Tips til vokal + gitar musikk(akustisk?)?

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
Noen som har noen tips til musikk ala Sivert Høyem - Prisoner of the road ?

stolpe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.09.2008
Antall liker
1
Torget vurderinger
1
The National har jeg ikke hørt, Tom M har jeg hørt! Skal høre mer i kveld når jeg kommer hjem fra jobb!

Bare å poste mer! Kvinnelige vokalister og!

U

utgatt60135

Gjest
Fra The National´s siste strålende plate;

The Boxer og High Violet er albumene å kjøpe om du liker dem. Stemmen til Matt Berniinger er ganske lik Høyem sin.

Skal tenke på noen flere ...

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
126

Dave Matthews og Tim Reynolds har 3 live-album, hvor de fremfører låter vha. to akustiske gitarer og en stykk Dave Matthews, som er NØDT til å være høy på et eller annet når han er utpå scenen slik han babler i vei om alt mellom himmel og jord :p

S

Supertramp

Gjest
Muligens ikke i samme sjanger som Høyem, men vokal+akustisk gitar, det er det:

CD

DVD

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Den Lhasa de sela+Tinderstick låtene var knallbra Lyngen.

John Hiatt har noken bra plater, ca den stilen du spør etter,Slow Turning+Perfectly good guitar er to gode plater fra han.

Townes van Zandt bør nevnes.

Norske Paal Flaata sine soloplater+Midnight Choir utgivelser.

Natalie Merchant.

Mvh.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Stiller meg bak det meste Samlanes skriver her. Har noen nevnt Nick Drake? Jeg synes det bør nevnes, selv om det kanskje ikke er helt i samme gate. Likevel tror jeg en som liker det du beskriver også liker Nick Drake. Det bør da være ganske mye innenfor americana-musikken som burde tiltale deg. Kanskje Gram Parsons blir litt for mye country for deg i noen tilfeller, så bør du kanskje sjekke det ut. Suzanne Vega har jeg ikke hørt på ørten og fire år, men en gang tiden mener jeg å ha likt henne. Gikk riktignok lei, jfr ørten og fire år. ::)

N

nb

Gjest
En flaske brunt brennevin, en stor stabel plater med Johnny Cash, en godstol og et steroanlegg.

Topp Bunn