Tips til bytte av høyttalere

henninghaug

Fersking
Ble medlem
08.09.2024
Antall liker
0
Sted
Hemnesberget
Hei, ønsker å teste noen nye høytalere.
Per nå har jeg 5.1 fra y&h 630 serien, denon AVR-x3500h og en audio pro sub bravo sub.
Forsterker er jeg veldig fornøyd med, så den trengs ikke å bli byttet ut.
Men ønsker å prøve noe nytt.
Noen som har noen tips?
Under 8 000

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.678
Torget vurderinger
2
Y&H er ikke et høyttalermerke jeg kjenner til, men på Denon kan f.eks. Kef fungere bra...skal dette være et hjemmekinoanlegg eller primært brukes til musikk i 2 kanaler?

henninghaug

Fersking
Ble medlem
08.09.2024
Antall liker
0
Sted
Hemnesberget
Y&H er ikke et høyttalermerke jeg kjenner til, men på Denon kan f.eks. Kef fungere bra...skal dette være et hjemmekinoanlegg eller primært brukes til musikk i 2 kanaler?
Blir nok brukt en god del til film og serie, men og en god del med musikk

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.678
Torget vurderinger
2
Er brukt et alternativ? Da kan man finne mange gode 'talere til ikke altfor mange kroner. Kan være Dali er et godt alternativ, eller så er QLN et merke som ofte går under radaren.

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Antall liker
1.678
Torget vurderinger
2
Det er jo ett hav av forskjellige merker der ute. Men om du går for et anerkjent kvalitetsmerke (Kef, B&W, Dali el. lign) får du relativt god lyd nesten uansett med en Denon forsterker som din, skal du finne en høyttaler som gir "det lille ekstra" (i ditt anlegg og stue) er det ngen vei utenom å forsøke så mange forskjellige som mulig. Da vil du finne både gode og mindre gode matcher, og hva som er en god match for deg avhenger av din smak og dine preferanser...vi som sitter foran PC'ene våre og synser på diverse nettsteder kan ikke annet, enn nettop det, synse...ikke vet jeg hvordan rommet ditt ser ut, eller hva slags musikk du hører på, eller om du liker (og foretrekker) en "lys" eller "mørk" lydsignatur. Det er så mange variabler og til syvende og sist er det du som skal leve med høyttalerne, så derfor er mitt råd; lytt til så mange forskjellige høyttalere som mulig og velg den som sjekker av på flest av preferanseboksene dine (ikke mine!).

Topp Bunn