Topping d90 , d70 eller Node ?

Sildavika

Fersking
Ble medlem
14.04.2013
Innlegg
2
Antall liker
0
Jeg er på jakt etter en DAC for og kunne spille Tidal,Spotify event. Youtube. Jeg har sett på Topping D90 QMA , topping D70 eller Bluesound node 2i. Det blir i hovedsak snakk om streaming via tlf,pc eller nettbrett. Oppsettet mitt er : LM 150 ia og B&W 804 D2 .
Hva tenker dere ?
 

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Node 2i er en streamer med dac. D90 og D70 er kun dac, så du er avhengig av en separat streamer. Bruker selv 2i som overfører til ekstern dac, noe som fungerer bra. Nye Node N130 skal ha en bedre innebygget dac en den som står i 2i. Hvor stor forskjell det er aner jeg ikke, men den kan gi lyd ut på USB, noe 2i ikke kan.
 

Sildavika

Fersking
Ble medlem
14.04.2013
Innlegg
2
Antall liker
0
Ok, takk for svar. Så viss jeg bruker nettbrett tlf eller tv som streamer er det nok lurest kjøpe D90 eller 70 , for da kan jeg bruke tidal MQA. Så har vel de også en bedre DAC .
 

StefanR

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2020
Innlegg
612
Antall liker
775
Sted
Orkanger
Streaming fra nettbrett har jeg nada erfaring med, så her får noen andre ta over:unsure:
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
5.069
Antall liker
3.750
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Det er vel ingen fordel å bruke TV eller nettbrett som streamer? Er du klar for å ha på tven hele tida når du skal høre musikk f.eks?
Jeg synes det høres ugunstig ut, men mulig jeg bare er gammeldags.
Bruker du nettbrett som streamer blir det litt av samme problem der. da må du la nettbrettet stå i avspillermodus hele tiden for å spille musikk. Dette funker helt greit til ad-hoc avspilling, men om du skal gjøre dette på fast basis vil du nok helt klart få en bedre brukeropplevelse av å ha en separat streamer, også bruker du heller nettbrettet som fjernkontroll for å styre streameren.

(Og ikke legg vekt på MQA, det er dessverre bare fjas, så ikke la det påvirke valget ditt)
 

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
181
Antall liker
186
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har selv node 2i, brukte med ekstern dac. Da jeg kjøpte Lindemann Limetree Bridge til vel 7k ble det et absolutt løft. Nettbrett er greit som fjernkontroll. Prøv også Qobus i stedet for Tidal, jeg går ikke tilbake. Topping er bra som dac eller kjøp brukt, f eks RME adi2 eller Heed Abacus til 6-7k. Med RME får du også equalizer og en glimrende hodetelefon forsterker. Både Lindemann og RME er tysk kvalitet. Dette er mine anbefalinger uten å betale for mye. Lykke til.
 
M

MusicBear

Gjest
Jeg har selv node 2i, brukte med ekstern dac. Da jeg kjøpte Lindemann Limetree Bridge til vel 7k ble det et absolutt løft. Nettbrett er greit som fjernkontroll.
Forutsetter dette en spesiell app, fra Lindemann, slik nettbrettet her virker som fjernkontroll?
Mulig jeg spør dumt, men jeg lever i feil århundre hva nettbrett & datamaskiner & angår - hater de bare - enda de gjør livet enklere når dritten fungerer...
 

YesJens

Musikkelsker og Livsnyter😊
Ble medlem
21.08.2018
Innlegg
3.271
Antall liker
6.427
Sted
Under stjernene
Bruker Roon som "syr sammen" Tida, Qobuz og egne rippede CD'er uavhengig av hvilken streamer/Dac som brukes.
Mobil eller nettbrett brukes som fjernkontroll😊
 

FJELL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2010
Innlegg
181
Antall liker
186
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Forutsetter dette en spesiell app, fra Lindemann, slik nettbrettet her virker som fjernkontroll?
Mulig jeg spør dumt, men jeg lever i feil århundre hva nettbrett & datamaskiner & angår - hater de bare - enda de gjør livet enklere når dritten fungerer...
Stemmer. Du laster ned Lindemann app på nettbrett eller telefon(eller begge deler), trykker start og alt ordner seg selv. Jeg har en harddisk på nettverket. Det oppdaget Lindemann og i løpet av kort tid var alt installert. Fra appen velger du Tidal e.l. så dukker spillelister opp. Jeg bestilte i nettbutikken, hvis jeg ikke var fornøyd ville jeg ha returnert den men den står her enda.
 
Topp Bunn