Thorens TD 150

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Vel, jeg er i forhandlinger om en Thorens TD 150, og jeg vet praktisk talt ingen ting om spilleren/drivverket.
Armen som følger med er en Hadcock, pluss en Decca London pick-up.

Ja ikke vet jeg...er det noen som kan fyre løst her?
Er kombinasjonen ok, eller kan det være fare for "kræsj"?

Ikke spør meg om pris, det er et ikke-tema ennå ;)
Men altså, det foresvever meg at det var/er fremdeles en spiller i øvre mellomsjikt - om den da ikke er utslitt, tenker da på motor lager osv.

Fortell meg hva dere vet, jeg vet at det er en velkjent klassiker, og jeg vet også at det er mange som kjenner denne spilleren her inne ;D
Helge

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.347
Torget vurderinger
1
Vel, jeg er i forhandlinger om en Thorens TD 150, og jeg vet praktisk talt ingen ting om spilleren/drivverket.

Men altså, det foresvever meg at det var/er fremdeles en spiller i øvre mellomsjikt - om den da ikke er utslitt, tenker da på motor lager osv.

Fortell meg hva dere vet, jeg vet at det er en velkjent klassiker, og jeg vet også at det er mange som kjenner denne spilleren her inne ;D
Helge
TD150 er vel så godt som en evighetsmaskin, med forbehold om evt. missbruk/manglende vedlikehold (oljet lager m.v.). Hadcock armer kjenner jeg ikke. London/Decca pickuper er noe man enten elsker eller hater ...

Men uansett før du kjøper: 1) hør på lydverket, liker du det du hører?, 2) sjekk lyverket visuelt og mekanisk, spesielt for slark, rammel og skrammel, 3) er alle funksjoner i orden (start/stopp, hastighet, oppheng, arm armlift etc. Forhør deg om tilstand til PU. Brukte pickuper er etter min mening ikke særlig mye verd. Du har aldri noen garanti for hvor mange timer de er brukt, eller hvor mange timer de har igjen.

mvh
KJ

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
I flg Arild på HIFI guiden er denne spilleren "en liten perle". Jeg har selv en Mk2- versjon uten at jeg egentlig vet forskjellen. Armen kjenner jeg ikke.
Jeg har imidlertid foretatt ganske store ombygninger som jeg inbiller meg har ført til enda bedre lyd. Ny plint, nye fjærer, demping av sub-chassis og armbord, ny motor/styring. Gi beskjed dersom du ønsker info. Her er for øvrig en linksom kan være nyttig. http://www.theanalogdept.com/thorens_dept_.htm

mvh

Monoas

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.03.2004
Antall liker
1

Helge
Ta en titt på http://www.thorensinfo.de/ , der finner du mye informasjon. Dessverre er sidene kun på tysk, men det gir jo en mulighet til å teste ut litt rusten skoletysk for de som har vært borti det språket tidligere.

Topp Bunn