The three blind mice 45 box

HALOLS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.07.2007
Antall liker
148
Sted
Troms
Torget vurderinger
1
Denne boksen ramla inn døra i går:
http://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=BSRLP3010-45&utm_source=email&utm_medium=special

For å si det veldig enkelt; om vinylsamlinga skal ha noenlunde kredibilitet innenfor jazzsjangeren så er det bare å kjenne sin besøkelsestid. Dette er fantastisk virtuos musikk som i tillegg er utmerket innspilt.

Tidligere har jeg kun hørt Misty, men har ikke orket å cashe ut masse dollar for en brukt vinyl utgave. (>100 dollar)
Denne boksen er jo ikke billig, men i mine ører verd hver eneste krone. Alt fra innpakking til pressing og lydkvalitet er så nært perfekt som jeg kan tenke meg.
Joda, innspillingene er fra 73/74 og du kan detektere noe båndsus. I tillegg ville jeg foretrukket gatefold cover så begge platene slipper å ligge i samme lomme i yttercoveret. Nå flisespikker jeg...

Når jeg tok ut første plata var "Cisco" den første tanken som slo meg. Pressingene føles akkurat som de gode gamle cisco, med en helt smooth ytterkant på plata. Etter litt googling ser jeg jo at Boxstar records faktisk er etterfølgeren til cisco. Hvilken gledelig overraskelse! Av alle såkalte "audiophile labels", så er cisco min helt klare favoritt.

Jeg foretrekker elusivedisc, men boksen finnes (enn så lenge) hos flere ulike leverandører.
Løp og kjøp!

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Takk for tipset, bestilt nå for 5 minutter siden ;D

Topp Bunn