Tidsfrist for karaktersetting?

Ulvehyl

Medlem
Ble medlem
07.05.2012
Antall liker
10
Sted
Narvik
Fikk en tidsfrist på en uke til å legge inn karakter på selger etter et kjøp her inne. Er ikke det en litt vel kort frist med tanke på postgangen i vårt langstrakte land?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Fikk en tidsfrist på en uke til å legge inn karakter på selger etter et kjøp her inne. Er ikke det en litt vel kort frist med tanke på postgangen i vårt langstrakte land?
Fristen skal være 10 dager. Det kan i noen tilfeller kanskje være litt kort, og vi kan godt øke den til f.eks. 21 dager.

Mvh
Høvdingen

Ulvehyl

Medlem
Ble medlem
07.05.2012
Antall liker
10
Sted
Narvik
Personlig skjønner jeg ikke vitsen med tidsfrist i det hele tatt, men den burde være lengre enn 10 dager vertfall. Ikke alle kjøp/salg som går like kjapt og posten kan fort bli forsinket i tillegg...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Personlig skjønner jeg ikke vitsen med tidsfrist i det hele tatt, men den burde være lengre enn 10 dager vertfall. Ikke alle kjøp/salg som går like kjapt og posten kan fort bli forsinket i tillegg...
Vitsen er at Kjøper og Selger ikke skal se hva de gir hverandre av karakter. Da kan det fort bli en karakter basert på hevn, og dette har vært et problem på bl.a. Ebay. Hvis du mottar en negativ karakter, så gir du en negativ karakter.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Vitsen er at Kjøper og Selger ikke skal se hva de gir hverandre av karakter. Da kan det fort bli en karakter basert på hevn, og dette har vært et problem på bl.a. Ebay. Hvis du mottar en negativ karakter, så gir du en negativ karakter.
Jeg er nå glad det ikke er jeg som må forholde meg til denslags problemstillinger. Jeg er med på at det ikke er bare lett å være høvding.

Topp Bunn