- Ble medlem
- 29.10.2016
- Antall liker
- 29.471
- Sted
- Hjortshøj, Danmark.
- Torget vurderinger
- 2
Ønsker, eller på vei inn til grotta??
Ønsker, eller på vei inn til grotta??
Vi får se. Kanskje spare det til høstsesongen. Ha litt å glede seg til.Ønsker, eller på vei inn til grotta??
Det var da fælt da!Igjen filosofisk... Hva skjer den dagen du har alt du ønsker deg min venn? Ingen plater, bokser, reoler eller bakverk som en kan ønske seg... Blir du lei deg da, deprimert eller finner du en annen hobby? Veien er ofte målet, virker det som, når jeg leser her inne.. For endel hjelper det på, at de ikke skjønner hvilken vei de skal ta... Men for de målrettede, de som jobber frem det de ønsker, en dag vil drømmer nås. Hva skjer da?![]()
Enig, og så er det en tid for alt. Om 20 år tviler jeg på om jeg samler musikk og bokser. Da vil jeg reise mer, og oppleve mer av verden. En finner uansett sin egen vei, som varer den tiden den gjør det..Da utkrystalliseres vel nye drømmer. Basert på oppnådde mål. De er bare ikke alltid like lett å få øye på. Hverken for drømmeren eller bivånere![]()
Hva med å sette seg ned og kose seg med all musikken. Jeg vet at det er en veldig uortodoks tanke. Men kanskje verd å prøveIgjen filosofisk... Hva skjer den dagen du har alt du ønsker deg min venn? Ingen plater, bokser, reoler eller bakverk som en kan ønske seg... Blir du lei deg da, deprimert eller finner du en annen hobby? Veien er ofte målet, virker det som, når jeg leser her inne.. For endel hjelper det på, at de ikke skjønner hvilken vei de skal ta... Men for de målrettede, de som jobber frem det de ønsker, en dag vil drømmer nås. Hva skjer da?![]()
Kose seg er helt topp, så lenge en har hørsel. Det er ingen selvfølge..Hva med å sette seg ned og kose seg med all musikken. Jeg vet at det er veldig uortodoks tanke. Men kanskje verd å prøve![]()
Bjørk kryssfinerplater. Ja, det har vært tenkt før men vi deler broderlig!Fåkk fåkketi fåkk! Nå har det gått inflasjon i den modulære spileveggen akkurat som disse USM Haller benkene. Så da må man tenke nytt.
Men det går utvilsomt trender i vår lille verden. Feks alle skal ha disse gamle treskverkene fra Gærrærd i like settekasser. Husker fortsatt LP12 vinden som blåste en periode. Ingen som vil ha dem lenger. Nå har Rega plutselig byttet plass med mellomhjulsspilleren som alle fnøs av før gutta mistet hørselen. Kjøper 10 Regaer før jeg trekker inn en mellomhjulsspiller som kun var brukanes når musikken ble sendt på kortbølja og AM var goe greier.Bjørk kryssfinerplater. Ja, det har vært tenkt før men vi deler broderlig!
Hørte rykter om at DD-spillere har fått sin renessanse på HFS, ledet an av en japansk dj-spiller som kom i ny drakt for et par år siden. Tror det var SL1000R den het? Sannsynligvis fake news fra mellomhjulsmafien for å flytte fokus fra egne støyproblemer.Men det går utvilsomt trender i vår lille verden. Feks alle skal ha disse gamle treskverkene fra Gærrærd i like settekasser. Husker fortsatt LP12 vinden som blåste en periode. Ingen som vil ha dem lenger. Nå har Rega plutselig byttet plass med mellomhjulsspilleren som alle fnøs av før gutta mistet hørselen. Kjøper 10 Regaer før jeg trekker inn en mellomhjulsspiller som kun var brukanes når musikken ble sendt på kortbølja og AM var goe greier.
Blir ingen trend før den har modnet noen år i en sump. Slike nymotens retro. Pføy!Hørte rykter om at DD-spillere har fått sin renessanse på HFS, ledet an av en japansk dj-spiller som kom i ny drakt for et par år siden. Tror det var SL1000R den het? Sannsynligvis fake news fra mellomhjulsmafien for å flytte fokus fra egne støyproblemer.
Later ikke til å dø heller. Min vakre 12-åring har for alvor lagt sin elsk på vinyl og ønsker seg platespiller til bursdagen. Hun går å kikker i hylla til pappa for å se om jeg har noe fra en artist som hun nettopp har lært om i musikktimen eller oppdaget på youtube. Ansiktet hennes stråler når hun finner den på sort gull.Visst går det trender. Det går en stor en som heter (trur eg) vinyltrenden. Ouch!
T SL-100C. En no-brainer. Slår de fleste såkalte high-end-spillere på relevante, dokumenterte og etterprøvbare spesifikasjoner.Later ikke til å dø heller. Min vakre 12-åring har for alvor lagt sin elsk på vinyl og ønsker seg platespiller til bursdagen. Hun går å kikker i hylla til pappa for å se om jeg har noe fra en artist som hun nettopp har lært om i musikktimen eller oppdaget på youtube. Ansiktet hennes stråler når hun finner den på sort gull.
Hun får nok platespiller snart ja, inntil videre får hun klare seg med 1200GRen i stua.
Men hun synes jo det var morsomt med denne helautomatikse Pro-JectenT SL-100C. En no-brainer. Slår de fleste såkalte high-end-spillere på relevante, dokumenterte og etterprøvbare spesifikasjoner.
Beste (?) eksempel på trickle down i HIFI.
Vis vedlegget 903661
Ja, sammen med McIntosh og Technics kan det bli vel mainstreamFåkk fåkketi fåkk! Nå har det gått inflasjon i den modulære spileveggen akkurat som disse USM Haller benkene. Så da må man tenke nytt.
Jepp, må holde igjen på noen områder.Ja, sammen med McIntosh og Technics kan det bli vel mainstream![]()
Søren ... Dette skulle jeg ha spilt hos deg sist. Hadde glemt hvor fint det låter. Blir kanskje litt pling-plong for deg, men gi det en sjanse. Gå rett på spor 5 Daniel Dust Devil og 6 Slow Eastbound Boat.
Vis vedlegget 903777
Her skjer det mye i de lavere frekvenser, og det aner meg at jeg går glipp av mye som du kan nyte fullt ut.
Jeg oppdaget i dag Neck of the Woods med Herskedal og Magnus Neset. VELDIG bra. Kjøpte den like godt på CD.Vis vedlegget 903861
Vil bare tipse om "Out of the fog" med Daniel Herskedal og Emilie Nicolas, et album som bare må låte vanvittig bra på Tosken sitt oppsett. Her er det mye som skjer over hele frekvensområdet. Dette er blandt mine absolutt mest spilte album de 4-5 siste månedene. Referanseklasse !
Hm. Flinkismusikk. Vet ikke. Føler ikke at musikken kommer i skyggen av teknikken og fremføringen. Interessant tema, egentlig. Fant en fin artikkel her om nettopp flinkismusikk: https://jazznytt.jazzinorge.no/2017/11/27/han-er-ikke-messias-han-er-bare-en-veldig-flink-gutt/ Verdt å lese.Veldig god produksjon på disse anbefalingene, med andre ord veldig hifivennlig. Har så vidt skummet igjennom og lover å sette meg ned og gi det en ordentlig sjanse.
Førsteinntrykket er i mine ører derimot flinkis-musikk, som så mye norsk.
Om slik musikk rører din sjel har jo ikke jeg noe å si til det, vi mennesker er jo så forskjellige.Hm. Flinkismusikk. Vet ikke. Føler ikke at musikken kommer i skyggen av teknikken og fremføringen. Interessant tema, egentlig. Fant en fin artikkel her om nettopp flinkismusikk: https://jazznytt.jazzinorge.no/2017/11/27/han-er-ikke-messias-han-er-bare-en-veldig-flink-gutt/ Verdt å lese.
Deres meritter står jo på egne ben. De klarer seg nok godt uten din støtte.Prøvde forresten å komme meg gjennom Springsteens Nevada-album i dag. Noen burde gitt han en prostataundersøkelse med munnspillet. Er vel bare Dylan på munnspill som er verreTakke meg til flinkistuba.
Det vil jeg tro. Men det er lov å øve på munnspillet før du går i studio. Eller rett og slett la være å spille munnspillDeres meritter står jo på egne ben. De klarer seg nok godt uten din støtte.![]()
Prøvde forresten å komme meg gjennom Springsteens Nevada-album i dag.
Sikker på at det var Bruce Springsteen? Aldri hørt om noe Nevada album?Det vil jeg tro. Men det er lov å øve på munnspillet før du går i studio. Eller rett og slett la være å spille munnspill![]()
Ikke jeg heller. Hvor fikk jeg det i fra?Sikker på at det var Bruce Springsteen? Aldri hørt om noe Nevada album?