Høyttalere Tips til aktive stereohøytalere som har HDMI ARC og "streamerfunksjonalitet" (spotify connect, internettradio etc)

eehgil

Medlem
Ble medlem
03.01.2022
Antall liker
4
Sted
Møre
Hei,

Barna er blitt litt større og jeg ser på muligheten for å få meg et stereoanlegg igjen. Det må også fungere som tv-lyd. Være enkelt å slå på lagret kanal på internettradio (ett trykk helst) og mulighet for spotify connect

Er det noen som har tips til aktive stereohøytalere med HDMI ARC og innebygd støtte for spotify connect, internettradio og lignende? Høytalere som kjøpes enkeltvis og som vil fungere sømløst som et stereosett kan også være aktuelt.

De jeg har funnet så langt er:
-KEF LS50 Wireless 2, alt for dyre for meg.
-Audio Pro A26, funksjonsmessig tilsynelatende perfekt, men det lille jeg finner av anmeldelser er ikke så bra. https://www.whathifi.com/reviews/audio-pro-a26 https://www.trustedreviews.com/reviews/audio-pro-a26

Klipsch The Fives vekker veldig "har lyst på" følelsen, men disse mangler spotify connect og internettradio? Et alternativ er kanskje å kjøre spotify å radio fra smart-tv, men synes ikke det er så stilig.

Alternativt er passive høytalere og en stereoreceiver med HDMI arc og streaming.
-Marantz NR1200
-Denon DRA 800 H
Er dette gode stereoforsterkere, eller er det bare billige surroundreceiver som der de har plukket vekk surroundkanalene? Tviler egentlig på om jeg får plass til standard hifi-komponenter i tv benken.

-Bluesound Powernode, om jeg får godkjent at denne kan stå oppå tv-benken kan det kanskje være et godt alternativ.

Enda et alternativ er vel ative "dumme" høytalere og en ren streamer med HDMI ARC og den funksjonaltiteten jeg trenger, men tenker at om jeg uansett må ha en ekstra dings kan den likegodt inneholde forsterker?

På forhånd takk for svar.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.158
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hva med å droppe hdmi og heller kjøre optisk til høyttaleren som kan resten?
I så tilfelle er Yamaha NX-N500 et godt bud.

eehgil

Medlem
Ble medlem
03.01.2022
Antall liker
4
Sted
Møre
Da mister jeg vel funksjonalitet med at høytaler slår seg av/på sammen med tv, og at volum justeres med tv-fjernkontroll?

M

medlem215396

Gjest
Naim Muso 2? Nå er det ikke sånn at alle andre skal kjøpe det jeg har, men skader vel ikke å nevne den.
Den har alle fasilitetene du nevner, men består i en boks.

eehgil

Medlem
Ble medlem
03.01.2022
Antall liker
4
Sted
Møre
Takk for tilbakemeldinger. Har sett litt på Naim Muso, men den er egentlig en del over budsjett. Har som nevnt også lyst på en "ekte" stereoløsning.

H

Hifibasillen

Gjest
Kanskje noe fra Audio Pro? A36 disse har så og si alt og er rimelige men leverer faktisk grei lyd tross størrelsen, lekre er de å, eventuelt noe aktivt fra Kef eller Klipsch kanskje?

Edit: Tross hva noen kommer til å si om AP anbefaler jeg da a36 disse har alt du har nevnt i første post og er faktisk undervurderte.. 😊 lykke til

H

Hifibasillen

Gjest
Nevnte faktisk Audio Pro A26 i første inlegg, som er bokhylleversjonen.
De har faktisk all funksjonaliteten jeg etterspør, på tilbud til 4000kr nå. Spørs om jeg nesten må prøve :)
Ja så det 😊 hadde A36 før jeg handlet Klipsch igjen å var absolutt for lyd med disse så vil tro A26 er like gode, eventuelt prøv og returner om meningen skulle forandre seg 😊

amason

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.11.2017
Antall liker
2.615
Torget vurderinger
8
Hei,

Barna er blitt litt større og jeg ser på muligheten for å få meg et stereoanlegg igjen. Det må også fungere som tv-lyd. Være enkelt å slå på lagret kanal på internettradio (ett trykk helst) og mulighet for spotify connect

Er det noen som har tips til aktive stereohøytalere med HDMI ARC og innebygd støtte for spotify connect, internettradio og lignende? Høytalere som kjøpes enkeltvis og som vil fungere sømløst som et stereosett kan også være aktuelt.

De jeg har funnet så langt er:
-KEF LS50 Wireless 2, alt for dyre for meg.
-Audio Pro A26, funksjonsmessig tilsynelatende perfekt, men det lille jeg finner av anmeldelser er ikke så bra. https://www.whathifi.com/reviews/audio-pro-a26 https://www.trustedreviews.com/reviews/audio-pro-a26

Klipsch The Fives vekker veldig "har lyst på" følelsen, men disse mangler spotify connect og internettradio? Et alternativ er kanskje å kjøre spotify å radio fra smart-tv, men synes ikke det er så stilig.

Alternativt er passive høytalere og en stereoreceiver med HDMI arc og streaming.
-Marantz NR1200
-Denon DRA 800 H
Er dette gode stereoforsterkere, eller er det bare billige surroundreceiver som der de har plukket vekk surroundkanalene? Tviler egentlig på om jeg får plass til standard hifi-komponenter i tv benken.

-Bluesound Powernode, om jeg får godkjent at denne kan stå oppå tv-benken kan det kanskje være et godt alternativ.

Enda et alternativ er vel ative "dumme" høytalere og en ren streamer med HDMI ARC og den funksjonaltiteten jeg trenger, men tenker at om jeg uansett må ha en ekstra dings kan den likegodt inneholde forsterker?

På forhånd takk for svar.
Du kan vel spille av Spotify Connect på Klipschene

Topp Bunn