Tips til hvordan man skal sette opp platespiller.

ambiance

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2007
Innlegg
524
Antall liker
161
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
3
Bestemte meg for å ta turen til Audio Aktøren for å lære mere om hvordan man skal sette opp tonearmen og platespiller.

To danske karer ( Henrik & ?? ) var der for å vise hvordan og hva man skal gjøre, og hvilke utfall hver enkelt justering gjorde. For å gjøre det enklest mulig brukte de Dr. Feickert dataprogram og utstyr til å vise hver enkelt situasjon. Noen av tilfellene var det svært enkelt å plukke ut hva som skjedde, og andre ganger ikke fullt så enkelt, men at totalen av alle faktorer bar frukter er det ingen tvil om! Selv lærte jeg mye om dette temaet, og lysten for å lære mere har vokst. Under disse seansene gikk de ikke veldig i dybbden, og det var rett og slett fordi det ville blitt for tidkrevende. Noen målinger tok opp til 20 min!?

Soundsmith har videreutviklet en sjelden PU ( strain-gauge ) som også vekte innteresse hos meg, da dette er hverken MM eller MC PU, men silikonbasert PU som føler på hvor mye bøyemoment som går igjenom en stav ( Ikke pizoelektrisk ). Uansett et morsomt konsept! Og det låt veldig oppløst og dynamisk.


Her er noen yderst få og serdeles dårlige bilder da jeg ble for opptatt av å følge med på hva danskene snakket om. Språkbarrierer.

SoundSmith PU & Dr. Feickert Spiller.

IMAG0106.jpg


IMAG0105.jpg


IMAG0108.jpg


Nye lytterommet til Audio Aktøren. Heldige med akustikken i dette rommet.

IMAG0103.jpg



A.
 
Sist redigert:
Topp Bunn