Tips rørforsterkere, T.A.C. 34 MK & T.A.C 834

Terryb

Fersking
Ble medlem
19.02.2011
Antall liker
0
Har oppdaget musikkens gleder via en kompis med rørforsterker og ønsker å ta et (lite) skritt inn i rørverdenen. Har testet Music Angel på Klipsch RB 61 og sub fra XTZ som spilte meget bra på akustisk, men som skuffende nok falt igjennom på pop/rock. Ble utrolig hardt og metallisk. Har nå testet en T.A.C 34 MK som nok kan være et bra valg. Blir selvfølgelig nysjerrig på T.A.C. 834 som skal være "storebror". Noen som kjenner denne og kan gi en brukbar "test-uttalelse"? Eventuelt også T.AC. 88.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.747
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Som du selv sier; du kommer nærmere musikkens glede med en rørforsterker ;)
Har ikke testet de nevnte forsterkere, men vil gi deg et hint;
Jeg har ALDRI hørt Klipsch spille pent, hverken med rør eller annet!
Har testet store, dyre Klipsch her hjemme hos meg(takket være en meget hyggelig Mr Rognlien!). Vi spilte på min Rogue Audio Chronus, og det låt meget skuffende mot mine ProAc! Hard, syntetisk diskant, en ubehagelig øvre mellomtone, dårlig definert bass osv. Hadde ventet meg mere av dette merket. Det som også er litt besynderlig er alle som skryter av hvor tøft og høyt Klipsch låter, og som noen måneder etterpå har andre høyttalere i signaturen sin...
Tror du blir lei disse høyttalerne rimelig fort.. :(

men rør, det må du ha!

m

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
T.A.C. kan kjøpes til halv pris på Bergen Musikkhandel for tiden. Den vanlige EL34-forsterkeren du nevner koster under 4500. En 2x80w integrert med EL34 koster i underkant av 6000, og en KT88 på 55w koster omtrent 5500. Jeg vet ikke om de har flere igjen, men det er jo verdt et forsøk.

Topp Bunn