Som overskriften sier er jeg interessert i tips til hvilken protactor jeg skal benytte meg av for å få det helt optimalt.
Har på min SL1210 hatt en 2m black som jeg har vært strålende fornøyd med. Men lysta på å prøve 10x5 ble for stor.
I det store og hele synes jeg mer om lyden i denne enn 2m, men det er noen få unoter.
På det innerste sporet på Pink Floyd Endless river, side 2, er det litt komplisert lydbilde med en del sax, der får jeg forvrengning. Også på enkelte topper i vokalen til JJ Cale, han sprekker litt rett og slett.
Først hadde jeg bare justert inn som manualen sier, 15 mm overheng.
Så har jeg prøvd å bruke Baerwald for SL1210
Synes nesten det ble verre med Baerwald, men maks nåletrykk (2,2g) avhjelper noe.
Synes det ble mer detaljert med Baerwald, men også mer støy i form av peiskos.
Er det som har konkrete tips?
Edit: Glemte å skrive at jeg ikke opplever dette med 2m
Har på min SL1210 hatt en 2m black som jeg har vært strålende fornøyd med. Men lysta på å prøve 10x5 ble for stor.
I det store og hele synes jeg mer om lyden i denne enn 2m, men det er noen få unoter.
På det innerste sporet på Pink Floyd Endless river, side 2, er det litt komplisert lydbilde med en del sax, der får jeg forvrengning. Også på enkelte topper i vokalen til JJ Cale, han sprekker litt rett og slett.
Først hadde jeg bare justert inn som manualen sier, 15 mm overheng.
Så har jeg prøvd å bruke Baerwald for SL1210
Synes nesten det ble verre med Baerwald, men maks nåletrykk (2,2g) avhjelper noe.
Synes det ble mer detaljert med Baerwald, men også mer støy i form av peiskos.
Er det som har konkrete tips?
Edit: Glemte å skrive at jeg ikke opplever dette med 2m