To utganger fra spilleren samtidig?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
511
Hei

Jeg har i dag en Sony sacd som jeg bruker som drivverk. Konverteren er en Harmony design da-9.

Lydutgangen på spilleren lyder noe annerledes(mørkere) enn via konverteren, så jeg er derfor fristet til å bruke begge tilkoblingsmåtene samtidig for å kunne variere klangkarakteren. Vil dette kunne være uheldig?

Forforsterkeren er en Hegel P2a, og den isolerer inngangene ganske godt i forhold til hverandre, ihvertfall ut fra hva som kan høres.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
511
Går ut fra at folket forstod at jeg ønsker å koble utgangene på cd-spiller og konverter på hver sin inngang på forforsterkeren. Tanken er å kunne bytte mellom den lysere lyden fra konverteren og den mørkere lyden fra spillerens innebyggede konverter, bare ved å vri på inngangsvelgeren på preampen. Kjekt hvis jeg spiller sacd, og også en fordel hvis jeg bytter spiller til en som har rør på utgangen.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.849
Går ut fra at folket forstod at jeg ønsker å koble utgangene på cd-spiller og konverter på hver sin inngang på forforsterkeren. Tanken er å kunne bytte mellom den lysere lyden fra konverteren og den mørkere lyden fra spillerens innebyggede konverter, bare ved å vri på inngangsvelgeren på preampen. Kjekt hvis jeg spiller sacd, og også en fordel hvis jeg bytter spiller til en som har rør på utgangen.
Det går helt greit.

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
Dette går helt fint, har gjort dette med mange drivverk/dac komboer ;)
Er jo den greieste måten å få hørt om en dac faktisk er en oppgradering kontra den innebygde i drivverket..

Topp Bunn