Tips til høyttaler

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Ute etter nye gulvstående(trur eg), Mulig ender på stativ(?)...

Tuddelidu folkens!
Først litt tørre facts:
Rom: Loftstove ca 15m2. Skråvegg der ht skal stå og bakvegg. Mur på andre sidene (lite gunstigt rom egentlig)
Musikksmak: Det meste utenom Tecno. Går eindel i Cash, Madrugada, BigBang, kvinnelige vokaldamer etc....
Elektronikk: For tiden Arcam avr300(2x120w i rein stereo) og Arcam cd33, men dette kan og muligens få ei oppgradering...
Ønsker: LYDNIRVAVA(!) Neida , mest opptatt av mellomtone(bass), dynamisk og god "driv"(!)

Er og ute etter den litt "barnslige" punchen.

Prisklasse tja.... 10-15k eller rimeligere for den del. Brukt absolutt ingen ulempe, men lite brukt kjekt nå faktisk(?)

Hjelpe meg?

Mvh
Oddemann

Peter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2002
Antall liker
1.443
Sted
Bergen
Torget vurderinger
5
Tips tilø høytaler

Sonus Faber sin Domus-serie passer fint med Arcam. Med en sub til blir det også bass...

Når du nevner barnslig punch, kan jeg nevne en lykkelig kombinasjon som hadde vanvittig punch hjemme hos meg for en del år tilbake (og angrer på at dette ikke ble beholdt til anl #2):

Gamle Kef Reference 2 (dog med noe modifisert delefilter, spesielt for diskant) koblet på DP 6.3 og DP dac...

P

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Tips tilø høytaler

Peter skrev:
Sonus Faber sin Domus-serie passer fint med Arcam. Med en sub til blir det også bass...

Når du nevner barnslig punch, kan jeg nevne en lykkelig kombinasjon som hadde vanvittig punch hjemme hos meg for en del år tilbake (og angrer på at dette ikke ble beholdt til anl #2):

Gamle Kef Reference 2 (dog med noe modifisert delefilter, spesielt for diskant) koblet på DP 6.3 og DP dac...

P
Takker for tips.
Har tidligere hatt SF Cremona Monitor.Er dette noe ala? Desse vart litt for "rødvinshøytaler" for meg. De måtte på en måte tvinges til å spille røft, først med en meget powerfull amp fungerte de bra, men de vart da litt "urolige" på "rolige" opptak igjen...

KEF har eg faktisk sett på mange ganger, men aldri hatt i eget oppsett..

Stoffe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
28.03.2006
Antall liker
1
Tips tilø høytaler

Angrer fortsatt på at jeg solgte et par med Dynaudio Udience 52... Selv om jeg har gått over til elektrostatsiden og aldri vil tilbake. Utrolig medrivende stativhøyttalere, relativt lettplassert (gi de rom til bakvegg), og ikke for kresne på elektronikk. Drev de både med en Yamaha receiver og en Doxa 70 SE - sistnevnte var klart best, på tross av trafostøy. Lett å like, vanskelig å mislike. Samme størrelse på rommet, hørte på alt fra Velvet Underground via Cash og Vivaldi til Autechre og Refused - og likte alt, ingen lyttetretthet. Sukk. Hadde jeg bare hatt et par igjen. Og et ekstra rom. Og ekstra forsterkeroppsett. Og tid. Osv.

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Plutselig ny elektronikk: Densen B-200/B-310

<tips til matchende ht til desse som har de kvaliteter eg er ute etter?

oddemann

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.03.2007
Antall liker
137
Torget vurderinger
7
Her var det stillt.
INgen ny ht inn enda. Leter everyday.com
Finner lite/ingenting av interesse.
Pris ca 15k hadde vore finfint...