Tidenes rocke-album

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
VG driver og kårer tidenes rockealbum. P.t ligger A day at the opera på topp. Litt overraskende, synes jeg. Denne er jo temmelig variabel, Jeg synes ikke en gang det er den beste Queen har gjort. Men Bohemian Rapsody er kanskje nok?

Any way the wind blows...

http://lister.vg.no/?do=show&id=2288

O

OldBoy

Gjest
Er jeg helt på jordet når jeg ikke kan være med på at "Dark side of the moon" og "Abbey Road" er typiske ROCKeplater?

K

kbwh

Gjest
Lista er på jordet. Exile on Main St. er på 43. plass.

O

OldBoy

Gjest
;D ;D ;D

Hvordan skal vi gå frem for å få den dit den hører hjemme? .....Jeg gremmes. En liste over tidenes rocke-album med Stones på 43. plass, hva er det for noe?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Enig, den burde vært bak de 5 neste;
Thin Lizzy - Bad Reputation
Meat Loaf - Bat Out Of Hell
Queen - A Day At The Races
Rainbow - Rising
Rush - 2112
;)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Tidenes rockealbum = Born to run

Men hvor er den på listen?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er jeg helt på jordet når jeg ikke kan være med på at "Dark side of the moon" og "Abbey Road" er typiske ROCKeplater?
Tja, hva med A-ha Hunting High And Low?
Eller "Hounting", som det står...

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.884
Torget vurderinger
4
Dusteliste!

Kan ikke se det engang er satt noen kriterier. Tidenes mestselgende? Tidenes Kuleste? Tidenes viktigste ? Uansett betyr det å velge ett (1) album en sneverhet som ingen sann musikkelsker kan stå inne i mer enn 3,67 sek.....før det er et annet album som er best. Og hva faen er vel rock? Synes jeg så Proffen tok med Kråka under headingen Heftige norske takter ;-) hehe.....(no offence, Proffen)

O

OldBoy

Gjest
Tja, hva med A-ha Hunting High And Low?
Eller "Hounting", som det står...
Jeg syntes ikke det var noen vits i å strø altfor mye salt i åpne sår. En tidlig strek er bedre for humøret. Så kan man løfte blikket og se fremover igjen.

:) :) :)

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Antall liker
1.257
Torget vurderinger
11
Haha,tidenes rockealbum står ikke på listen engang,Led Zeppelin II.Nekter å stemme i ren protest 8)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Tidenes rockealbum er på 101 plass. Mye av det som er på lista rocker ikke engang, selv om det er god musikk. DSOTM er ingen rocker!

Min lave tillit til VG er bekreftet!

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1
Tåpeleg liste, ja.
Man burde på forhånd definert hva som er rock, listen inneholder for det meste pop, softrock, prog og diverse annen for så vidt grei musikk som ikke akkurat er utpreget rock. Pink Floyd, Dire Straits, Eagles (fysjom!), Elton John, Jean Michel Jarre (!), Mike Oldfield, Genesis, Bob Dylan, A-ha osv har vel egentlig lite å gjøre på denne listen, selv om sikkert musikken er grei nok i og for seg. En del av forslagene er jo så totalt på jordet at det nesten er komisk.

Etter min oppfatning er rock fortrinnsvis gitarbasert musikk, med en besetning av vokal, gitar, bass, trommer og keyboard.

Motorpsyko "Demon Box" burde vært vesentlig høyere opp. Ellers savner jeg f.eks David Bowie "Lodger" og REM "Green".

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
What the fu... Def leppard ikke før på 52.
Møkka-vg.

S

slowmotion

Gjest
Rocke-album.... ?

Det er jammen ikke så lett.

Rocke-låt er mye enklere.....men så må vi dele inn i norsk,skandinavisk og internationalt......

Norsk: Hadde ikke Jokke en låt hvor refrenget lød " .... i kjøleskapet hjemme er det øl...."
Genialt.....

;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hvor er
I've got a tiger by the tail med Buck Owens? :eek:

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
Rocke-album.... ?

Det er jammen ikke så lett.

Rocke-låt er mye enklere.....men så må vi dele inn i norsk,skandinavisk og internationalt......

Norsk: Hadde ikke Jokke en låt hvor refrenget lød " .... i kjøleskapet hjemme er det øl...."  
Genialt.....

;)
...ketchup på skjorta og sennep i ræva... ;D

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Antall liker
4.915
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
...ketchup på skjorta og sennep i ræva... ;D
".....kotteletter...."  ;D

"....med bernessaus, og poteter....."

Jepp....
Jokke fortjener en hedersplass når det kommer til Norske rocke album!!

J

Jurassic

Gjest
De tinga jeg har å tilby er utrygghet og alkoholisme

J

Jurassic

Gjest
Jokke er min norske favoritt. Og tekstene blir bedre for hver gang jeg hører de.

Topp Bunn