Forsterkere Tips til bra transistorforsterker ønskes.

Knopfler

Medlem
Ble medlem
19.09.2013
Antall liker
1
Hei!

Trenger tips til bra transistorforsterker. Liker nok den litt varme lyden. Høyttalere er Kef Reference 102.
Har tenkt på Conrad Johnson. Evt. Electrocompaniet. Ønsker integrert for å gjøre det enkelt.
Liker kvalitet til en overkommelig penge, men kan godt betale litt for noe som kan vare "livet ut". Vintage er greit hvis utstyret er pålitelig. Skal brukes til hifi og TV (ikke surround).

Hva trenger jeg av inn/ut på forsterkeren? Har ikke kjøpt DAC ennå.

Mvh Knopfler

U

Utgatt24668

Gjest
Hei!

Trenger tips til bra transistorforsterker. Liker nok den litt varme lyden. Høyttalere er Kef Reference 102.
Har tenkt på Conrad Johnson. Evt. Electrocompaniet. Ønsker integrert for å gjøre det enkelt.
Liker kvalitet til en overkommelig penge, men kan godt betale litt for noe som kan vare "livet ut". Vintage er greit hvis utstyret er pålitelig. Skal brukes til hifi og TV (ikke surround).

Hva trenger jeg av inn/ut på forsterkeren? Har ikke kjøpt DAC ennå.

Mvh Knopfler
Jeg skal ikke komme med selvfølgeligheter her.. men hvis du liker varm lyd og et produkt som varer livet ut og som er integrert... Da finnes det et produkt for deg :) Det heter Mcintosh. Du kan prøve en brukt MA7000 + kjøpe til en DAC eller du kan gå for nyere Ma8000 eller "lillebroren" Ma7900 som har integrert DAC. Sistnevnte er litt kaldere og detaljer, mens førstnevnte er litt varmere og litt mindre detaljert. De er ikke veldig glad i høyttalere med store impedanssvininger, men de fungerer bra på mine Martin Logan.

Knopfler

Medlem
Ble medlem
19.09.2013
Antall liker
1
Takker! Jeg har tenkt på Mcintosh også. Vet du hvordan Mcintosh låter sammenlignet med Conrad Johnson?

JohnnyH

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.02.2013
Antall liker
1.302
Sted
Rogaland / Sandnes
Er budsjettet litt romslig er jo Gryphon Diablo eller noen av Burmester sine integrerte absolutt noe å vurdere, jeg har sett dem brukt i prissjiktet til McIntosh.

U

Utgatt24668

Gjest
Er budsjettet litt romslig er jo Gryphon Diablo eller noen av Burmester sine integrerte absolutt noe å vurdere, jeg har sett dem brukt i prissjiktet til McIntosh.
Jeg har også hørt et gjetord om disse - har tenkt å høre på disse i løpet av høsten hos OHC.

U

Utgatt24668

Gjest
Takker! Jeg har tenkt på Mcintosh også. Vet du hvordan Mcintosh låter sammenlignet med Conrad Johnson?
Jeg har ikke hørt CJ selv, men ut fra det jeg forstår er de ganske så like Mcintosh i lydsignatur. Det er nok litt forskjell fra modell til modell. Jeg tror ikke du kan velge feil mellom disse merkene så lenge du hører på dem før kjøp. Mcintosh holder seg bedre i verdi hvis det er noe argument.

Knopfler

Medlem
Ble medlem
19.09.2013
Antall liker
1
Det er absolutt et argument..... for å kjøpe CJ som har tatt det verste verditapet. ;)

Knopfler

Medlem
Ble medlem
19.09.2013
Antall liker
1
Noen som kan prøve å forklare forskjell mellom Mcintosh og Gryphon Diablo og Burmester?

På forhånd takk.

RDNZL

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2008
Antall liker
2.379
Torget vurderinger
13
Hei
tror du skal sjekke opp merket Accuphase.
Du kan få mye varm, detaljert godlyd fra en nyere brukt kl A
Accuphase integrert. Anbefaler prøvelytting :rolleyes:

• Liker
Reaksjoner: 666
Topp Bunn