Thorens 125 MKI

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Jeg har lagt ut denne tråden på "Venner av Thorens", men hiver den ut her også - føler den blir lest av flere under "Vinylavdelingen".

Jeg har opplevd ved et par tilfeller at min TD 125 MKI plutselig stopper - stopper uten uten noen "synlig grunn" for å si det litt dumt. Da er det bare å slå av og på stopp/på knappen èn gang, og så er alt ok igjen. Det har også hendt seg at stroboskop-lyset ikke har kommet på med en gang, men at det har gått et par tre sekunder. Om det har noen sammenheng har jeg ingen anelse om. Forøvrig; drivverket fungerer aldeles utmerket ellers, er stille og spiller flott på sin SME 3009 II arm. Men jeg frir meg ikke fra tanken på at det er ett eller annet grums som lurer i bakgrunnen.
Tips, eller er det noen her inne jeg kan kontakte?

Takker for svar.:cool:

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.257
Sted
Ytterst i havgapet...
Denne er jo noen år.... et bytte av lytter ( er ikke så mange) og rens av brytere og kontakter.... dersom det ikke er gjort
Har sjøl akkurat maken som venter på tur for TLC......

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Takker, jo det er råd å prøve - jeg har en kompis som er elektro-kyndig så det ordner seg nok. ;-)

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Antall liker
14.257
Sted
Ytterst i havgapet...
Kikka litt på skjema.... dersom glimlampa også slokker når den stopper, er nettbryteren et punkt for ekstra oppmerksomhet.....

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Bare for å få det på det rene; da menes det kort fortalt av- og påknappen? Men når jeg tenker meg om så var det en gang at stroboskop-lampa fortsatt lyste når tallerkenen stoppet ... tror jeg. Ikke usannsynlig at det bare er selve bryteren, nei.

Topp Bunn