Thorens TD 295 MK IV

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.313
Torget vurderinger
1
Super skrev:
http://www.thorens.com/turntables/drives/td-295-mk-iv.html

Liker designet på denne godt. Koster visstnok ca. kr. 7500- m/Audio Technica AT-95 pick-up. Noen som vet om den spiller godt sammenliknet med andre i samme prisklasse? (f.eks. Rega P3)?
7k5 synes jeg «høres» litt mye ut. Armen ser ut som en tradisjonell middelmådighet fra Thorens, er det en billig OEM-sak fra Pro-Ject skal tru?

Konstruksjonen er basert på litt andre prinsipper enn REGA, dvs massedemping (Thorens) vs stivhet og lite energilagring (Rega). Forventningsmessig gir dette mindre «hopp og sprett» i reproduksjonen. Om det oppfattes som rolig og kontrollert, eller livløst og kjedelig varierer en del fra «øre til øre» (+++ samspillet med PU og RIAA).

Lydlig tror jeg du får mer valutta for pengene fra Rega eller Pro-Ject.

OBS Om det skulle være uklart så har jeg ikke lagt øret til den Thorenssaken i sin nåvernde form (MKIV), og det er lenge siden jeg hørte på tidligere utgaver, så ovennevnte er rendyrket synsing.

mvh
KJ

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
907
Den har en AT 95e, og det betyr iallefall åpen, rimelig detaljert og ren lyd. Ikke noe spesielt på dynamikk, så hvis du spiller rytmisk musikk så kan dette bli kjedelig.

Topp Bunn