The wall. Remastringer?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Hei

Jeg har en brent kopi av denne utgivelsen. Kopien er noen år gammel. Nå vil jeg kjøpe The wall i orginal utgivelse, men med tanke på hvor mye rart som har blitt gjort av remastringer de siste årene synes jeg det er greit å sjekke litt her om det finnes noen svorne Pink Floyd-fans her da?

Det virker på meg som at det må ha kommet en nyutgivelse av denne plata rundt 2002 http://lista.vg.no/album_info.php?AlbumOp=show&albumId=7205&albumtype=album&albumtype_id=1

Om plara har vært gjennom diverse remastringer, hvilken versjon er det i såfall best å få tak i?
Om den siste versjonen er dynamisk dempet feks, beholder jeg heller min gamle kopi, eventuelt tar meg en tur ut på bruktmarkedet.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.997
På digital har jeg "The Wall" på Mobile Fidelity UDCD. Dette regnes vel fremdeles som den bestlydende. Den er veldig glatt og analog i gjengivelsen. Men kunne tenkt meg litt mere sprut og utstrakthet oppover i frekvensområdet. Men det er vel A/D convertere ala' 1990 vi hører begrensningene av. Men det er ikke antydninger til "digitalitis" (skarp/hard lyd) på denne MFSL.

Men tror at Sax/Guthrie utgavene på CD skal være meget bra de også. Og meg bekjent, er det kun disse to mastering teknikere som har vært involvert på Pink Floyd CD'ene.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
3.997
Er litt enig med deg Boffen, boomy bass er typisk for en del Mobile Fidelity CD'er. Tror en del MFSL cd'er var mastret for å matche datidens svakheter i CD spillerne, og "The Wall" er en av dem. De tidligste Cd'ene fra MFSL var mastret flatt.

Ang. linkene til SteveHoffman forum. Det er en person på det forumet som jeg leser alle innlegg med argusøyne og som representerer "den definitive sannheta"; Jamie Tate. Han har "gullører". ;)

Topp Bunn