Theta Prometheus har ankommet - Wow!

ThetaPrometheus_Aerial7T_01_web.jpg

THETA PROMETHEUS monoblokker har nylig ankommet og er nå på demo.

Da produktet er såpass nytt at det ikke foreligger mye omtale ennå (vil komme flere tester etter hvert) tillater jeg meg å komme med litt personlig, subjektiv omtale da jeg med disse monoblokkene opplever å være vitne til noe helt spesielt. Jeg kan ganske enkelt ikke tro annet enn at dette må være noe av det største jeg har opplevd i min 25 år lange hifi karriere...

Spor jeg trodde jeg kjente godt fra før presenterer nå såpass mye ny informasjon at det blir nesten overveldende. Den ene platen etter den andre letes frem, alt må høres på nytt... Referansemusikk jeg kjenner så godt fra utallige systemer opp igjennom årene låter bedre enn noensinne. Utklingninger på instrumenter gir gåsehud, her er et vell av overtoner og mikrodetaljer, luft og rom som tilfører musikkopplevelsen en helt ny dimensjon. Musikken oppleves som mye mer analog og tredimensjonal.

Harmonisk forvrengning er ekstremt lav, tilnærmet lik null. I tillegg har Prometheus den høyeste dempningsfaktoren på en hifi forsterker bygget noensinne og det merkes! Forsterkeren har rett og slett stålkontroll på høyttalerelementene og varter opp med en dynamikk og et attack av det helt sjeldne.

Prometheus representerer en aldri så liten revolusjon innen forsterkerteknologi med Hypex N-Core 1200 modul. Dette kan anses som en videreutvikling eller ny generasjon av klasse D forsterkere, med alle fordelene som klasse D har, men uten de negative sidene man har opplevd til nå. Så har Theta Digital pakket det hele inn i en meget solid konstruksjon og med en massiv strømforsyning som også bidrar til at sluttresultatet har blitt så bra som det har blitt.

Vi tar av oss hatten. Theta Digital har igjen levert et referanseprodukt!

Theta Prometheus kan høres hos på demo hos oss i kombinasjon med høyttalere fra Aerial Acoustics.

Mvh Kjetil,
Intrepid AV

Tlf. 995 96 800
intrepid-av.no

Les mer om Theta Prometheus her »

ThetaPrometheus_Aerial7T_04_web.jpg

Sist redigert:

Kommentarer

Informasjon om bruker

Gjest
Medlem siden
Antall liker
0
Link til alle artikler
105
sine annonser
Bransjenyheter
dCS Bartók APEX – presisjon og musikalitet i ett system

dCS Bartók APEX – presisjon og musikalitet i ett system

• 0
Opplev dCS Bartok Apex hos Mala Audio Når teknologi møter musikkglede Bartók er er, i motsetning til de andre seriene, kun ett produkt i to versjoner – med eller uten hodetelefonforsterker...
Fortsett
Bransjenyheter
Bruktavdeling Moet Audio - flotte demo/innbytte produkter til gode priser

Bruktavdeling Moet Audio - flotte demo/innbytte produkter til gode priser

• 0
Sjekk ut Moet Audio sin bruktavdeling med demo og innbyttevarer. https://moetaudio.com/butikk/diverse-2/brukte-produkter Vi gjør det vi kan for å holde listen oppdatert. Ta kontakt på...
Fortsett
Bransjenyheter
Silent Angel Bremen SL1P ny streamer med dac - 9990 kr

Silent Angel Bremen SL1P ny streamer med dac - 9990 kr

• 0
Silent Angel Bremen SL1 Plus – High-End Streamer med Stil og Presisjon Oppdag Silent Angel Munich SL1P, en kompakt og allsidig musikkstreamer som kombinerer høy ytelse med fleksibel tilkobling...
Fortsett
Bransjenyheter
Kjøp signerte Anette Askvik plater på SommerHub 23-24. August!

Kjøp signerte Anette Askvik plater på SommerHub 23-24. August!

• 2
Vi har et begrenset parti med plater signert av Anette Askvik (vinyl og CD) som vi selger på SommerHub. Velkommen innom for en uforglemmelig lydopplevelse i helgen! Se tilbudene under SommerHub...
Fortsett
Bransjenyheter
Velkommen til vestlandets store Hi-Fi messe

Velkommen til vestlandets store Hi-Fi messe

• 7
Vestlandets store Hi-Fi messe 2025! Velkommen til to spennende dager fylt med det aller beste innen lyd og bilde fra verdens ledende Hi-Fi-produsenter! Opplev topp-produkter fra bransjens fremste...
Fortsett
Bransjenyheter
Bruktlageret bugner over | Mala Audio er Norges fremste destinasjon for brukt HiFi

Bruktlageret bugner over | Mala Audio er Norges fremste destinasjon for brukt HiFi

• 0
Mala Audio – mer enn bare nytt Vi selger godt, våre leverandører kommer med nye produkter og vi får mye innbytte. Derfor finner du Norges største og mest varierte utvalg av brukt HiFi og...
Fortsett
Topp Bunn