Torens 295 mk 4 trenger ny kabel til pu.

Piemonte

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2013
Antall liker
48
Kom over denne på torget og stiftene til koblingen mot PU er slitt av.
har ikke skrudd opp armen enda så jeg vet ikke om det er noen lengde å gå på på kabelen, ser ut som jeg mangler ca 2 cm.
Er det noe spesielt jeg bør se etter ved kjøp av kabel? Eller er d bare å lete på ebay? Må den loddes på under skallet?
tenkte å bytte ut min gamle Onkyo CP 1007 A som ble diskutert i en annen tråd.
PU er Ortofon Blue.

Vedlegg

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Hvis det er "hovedtrekket" av kabel fra pickup til RCA kontakt/kabel så tror jeg du bør feste den nye til dem gamle og så trekke den nye på plass.
Dette fra armbase og frem mot pickup, men undersøk først om den gamle kabel er festet på noen måte.

Er tynne disse kabler og ryker fort ved for stor belastning.
Om disse kabler selges på Ebay - vet jeg ikke, har bare sett korte strekk fra arm til pickup, 4 ledninger.

Piemonte

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.02.2013
Antall liker
48
skrudde den opp i går og fant at det var såpass mye slakk at jeg kunne trekke den lengre opp så den ble lang nok til å lodde på pluggene som festes i PU.
Så nå spiller den :)

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Flott, fant faktisk ferdige kabler for opptrekk i platespillerarm:

[h=1]Tone Arm / Tonearm / Pick up Arm Complete Cable Assembly for Easy Re-Wiring[/h]

Selger er:

dappletoft - UK

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Piemonte: Om du likevel ønsker rewiring, finner du fine tonearmssett både hos Furutech og van den Hul. Sistnevnte har bygd ryet på pickups, og han kan sin vinyl- vær du sikker! Hi-Fi Klubben kan skaffe dem. Blei det noe mer med den pickupoppgraderinga på Thorensen din? Edit: Så det nå!

Topp Bunn