Tonearmkabel?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Jeg er den lykkelige eier av en Well Tempered Classic platespiller...vel,lykkelig inntil for ti minutter siden,da den pinglete og ekstremt tynne tonearmskabelen plutselig tok kvelden. Selvfølgelig midt under skifte av pickup! Dette er plutselig ikke helt min dag likevel..
Noen som har tips mht tonearmkabel? Evt vet om noen som er gode på den type ting? Jeg har nemlig ikke valium nok i huset til å våge meg på en slik operasjon selv. Det kalles visst å være seg bevisst sine begrensninger...
Innspill mottas med den dypeste takknemlighet!

MvH

T

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
author=trondkj link=board=hifi2;num=1143549132;start=0#1 date=03/28/06 klokken 16:48:32]Hei.
Du kan prøve disse i Danmark: http://highend-sound.com/produkter/detail.asp?iType=28&iAd=76
Disse har peiling og jeg bestilte Van den Hul sølv tonearmskabel derfra etter å vurdert litt frem og tilbake. Både kabel og firma kan anbefales. Dersom det er rimelig greit å trekke ny kabel i armen så er ikke loddingen allverden. Hvis du ikke har drevet med lodding tidligere ville jeg kanskje fått noen til å hjelpe meg.

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
13.822
Sted
Nær folkeskikken, men fremdeles ute i skauen.
Torget vurderinger
39
Kom over en artikkel i et engelsk hifi blad for noen år siden som omhandlet kabelbytte i en Well Tempered arm. I artikkelen anbefalte de og feste Audio-Note sølvkabel på utsiden av armrøret og bare lime enden av kabelen til chassiet med litt smeltelim. Kablene kan kjøpes på bestilling i fra A-N og de kan bestilles ferdig med armkabler som går over i "normal" sølv signalkabel med rca kontakter, så slipper man og bruke de lydforringende pluggene på baksiden av spilleren også.
Lyd forbedringen med denne combo var hvist av en slik karakter at de anbefalte alle WT eiere denne modden.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Takker hjerteligst for svært gode tips. Imponerende! Nå gjenstår vurderingen av kabel. Cardas,VdH, Audio Note eller Origin Live.

Topp Bunn