Med eller uten unger? Og hvor lang er ferien?Planlegger å kjøre Bergen-Italia (Roma) senere i vår, og vil sette pris på tips om gode nettsider for planlegging av rute, interessante overnattingssteder med gode restauranter og severdigheter, mm.
Kjente faktisk ikke til den der, bra side!
Har alt kjørt en del i Roma og det er ikke så ille som man skal ha det til.Turen blir nok fin, men jeg missunner deg ikke å kjøre bil inne i Roma by. Det er i beste fall for viderekomne.
Da går det nok bra. Ruten er også grei. Rett sydover og sving til venstre når du kommer til middelhavet. Deretter kan du velge en hvilken som helst vei.Har alt kjørt en del i Roma og det er ikke så ille som man skal ha det til.
Med samboer. Vi har vel to uker til rådighet, og tenkte å kjøre den ene veien, enten til eller fra Roma, på kortest mulig tid. Hvis man er to som bytter på å kjøre, kan man ta seg til Italia fra Danmark på to-tre dager uten for mye stress?Med eller uten unger? Og hvor lang er ferien?
Ja, nettopp, det skulle strengt tatt være unødvendig med GPSOmnes viae Romam ducunt!
Bergen - Roma tur/retur tilsier at en snau uke går med til kjøring om du tar raskeste vei. Da står det igjen en uke til severdigheter, avslappning osv...Med samboer. Vi har vel to uker til rådighet, og tenkte å kjøre den ene veien, enten til eller fra Roma, på kortest mulig tid. Hvis man er to som bytter på å kjøre, kan man ta seg til Italia fra Danmark på to-tre dager uten for mye stress?
Planen er at ferien skal kombineres med å hjelpe til med å frakte et lite flyttelass til Roma, derav bruk av bil. Vi har tilbrakt noen helger i Roma allerede, så vi har ikke tenkt å bruke mye tid av denne ferien der. Snarere er ideen å kombinere kjøring av flyttelass med kulturelle, og ikke minst gastronomiske, opplevelser langs det gamle bybelte.Bergen - Roma tur/retur tilsier at en snau uke går med til kjøring om du tar raskeste vei. Da står det igjen en uke til severdigheter, avslappning osv...
Ut fra egen erfaring tror jeg det er dumt å gape over alt for mye på en slik tur, blir lett stress av det. Så spørs det da hvor mange dager dere vil ha i Roma, og om det blir noe tid igjen til sightsing på turen opp eller ned.
Moseldalen i Tyskland kan være noe å få med seg om dere ikke har vært der før. Tyskland via autobanen er ellers dritkjedelig (og mye kø innemellom), men om du skal kjøre for mye utenom så holder det ikke med 2 uker ferie.
Ellers så kan vel utforsking av alpene anbefales, Østerike er et knallfint land med mange Gasthaus.
Italia - Gardasjøen? I sydenden ligger Italias svar på Disneyland - Gardaland. Den fineste fornøyelsesparken jeg har vært i noen gang, (om man har sans for sånne da..Men absolutt verdt et besøk! http://www.gardaland.it/it/home.php
Nesten så jeg fikk lyst til å sette meg i bilen selv...Ellers er www.viamichelin.com en grei kartside
Ikke dum den siden til RELAIS & CHÂTEAUX heller...Nesten så jeg fikk lyst til å sette meg i bilen selv...
I dag fikk vi bakt torsk med en utsøkt sennepssaus.Begynner å kjenne at det er tid for lunsj...
Stekt andebryst på en seng av fersk tagliatelle med hvit trøffelsaus og en frisk salat av ruccola og sherrytomat var ikke så hakkende gale det heller.I dag fikk vi bakt torsk med en utsøkt sennepssaus.
I tillegg frisk selvkomponert salat naturligvis.
Prince mild + kaffe next.