På tur og reise Til Edinburgh pr. båt

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Når man bor i verdens navle, Hvalstad, og ønsker å reise til Edinburgh med passasjerbåt, hva er den beste måten å gjøre det på?

Kona har bestemt oss for at vi har lyst til å reise dit på ferie, altså med båt. Og hun drømmer om å bo på et lite hotell. Med dusj og WC på rommet. Og gress på taket! Jeg vet ikke hvor mange slike som finnes i selve Edinburgh, men første skritt blir altså å finne ut hvordan man skal bære seg ad for å komme dit sjøveien.

Noen tips fra globetrotterne her inne? Har sjekket litt på nettet uten å bli særlig klokere.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
9.110
Fred Olsen Cruise Lines kjører Vestlandscruise fra Edinburgh med stopp blant annet i Flåm vet jeg. Hvis du absolutt vil ankomme Edinburgh sjøveien fra Norge så kan du jo forhøre deg om det er mulig å hoppe på der, og så kan du få en finfin tilslutningstur med tog til Flåm på toppen?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.741
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Det går ikke passasjerferger til fra Norge til UK. Ser heller ikke ut som det går noe fra Danmark.
Noe som kanskje vil fungere er fraktskip. Eksempel: Shipping Routes & Schedules | Freight Shipping Services - DFDS
Google: https://www.google.no/search?q=frei...&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=WeS9VtDDCaLQygOex4jQCw

Lykke til :)
Jeg har faktisk vært inne på tanken. Eldstedatteren min gjorde det, før hun ble eldstedatteren min. Da var hun 12, og reiste med frakteskute til Island. Hun fikk red carpet treatment hele veien, og mannskapet ville gått gjennom ild og vann for at hun skulle være trygg.

Topp Bunn