Tjolahoppsann! Har en filserver i kjelleren som er basert på Windows 7 plattformen. Har her lagret alt av video, musikk, bilder, dokumenter og andre filer jeg ønsker å ha lett tilgjengelig fra andre enheter i huset. Jeg får delt alt jeg vil med leserettigheter, men problemet dukker opp når jeg skal legge til skrive -og endrerettigheter på bestemte disker til en bestemt PC. I "Sikkerhet"-menyen på en bestemt mappe eller disk velger jeg å legge til en bruker men klarer ikke å få godkjent navnet på noen av enhetene mine. Planen var å kunne f.eks rippe CDer med min stasjonære PC på kontoret for så å legge de rett inn på filserveren istedenfor å måtte rippe platene med filserveren. Det samme gjelder ved sikkerhetskopiering av bilder redigert i LR eller ved import av nye bilder fra kamera.
Noen som skjønner hvor jeg vil og har noen finurlige løsninger? Har brukt ukesvis med googling og ser med nødt til å krype til HFS-alteret.
Noen som skjønner hvor jeg vil og har noen finurlige løsninger? Har brukt ukesvis med googling og ser med nødt til å krype til HFS-alteret.