Ønsker anbefaling Tips til kjøp av stereoanlegg som utelukkende brukes til platespiller

Frugalpen

Fersking
Ble medlem
29.12.2021
Antall liker
0
Sted
Brumunddal
Hei!

Etter en tid boende i båt flyttet jeg tilbake i leilighet nå i høst, og kjøpte meg et sett Klipsch r-51pm aktive høyttalere som blir brukt med en TEAC px-500 og Ortofon 2m blue. Før jeg flyttet i båt så hadde jeg et oppsett jeg var veldig fornøyd med, men dette er solgt.

NAD 388 forsterker
KEF R700
Pro-ject rpm1 med Ortofon 2m black pick-up.

Har ikke like stort budsjett når jeg vil nå oppgradere, men har lyst til å kjøpe noe som er bra og kanskje noe som er brukt. Vet ikke hva jeg skal se etter i markedet og trenger nok noen tips og anbefalinger på både forsterker og et par høyttalere. De skal gjerne være gulvstående og lurer på om jeg vil prøve rørforsterker denne gangen. Kvalitetslyd er viktig. Vil platespilleren min fortsatt være ok, eller må denne byttes ut også?

Alle tips taes imot med en stor takk.

Budsjett 30-50k

Hilsen nybegynner :)

M

MarkusH

Gjest
Spørs jo akkurat hva du er på jakt etter, all-inklusiv for 50k?
Uansett så er litt mer info greit, hvor stort er rommet ditt, gulvhøyttalere/stativhøyttalere, subber, integrert løsning/pre og effekt, varm/nøytral/kald lydsignatur?
Jeg vil uansett anbefale bruktmarkedet, alt jeg besitter er kjøpt brukt .... Dra rundt og hør litt på anlegg/oppsett så danner man seg litt lettere et bilde av hva man kan få for pengene. ;)

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.420
Sted
Sølvbyen
Siden det er et ønske om å oppgradere tenker jeg at man aller først må definere hva som vil være en oppgradering. Hva vil man ha mer av? Først og fremst må man kanskje kartlegge hvilket høyttalerprinsipp man ønsker å satse på. Kanskje større Klipsch, siden det snakkes om rørforsterker?

P

parafinoksen

Gjest
Jeg spør som en som ikke spiller vinyl, og som har blitt litt forelsket i Rega, så ha meg unnskyldt: Gitt budsjettet, hva tenker folket om et Rega-oppsett pluss dertil egnede høyttalere? Ser det ligger både Elex-R- og Elicit-R-forsterkere (fra henholdsvis 7500 og 17000) og Planar-spiller i ulike utgaver til fine priser på Finn.

lille hiawata

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2008
Antall liker
3.606
Sted
Harstad
Torget vurderinger
1
Jeg funderer på et lignende oppsett som trådstarter. Det jeg har blinket meg ut er Copland 405 forsterker, Klipsch RP 280 F høyttalere.samt en Regaspiller. Om rommet ditt er litt lite kan du titte på en mindre Klipsch.

M

mr hifi

Gjest
ville kjøpt noen høyttalere som spiller med høy opløsing og bra lydbilde, kan varmt anbefale magnapan, elac og legacy, dette er høyttalere du vil høre god forskjel på vilken elektronik og kabler du bruker, som igjen gjør det enklere å prøve seg fram på den fronten, vilken lyd du vil ha.

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Antall liker
15.896
Sted
Sørlandet
Croft integrert forsterker fordi dem låter knallbra og har meget bra innebygget riaatrinn. Priser fra 11500,- og opp til 22500,-. Kombiner den med høyttalere som har en lydsignatur som faller i smak og som har en størrelse du kan leve med. En bra platespiller du gjerne kan kjøpe brukt og som er satt opp med en god MM pickup.

Mvh
-BB-

Topp Bunn