Tips til godt skjermet DC kabel mellom LPS og RIAA?

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
15.876
Sted
Fiff Avenue
Torget vurderinger
9
Tror jeg har funnet at den uskjermede kabelen mellom strømforsyningen og RIIA er årsaken til litt strålet støy og skulle gjerne funnet et godt skjermet alternativ.
Det er mini XLR plugg i hver ende, a la enkelte mikrofonkabler (som denne: https://www.russandrews.com/row/dc-link-cable-mini-xlr-to-mini-xlr/ ).
Er det noen som har tips til norsk butikk evt. diy tips?
Hvis ikke, blir det vel å bestille med pris i GBP, frakt, tollbehandling og hele skiden…
1716050960575.png

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.679
Torget vurderinger
2
Hva er resten av systemet?
PS det er vel snarere UTstrålt støy som er problemet om det er strømledningen som er problemet , …

Har du prøvd å flytte på saker og ting og se effekten av det? Vel det er vel derfor du har funnet at kabel er problemet…

• Liker
Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
15.876
Sted
Fiff Avenue
Torget vurderinger
9
Hva er resten av systemet?
PS det er vel snarere UTstrålt støy som er problemet om det er strømledningen som er problemet , …

Har du prøvd å flytte på saker og ting og se effekten av det? Vel det er vel derfor du har funnet at kabel er problemet…
Tenkte på det som UTstrålt støy ja. Det er en LPS som forer en Pro-Ject Phono Box RS og kabelen mellom dem (en flat, uskjermet sak) skaper støy så snart den krysser andre kabler. Har lagt annen kabling, så problemet er minimert, men kunne gjerne tenkt meg å få det fikset ordentlig med bedre skjerm kabel.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.750
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Utstrålt støy fra DC? Neppe. Men en startquad mikrofonkabel med 0 i skjerm kan kanskje hjelpe.
Har du samme problemet med Pro-Jects originale strømforsyning og kabel?

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
15.876
Sted
Fiff Avenue
Torget vurderinger
9
Utstrålt støy fra DC? Neppe. Men en startquad mikrofonkabel med 0 i skjerm kan kanskje hjelpe.
Har du samme problemet med Pro-Jects originale strømforsyning og kabel?
Den skaper nå en betydelig støy i hvert fall. Med veggvorte er det ikke et problem, men da låter det til gjengjeld ikke like godt.

vim

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.06.2003
Antall liker
15.876
Sted
Fiff Avenue
Torget vurderinger
9
Tror man skal glemme hele forklaringen min. Det er kabelen til Anna som er utrolig kilen. Da jeg flyttet på LPS kabelen, beveget jeg også andre kabler som kom nær tonearmkabelen. Så feil konklusjon fra min side.
Problem løst med ekstrem kabelhygiene.

Ytterligere tanker kommer i egen tråd videre - denne kan egentlig lukkes.

Topp Bunn