via AES til Trinnov for film og PC/nett lek. Lineær TV har jeg ikke hatt siden 2011.
- Phonoforsterkeren MP1100 er koblet digitalt til Trinnov via coax, til MP1100 har jeg også koblet Studer, da den i tillegg til 3 platespillerinnganger har 2 linjeinnganger. Analog ut fra MP1100 går rett til headfi for rene ukorrigerte analoge forlystelser. USB ut fra MP1100 går til PC for ripping av vinyl
- Trinnov har 4 kanaler ut high/low, både digitalt og analogt. Low går rett til forsterkerne som driver bassene. High henter jeg fra den digitale utgangen og sender den via D1100 til forsterkerne som driver høyttalerne. D1100 opererer som ren DAC i det scenarioet hvor Trinnov styrer volum. Men både MP1100 og CD spiller er koblet til den også via Toslink, fordi jeg kan og jeg kan bruke den som headfi og til opptak av samtlige lydkilder med Studer siden D1100 også er koblet til PC med USB
Skulle vel tegnet....
2. Trinnov korrigerer primært bassresponsen, men tar seg også av faseresponsen samt deling mot bassveggen.
4. Helt annen verden. Strammere, mer plassert, ingen irriterende artefakter.
5. Ja!![]()
Med mindre solen skinnerGenialt!!!
Du har grunn til å smile fra øre til øre, høres det ut som!
Tusen takk for svar!!Med mindre solen skinner
eller familien vinner
er det i grotta du Tosken finner
Nei, rippene gjengir den analoge signaturen perfekt.Tusen takk for svar!!
Hører du forskjell på platespiller som spiller analogt, og rippede plater via pc?
Ikke at noen spurteNei, rippene gjengir den analoge signaturen perfekt.
Magien i det analoge mediet ligger i dets begrensninger og den magien kan ikke skapes i det digitale, bare gjenskapes ved hjelp av det analoge.
Hva er forskjellen på din Trinnov ST2 PRO, og MakkinToshens Trinnov?Ikke at noen spurte, men jeg bruker min 4-kanals Trinnov på ganske nøyaktig samme måte som @MakkinTosken (aktiv deling til stereo subber og AES-ut til separat DAC/pre/effekt) hvor jeg styrer volum fra Trinnoven. Med unntak av at jeg har kun en analog riaa hvor jeg (foreløpig) lar Trinnov gjøre A/D-jobben via XLR. Lurer på om jeg skal selge min ASR-riaa og kjøpe en slik Macintosk-riaa med digitalutgang jeg og; synes Trinnov trives aller best i det digitale domenet noe målinger forsåvidt også bekrefter, men som ren digitalprosessor briljerer den til gjengjeld så mye at man med god samvittighet kan erstatte A/D og D/A med noe bedre evt., når økonomien tillater det
![]()
ST2 Pro, som for øvrig akkurat gikk ut av sortimentet, er fattigmannsversjonen som har kun analog XLR og digital AES inn og ut i 4 kanaler samt word-clock inn/ut, mens Amethyst er Roon-ready, har spdif og ubalansert inn/ut og phono-input, i tillegg. Og ser ut som en hifi-komponent dessutenHva er forskjellen på din Trinnov ST2 PRO, og MakkinToshens Trinnov?
Selvfølgelig gjør han ikke det. Tosken besudler jo det edle analoge signalet med både A/D og D/A. Når han i tillegg sauser det hele inn med DSP er det jo ikke rart at alt låter liktTusen takk for svar!!
Hører du forskjell på platespiller som spiller analogt, og rippede plater via pc?
Alle vet at Tosken ikke hører forskjell på en mygg og en F35 og at han har føttene plantet i begge leiere bare for å gjøre seg populær. Ikke har han greie på hifi og ikke musikk, han er en jævla pretender!Selvfølgelig gjør han ikke det. Tosken besudler jo det edle analoge signalet med både A/D og D/A. Når han i tillegg sauser det hele inn med DSP er det jo ikke rart at alt låter likt![]()
Som de fleste andre her inne maoAlle vet at Tosken ikke hører forskjell på en mygg og en F35 og at han har føttene plantet i begge leiere bare for å gjøre seg populær. Ikke har han greie på hifi og ikke musikk, han er en jævla pretender!
Been there, done that!Det overrasker meg at du ikke har funnet en helt analog vei til HT med det gromme utstyret du har på analogdelen. Men hva vet jeg, det spiller helt sikkert greit nok.![]()
Har du leitet etter eventuelle forskjeller etter du fikk Technics og gyngehest, eller er du for lat?Been there, done that!
MakkinToshen kan høre analoge signaler fra Platespiller via Hodetelefoner på Headfi, ifølge tegningen.Selvfølgelig gjør han ikke det. Tosken besudler jo det edle analoge signalet med både A/D og D/A. Når han i tillegg sauser det hele inn med DSP er det jo ikke rart at alt låter likt![]()
Forskjeller? Hører bare forskjell mellom god og dårlig lyd og nå er den god og det er godt nok for meg!Har du leitet etter eventuelle forskjeller etter du fikk Technics og gyngehest, eller er du for lat?![]()
Nevroser for hva?Her prøver jeg å vekke dine nevroser, og så biter du ikke på!![]()
Nei, pickupens signatur rusler ubesudlet gjennom boksen og jeg trenger jo ikke EQe for en slik fantastisk PU.I mitt enfold har jeg tenkt at om en skal gjøre en pickup sine signaler om til ett og null, så trenger man bare en pickup som evner å gjengi riktig frekvensrespons, så ordner/ødelegger "digitalisen" alt deretter, men det er altså IKKE din erfaring.
Platespiller er analogapenes siste skanse. Helt umulig (!?) å få digital til å emulere et fonografisk oppsett. Som du sa: Skjønnheten i feilene.Nei, pickupens signatur rusler ubesudlet gjennom boksen og jeg trenger jo ikke EQe for en slik fantastisk PU.
Det sa jeg ikke, skrev at magien ligger i begrensningene. Helt noe annet!Platespiller er analogapenes siste skanse. Helt umulig (!?) å få digital til å emulere et fonografisk oppsett. Som du sa: Skjønnheten i feilene.
... og man kan fint oppleve denne magien selv om man har A/D, romkorreksjon, aktiv deling og D/A i mellom så lenge det gjøres bra. Men det er det mange ihuga analogfans som har litt vanskelig for å svelge. Mest sannsynlig fordi de ikke har prøvd.Det sa jeg ikke, skrev at magien ligger i begrensningene. Helt noe annet!
Det er noe eget med følelsen av å ha lykkes med å lage en vellykket analog kjede. Den følelsen vil jeg på ingen måte bagatellisere. Men når man som meg har urimelige krav og etterhvert en noe bedagelig karakter, inngår man kompromisser med seg selv.... og man kan fint oppleve denne magien selv om man har A/D, romkorreksjon, aktiv deling og D/A i mellom så lenge det gjøres bra. Men det er det mange ihuga analogfans som har litt vanskelig for å svelge. Mest sannsynlig fordi de ikke har prøvd.
Samme som jeg har drevet med de siste 7 åra. Kødda det til med konvertering i hue og ræva + DSP.Selvfølgelig gjør han ikke det. Tosken besudler jo det edle analoge signalet med både A/D og D/A. Når han i tillegg sauser det hele inn med DSP er det jo ikke rart at alt låter likt![]()
Nei, har satt den til å slå av display når den ikke betjenes.Fin fint anlegg!!
Men kan ikke se noe lys på Trinnov?
Har ikke kommet dit ennå, man har det ikke travelt når man spiller vinyl.De tre frekvensene på "Dion' It Right" sitter som de skal?