Politikk, religion og samfunn Tips til konservativ mørkemann til Oslo Bispedømmeråd

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Hei,

Det er tid for Kirkevalg. På tross av fortsatt medlemsskap i Statskirken er jeg nok som hedning å regne, og følger egentlig lite med på hva som foregår der. Noe jeg dog setter lite pris på er denne moderniseringen av kirken og troen, med avstandtagen fra teologi som var god latin for få år siden . Skal man holde seg med organisert tro på oppstandelse, skapelse, frelse og en del annet antikvert tankespinn som det fortsatt synes å være rom for i den moderne kirken, så kan man da også holde på troen på Helvete for både syndere, homser, hugenotter og hedninger. Mitt spørsmål er: Hvem blandt kandidatene til Oslo Bispedømmeråd kommer nærmest en vår tids professor Hallesby?

-totte

S

Syncrolux

Gjest
Jeg støtter en kampanje for å få kirken til å grave sin egen grav i et enda raskere tempo. Dessverre er jeg ikke stemmeberettiget.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Rart det ikke er en folkeaksjon blant medlemmer som tross gjentatte forsøk ikke har klart å melde seg ut.

Man kunne kanskje med litt flaks og dyktighet satt sammen en gruppe som produserte lite annet enn husbråk, slagsmål og politiutrykninger?

Jeg har forresten fått det til. Jeg er utmeldt etter andre forsøk, har i alle fall ikke fått noe som ligner valgkort til kirkelige eldsteråd.

Sist redigert av en moderator:

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
34.149
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Hvorfør ikke deg selv totte:D Jeg har fått min første stemme sedel, trur jeg? og riter gjerne dit ditt navn:)

Sist redigert:

Torja

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.03.2008
Antall liker
1.032
Jeg har ikke en gang vært innmeldt a likevel fått valgkort. Tror det er meget rot i deres medlems kartotek. Spiller dog liten rolle for meg personlig.

J

Jim.I.Hendriksen

Gjest
Kirken er et gammelt hus, den bør rives.

Topp Bunn