Thore Stables nye plint

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
Skal ikke blande meg i diskusjonen om hva slags plint som er det beste, men presenterer her mitt seneste DIY plintprosjekt til Thorens TDW 224 Masterpiece, eller Thore Stable som jeg gjerne kaller han ;D

Se på det som en forsmak, sidene er i 20mm plexiglass, den får topp og bunn av pianolakkert kryssfiner inntil videre, men jeg kunne godt tenke meg å fått dem laget i aluminium. Logoen er en aldri så liten hemmelighet, enn så lenge ;D

Det blå (sigh!) lyset kommer fra en lysdiodepåsvanehalslykt som jeg bare stakk inn der. Vi får se hva jeg finner ut etter hvert :)

mvh Trond Kjetil

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
0
Hi tech løsning!

Kommer nok til å mase mye på deg når min 124 kommer (om den kommer?)
Kommer til å gå for finerløsning tror jeg.

Men hvorfor finerbunn?
Mente ikke du at de spilte best m åpen bunn?

mvh
Trmd
PS: SP10 sendt fra Mexico idag. M 210-230v powersupply! Trenger også plinth

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
tRMD skrev:
Hi tech løsning!

Kommer nok til å mase mye på deg når min 124 kommer (om den kommer?)
Kommer til å gå for finerløsning tror jeg.

Men hvorfor finerbunn?
Mente ikke du at de spilte best m åpen bunn?

mvh
Trmd
PS: SP10 sendt fra Mexico idag. M 210-230v powersupply! Trenger også plinth
Det blir åpent under drivverket, det gjør det ;D Men det må være bunn i rommet ved siden av, ellers hadde det ikke vært mye vits i å ha den åpningen der :D

Hørt noe fra "vår venn" på Jylland da?

mvh
Trond Kjetil

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
0
tett i rommet ved siden av? Hvilket rom?

Vår venn i Jylland har svart.
To ganger - kort!
Først: Er på vei, du har den i slutten av uka, beg. av neste.
Så spurte jeg om tracking nr:
Stillhet.
Så svar: Skal ta foto av sendeslipp og sende deg. Husk det kan ta to uker i tollen i Norge!
Etter det: stillhet!
Hmm.....

Ang. plinth:
Lag på lag m utfrest Finer?
Eller: massivt tre som limes sammen i en ramme?

Slev synes jeg "looken" på de mørke avrunda plinthene på den danske td124 sida ser "best" ut.

mvh

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
tRMD skrev:
tett i rommet ved siden av? Hvilket rom?

(bilde hentet fra soundfountain.com)

Tok utgangspunkt i et slikt plint, så mitt er en gjennomsiktig versjon av et lignende.

tRMD skrev:
Vår venn i Jylland har svart.
To ganger - kort!
Først: Er på vei, du har den i slutten av uka, beg. av neste.
Så spurte jeg om tracking nr:
Stillhet.
Så svar: Skal ta foto av sendeslipp og sende deg. Husk det kan ta to uker i tollen i Norge!
Etter det: stillhet!
Hmm.....
Han er nok ikke av de kjappeste, nei. Han selger mye virker det som, så han har vel mye å gjøre :|

tRMD skrev:
Ang. plinth:
Lag på lag m utfrest Finer?
Eller: massivt tre som limes sammen i en ramme?

Slev synes jeg "looken" på de mørke avrunda plinthene på den danske td124 sida ser "best" ut.

mvh
Liker også best looken på de mørke avrunda plintene. Jeg lagde mitt i massivt tre som jeg limte sammen som en ramme.
Skal man prøve på en lagvis sandwich-konstruksjon, ville jeg ha brukt hard kryssfiner av bjørk ot mdf i annenhvert lag. Det virker som om dette er de mest vellykkede konstruksjonene, etter det jeg har lest på diverse fora rundt om. Særlig Lencoentusiastene har mye erfaring med dette. Det er også derfra jeg har kommet til det at å stenge mekanikken inne i et relativt lukket massivt plint ikke nødvendigvis gir det beste resultat. Det er mye diskusjon om emnet på www.lenco-lovers.com, et forum jeg ikke nøler med å anbefale til selvbyggere og andre "tuklere" ;D

mvh Trond Kjetil

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
0
Liker også best looken på de mørke avrunda plintene. Jeg lagde mitt i massivt tre som jeg limte sammen som en ramme.
Har du en oppskrift på dette noe sted?

Angående Sandwich plinth: Den kan vel også freses/høvles til og så lakkeres i en mørk "og mystisk" finish som står til den lyse 124 fargen?

Jeg fårstår fortsatt ikke helt hvor det er åpent eller lukket på det nye plinthet ditt?

En ting til: Når folk på nettet snakker om plinth av "SLATE". Hva mener de mer enn stein? Hvilken type. Slate er vel egentlig skifer .... eller?

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
No problem with sandwich plinth. De kan formes/høvles/pusses slik at de ligner ethvert annet plint :D

Ang. bilder: De kan lyve mer enn tusen ord, men likevel: vi får vente litt, så skjønner du hva jeg mener... Hvis du ser åpningen til venstre på plintet på det siste bildet jeg la ved, burde du skjønne hvor jeg vil hen. Men om mitt blir ferdig og du ser det, vil alt åpenbare seg for deg og du får se "lyset" om jeg så skal si ;D

Slate: Slate er SKIFER! Nothing more! Nothing less!

mvh Trond Kjetil

tRMD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.04.2007
Antall liker
0
Da får jeg vente og forhåpentlig se LYSET før jeg tar kvelden :)

SÅ når det er snakk om Slate plinths, nydelige saker på nettet - er det skifer?

Blir ikke skifer veldig sprøtt da. skiver seg lett opp...
Ligger jo i navnet liksom.

mvh
Tormod

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
En liten bildeoppgradering ettersom det skrider langsomt fremover ;D

Inntil videre er det bare en kryssfinerplate som er på topp, men den må vel erstattes med sotet acryl lik den nede til venstre.

Uff disse refleksene ;D

Så i et litt annet lys, joda, det kan gå an dette, eller ;D ???

Mvh Trond Kjetil

trondkj

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
71
... eller hvorfor ikke i et helt annet lys?

...og for at det skal være helt klart: Lyset kommer ikke fra blå :-X lysdioder!
Pimp my turntable! Yeaah!

mvh Trond Kjetil

Topp Bunn