Tips til å holde hodet og kroppen opp i studio?

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
Noen som har tips til hvordan man kan holde piffen i studio.. Har funnet ut at det funker å få i seg mye vann i hvert fall. Kaffe er jeg ikke så sikker på, men den er nok lurere å ha i seg under miksingen framfor bak trommesettet:)

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
montesi skrev:
Noen som har tips til hvordan man kan holde piffen i studio.. Har funnet ut at det funker å få i seg mye vann i hvert fall. Kaffe er jeg ikke så sikker på, men den er nok lurere å ha i seg under miksingen framfor bak trommesettet:)
Nå har ikke jeg vært veldig mye i studio, men nok til at jeg hater det. Dårlig kaffe, cola og junkfood. Takes og atter takes. Herregud. Nei, har ikke funnet noe som hjelper. Tror ikke det ER noe som hjelper.

G

Gjestemedlem

Gjest
Vil tro at litt gjennomtekt mat kan være nyttig. Noe som holder et gjevnt blodsukkernivå over tid. En tallerken med havregrøt e.l. og nok veske burde funke. Unngå brus med sukker og snop siden dette lager hurtige opp og nedturer på blodsukkert og du blir fort slapp når virkningen gir seg. Litt frisk luft i pausene hjelper også. Kaffe, speed og slikt gjør deg bare edgy og er ingen god løsning.

Milenko

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2003
Antall liker
1.487
Sted
Steinkjer
Torget vurderinger
1
Som nevnt tidligere, grove korn produkter og masse vann, evt. svak saft (ikke sukkerfri..tips fra gammel olympiatopp skitrener jeg hadde som gymlærer en gang i tiden). Slapp av når muligheten byr seg. Masser av søvn....

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Er musikken så kjedelig at man må ty til andre stimuli for å holde seg våken i studio? 8)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
montesi skrev:
Frisk luft, nok søvn.
Husk at det som spilles inn, er for evigheten, og Norsk Rockemuseum, så det gjelder å være i god form for å yte sitt beste. 8)

G

Gjestemedlem

Gjest
Det er vel også viktig å holde trommeslagere borte fra åpen ild. Det er jo en kjennsgjerning at de kan eksplodere i ubeleilige øyeblikk. Og da er det gjerne bare hustrombonisten som er tilgjengelig til å steppe inn som erstatter. :(

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Antall liker
971
Torget vurderinger
7
lenge leve spinal tap!

Topp Bunn