Ønsker anbefaling Tips til integrert stereoforsterker for å drive SA Saxo 50

CYA

Fersking
Ble medlem
13.11.2016
Antall liker
0
Hei,

Har akkurat kjøpt meg et par med SA Saxo 50, men er ikke fult så erfaren i forhold til å finne "rett" stereoforsterker. Jeg har sett litt rundt, og funnet noen alternativer, der jeg pt sitter og vurderer følgende to alternativer;

Pioneer SX S30Dab
SX-S30DAB | Pioneer
https://www.komplett.no/product/901...receivere/pioneer-sx-s30dab-b-stereoreceiver#

Marantz MCR511
https://swsg.no/lyd-og-bilde/stereo/forsterker/marantz-m-cr511-nettverksreceiver-sort
Marantz M-CR511 - First impressions - Audiophiles.eu

I forhold til absolutte kriterier, gjelder følgende fem punkter;
* Apple AirPlay + Bluetooth
* Max bredde 440 mm. Tilgjengelig høyde 170mm (target for apparatets høyde max ca 70-100 mm ift kjøling).
* SW utgang
* Kan utnytte SA Saxo 50 sitt potensiale fult ut.
* DAB og/eller internettradio

Noen som har evt. innspill til hvilke av de to jeg burde gå for, eventuelt andre alternativer som er mer hensiktsmessig målt i forhold til kost/nytte ift SA Saxo 50?

Jeg har ingen ambisjon om 5.1 - løsning, og har som regel foretrukket 2.1. Men man vet aldri; dersom der finnes et duganes 5.1 - alternativ, som ikke innebærer pengene ut vinduet, så kom gjerne med tips. Men i utgangspunktet interessert i 2.1.

Kvakksalver

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.01.2003
Antall liker
178
Torget vurderinger
1
Det ligger en Arcam A90 ute på bruktbørsen nå for 2000,-. Denne kostet vel i overkant av 10 lapper i sin tid. Jeg har ikke hørt denne modellen, men har hatt en del Arcam-utstyr tidligere, bla. forgjengeren til A90 A85. Jeg brukte den faktisk med en System Audio Sa 1750 og synes dette var en god match. Veldig fin mellomtone, bra og luftig diskant og stram bassgjengivelse. Kjøper du denne kan du også spandere på deg en god dac. Ser også at Arcams prisbelønnede irDac ligger ute på børsen til 3000. Da har du et kjempegodt system som jeg er sikker på langt overgår Pioneeren og Marantzen i lydkvalitet.

Kanskje det er noen andre her som har noen synspunkter?

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Antall liker
6.660
Sted
Bergen
Torget vurderinger
9
Det ligger en Arcam A90 ute på bruktbørsen nå for 2000,-. Denne kostet vel i overkant av 10 lapper i sin tid. Jeg har ikke hørt denne modellen, men har hatt en del Arcam-utstyr tidligere, bla. forgjengeren til A90 A85. Jeg brukte den faktisk med en System Audio Sa 1750 og synes dette var en god match. Veldig fin mellomtone, bra og luftig diskant og stram bassgjengivelse. Kjøper du denne kan du også spandere på deg en god dac. Ser også at Arcams prisbelønnede irDac ligger ute på børsen til 3000. Da har du et kjempegodt system som jeg er sikker på langt overgår Pioneeren og Marantzen i lydkvalitet.

Kanskje det er noen andre her som har noen synspunkter?

Forslaget om forsterker og dac tror jeg er bra, men da får han ikke AirPlay, Bluetooth og internettradio.

Men forsterker sammen med den den nye ONKYO NS-6130 gir det han ønsker, dog er jeg usikker på om det er tilkobling til sub på Arcamforsterkeren. Ellers skulle den kombinasjonen gi det som ønskes.

Edit: Var litt kjapp der, Onkyo mangler vel Bluetooth.

Topp Bunn