Sitter nå og lytter til denne giaristen som spillte så virilt og levende men som desverre døde så alt for ung i 1986. (RIP)
Plata som ligger på Vygeren nå er:
"Notice", med Henning Gravrok, Bjørn Alterhaug, Terje Bjørklund og Ernst-Wiggo Sandbakk, Odin Records (1981)
Denne plata var hans debut som han også bla. fikk Spellemannsprisen for.
Bare for å illustrere hvor stor denne plata var da den kom, ble "Notice" spillt i sin helhet på amerikansk radio.
Ikke mange mange artister fra Norge som få oppleve slikt.
Jeg er så heldig å ha disse tre av seks plater på vinyl med Thorgeir Stubø:
Notice
Flight
Everything we love
Jeg ble kjent med hans musikk den gang jeg gikk på musikkonservatoriet i Trondheim.
Hans datter Kjersti begynte på jazzlinja mens jeg var på huset.
Det er moro å se og høre alle de eminente jazzmusikkerne som er "klekket" ut i fra jazzlinja i Trondheim.
Noen andre som har disse og eventuellt de jeg mangler, som kan fortelle meg at jeg MÅ få tak i dem jeg mangler?
Om noen har de (Live at Jazz Alive, Rhythm'a'ning, The end of a tune) og aldri kommer til å spille de mer, send meg gjerne en PM
Plata som ligger på Vygeren nå er:
"Notice", med Henning Gravrok, Bjørn Alterhaug, Terje Bjørklund og Ernst-Wiggo Sandbakk, Odin Records (1981)
Denne plata var hans debut som han også bla. fikk Spellemannsprisen for.
Bare for å illustrere hvor stor denne plata var da den kom, ble "Notice" spillt i sin helhet på amerikansk radio.
Ikke mange mange artister fra Norge som få oppleve slikt.
Jeg er så heldig å ha disse tre av seks plater på vinyl med Thorgeir Stubø:
Notice
Flight

Everything we love
Jeg ble kjent med hans musikk den gang jeg gikk på musikkonservatoriet i Trondheim.
Hans datter Kjersti begynte på jazzlinja mens jeg var på huset.
Det er moro å se og høre alle de eminente jazzmusikkerne som er "klekket" ut i fra jazzlinja i Trondheim.
Noen andre som har disse og eventuellt de jeg mangler, som kan fortelle meg at jeg MÅ få tak i dem jeg mangler?
Om noen har de (Live at Jazz Alive, Rhythm'a'ning, The end of a tune) og aldri kommer til å spille de mer, send meg gjerne en PM